مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: ۱۱ هزار خانوار در استان برای دریافت شناسنامه ایرانی در سامانه اداره اتباع ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت ‎نام ۱۱ هزار خانواده اتباع خراسان رضوی برای دریافت شناسنامه ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، محمدتقی هاشمی درخصوص پرونده‌های متقاضیان دریافت شناسنامه فرزندان حاصل ازدواج مادر ایرانی با اتباع خارجی اظهار کرد: استان ما جزو اولین استان‌هایی است که کار را آغاز کرده و اتفاقات خوب و مبارکی هم در این رابطه در خراسان رضوی افتاده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱ هزار خانوار در خراسان رضوی برای دریافت شناسنامه ایرانی ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: به صورت متوسط اگر هر خانوار را ۳ نفر حساب کنیم ۳۳ هزار نفر متقاضی دریافت شناسنامه هستند، ما سامانه‌ای را ایجاد کردیم که افراد باید در ان سامانه ثبت‌نام کنند و نوبت‌دهی شوند و ما تاکنون تا ۱۵ شهریور سال ۱۴۰۰ نوبت‌دهی داشته‌ایم.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: متقاضیان باید به  دفاتری که مشخص کرده‌ایم مراجعه کنند و تشکیل پرونده دهند، در این رابطه حدود ۷ هزار پرونده در استان ما تشکیل و کارهایشان انجام شده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه درباره تعداد شناسنامه‌های صادر شده ثبت احوال باید پاسخگو باشد، تصریح کرد: از سمت اداره اتباع تاکنون ۲۵۰ نفر را برای دریافت شناسنامه به اداره ثبت احوال معرفی کرده‌ایم تا اقدامات لازم جهت صدور شناسنامه برای آنها انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که پیش بینی می‌کنید تا شهریور ۱۴۰۰ برای چند نفر از فرزندان حاصل ازدواج مادر ایرانی با اتباع خارجی صادر شود، گفت: ما در اداره اتباع در اولین  فرصت کارهای مربوط به متقاضیان را انجام میدهیم ساختاری را تعریف کردیم که به مجرد دریافت مدارک متقاضیان برای آنها تشکیل پرونده خواهیم داد و آنها را به نهادهای ذی‌ربط ارجاع می‌دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    سلام علیکم آیا امسال شناسنامه برای فرزندان بالای هجده سال متولد ایران مادرایرانی صادر می شود تشکیل پرونده دادیم ازطریق دادگاه اثبات نسب زوجیت انجام دادم لطفا پیگیری کنید خواهش میکنم