سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: به دلیل شرایط ویژه شبکه برق در مشهد و استفاده از کابل عایق شده امکان استفاده یا ایجاد انشعاب غیرمجاز برق در این شهر بسیار محدود است.

امکان انشعاب غیرمجاز برق در مشهد بسیار محدود است

علیرضا کاشی افزود: مشهد نخستین شهری است که در آن هفت هزار کیلومتر شبکه سیمی فشار ضعیف جمع آوری و به کابل خودنگهدار تبدیل شده و این نوع کابل عایق شده است و امکان ایجاد انشعاب غیرمجاز در آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: امکان استفاده از برق غیرمجاز در کابل‌های خودنگهدار بسیار دشوار است و در شهر مشهد سیم مسی در شبکه فشار ضعیف برق وجود ندارد و در تمامی شبکه از کابل خودنگهدار استفاده شده است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: اغلب استفاده غیرمجاز از برق مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر مشهد است و گروه‌های بازرسی تمامی منطقه را زیر نظر دارند و موارد استفاده غیرمجاز را گزارش می‌کنند.

وی افزود: حدود ۱۷ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف در مشهد وجود دارد و هزار و ۳۰۰ نقطه کلید اتوماسیون از راه دور بر روی شبکه فشار متوسط نصب شده که قابلیت مانور شبکه از مرکز کنترل دیسپاچینگ برق مشهد را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: استفاده غیرمجاز یا ایجاد انشعاب غیرمجاز بر تعادل بار تاثیر گذاشته و موجب افزایش یا کاهش بار و صدمه رساندن به لوازم برقی منازل می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.