معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان رضوی گفت: روند تخصیص سهمیه روغن به استان به کندی در حال انجام است به طوری که از سهمیه ۲۴۰۰تن اخیر تنها تاکنون ۸۵۰تن اختصاص و توزیع شده است.

روند تخصیص ۱۵۵۰تن سهمیه روغن خراسان رضوی به کندی در حال انجام است/ظرفیت تولید روغن استان نادیده گرفته شده است

علی غفوری مقدم در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد:  طی هفته های گذشته ۲۴۰۰تن سهمیه روغن برای خراسان رضوی در نظر گرفته شد  که ۷۵۰تن آن از محل کارخانه های داخل استان و مابقی از کارخانه های خارج از استان بود.

وی با بیان اینکه گلایه ما به ستاد تنظیم بازار در تهران این بود که سهم تخصیص داده به استان را  از محل کارخانه های خود استان قرار دهند، افزود: از ۲۴۰۰تن سهمیه روغن استان تا چهارشنبه هفته گذشته تنها ۸۵۰تن را توانسته ایم جذب و در شبکه بازار استان شامل فروشگاه های زنجیره ای ، بازارهای شهرداری، تعاونی های مصرف کارگری و کارمندی و شبکه صنفی  توزیع کنیم  که ۳۵۰تن آن مربوط به شهرستان های استان بوده است که ارسال و در حال توزیع می باشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان رضوی ادامه داد: اما متاسفانه روند تخصیص ۱۵۵۰تن سهمیه باقی مانده به کندی در حال انجام است که به طور مرتب در حال پیگیری از تهران هستیم و مکاتبات زیادی را نیز با تهران در این باره داشته ایم.

وی افزود: از طرفی خوشبختانه ستاد تنظیم بازار هفته گذشته برای چند استان نظیر خراسان رضوی سهمیه جداگانه ای به میزان ۳هزار تن را در نظر گرفت که فرایند جذب ان ممکن است کمی زمان بر باشد .

غفوری مقدم افزود: طبق آنچه از سوی ستاد تنظیم بازار کشور مطرح شده است شرایط  تخصیص و توزیع روغن از اواسط بهمن ماه بهبود پیدا خواهد کرد .

وی در مورد نقش امضاهای طلایی در تخصیص و توزیع روغن در استان نیز گفت: این موضوع را قبول ندارم و تخصیص و توزیع روغن در استان معطل هیچ گونه امضایی نیست زیرا در شرایطی که سازمان صمت استان  بالغ بر ۲۰ نامه برای تخصیص سهمیه  روغن  به خراسان رضوی به ستاد تنظیم بازار کشور  داشته است و حتی نامه های زیادی با امضای  استاندار محترم به تهران  برای دریافت سهمیه و تسریع در تخصیص آن ارسال شده است و همچنین در مواردی با کمک های قضایی و دادستان محترم توانسته ایم سهمیه روغن استان را از کارخانجات خارج استان جذب کنیم چگونه ممکن است در داخل استان تعلل و کم کاری در باره تخصیص روغن صورت بگیرد.  

غفوری مقدم در مورد تولید کارخانه های روغن داخل استان نیز گفت: این کارخانه ها بر اساس سهمیه روغن خامی که از شرکت بازرگانی دولتی ایران  دریافت می کنند اقدام به تولید روغن و سپس تحویل آن به استان بر اساس سهمیه تعیین شده از سوی ستاد تنظیم بازار می کنند.

وی ادامه داد: بارها اعلام کرده ایم که ظرفیت تولید روغن کارخانه های خراسان رضوی به مراتب بیشتر از سهمیه تعیین شده است و به طور مرتب تقاضای افزایش تولید این کارخانه ها و اختصاص سهمیه روغن استان از این محل را ارائه کرده ایم  به طوری که  در آخرین مکاتبه برای هرکدام از کارخانه های روغن استان حداقل تقاضای ۱۵۰۰تن روغن خام  کردیم ولی تهران به این موضوع توجهی نداشته است.      

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.