کارشناس مسائل بین الملل و مطالعات تروریسم گفت: امروز امریکا در انزوا به سر می‌برد. انزوای آمریکا به معنای بازگشت به درون است. ایالات متحده آمریکا به درون خود کشیده می‌شود و قطعا امریکا در آینده دور و نزدیک نمی‌تواند در حد یک هژمون نیز نقش‌آفرینی کند از این رو قطعاً شاهد بیرون رفتن آمریکا از منطقه غرب آسیا خواهیم بود.

آمریکای غیر متحد کار دست بایدن می دهد/ واشنگتن مجبور است از غرب آسیا بیرون رود

غلامرضا کحلکی کارشناس امنیت بین الملل و مطالعات تروریسم در گفت و گو با قدس آنلاین درخصوص وضعیت آمریکا بعد از دونالد ترامپ و شرایط سخت پیش روی جوبایدن گفت:  جو بایدن به عنودان رئیس جمهور جدید آمریکا در شرایطی روی کار آمده که آمریکا در شرایط خاصی به سر می‌برد . بعد از اینکه ترامپ روی کار آمد روزنامه تایمز چنین تیتر زد:" امریکای غیر متحد" در حالی که مناسب بود این تیتر در وضعیت آشفته داخلی امروز آمریکا یک بار دیگر با تأکید بیشتر زده شود.

وی دراین باره افزود: امروز آمریکا در وضعیت بحرانی به سر می‌برد به این معنا که می‌توان ادعا کرد که آمریکا به سمت واگرایی می‌رود به همین دلیل جو بایدن بخش اعظمی از سخنرانی های خود را در جلسه نمادین تحلیف به مسأله اتحاد و انسجام ملی اختصاص داد.

کارشناس مسائل بین‌الملل درباره بحران آفرینی‌های سیاست بین‌الملل ترامپ برای آمریکا گفت: اگر صحبت های بایدن را مورد تحلیل گفتمانی قرار دهیم به این مهم دست می یابیم که سیاستمدارن آمریکایی از رساندن کشور توسط ترامپ به این مرحله و شرایط غیر منسجم داخلی و بین‌المللی کنونی آمریکا بسیار ناخرسندند چرا که آمریکا در وضعیت داخلی و در برابر رقبای سنتی خود در بدترین وضعیت ممکن به سر می‌برد.

کارشناس امنیت بین الملل خاطر نشان کرد: چین به سرعت در اقتصاد سیاسی بین الملل در حال گرفتن جای آمریکاست. از طرف دیگر رقیب سنتی آمریکا اتحادجماهیر شوروی و جمهوری روسیه فعلی توانسته انسجام ملی قابل قبولی را در داخل کشور خود ایجاد کند و توانسته به عنوان یک رقیب نمادین به جای آمریکا جای خود را در تحولات منطقه‌ای خاورمیانه باز کند.

وی دراین باره افزود: امروز آمریکا مجبور است از سطح بین‌الملل به سطح داخلی معطوف شود چرا که بحران سیاه پوستان و سفید پوستان، بحران‌های نژادی و حاصل از شکاف طبقاتی در امریکا به شدت افزایش یافته است. امروز امریکا در انزوا به سر می برد انزوای آمریکا به معنای بازگشت به درون است. ایالات متحده آمریکا به درون خود کشیده می‌شود و قطعاً امریکا در آینده دور و نزدیک نمی‌تواند در حد یک هژمون نیز نقش آفرینی کند از این رو قطعاً شاهد بیرون رفتن آمریکا از منطقه غرب آسیا خواهیم بود

کحلکی پیش بینی خود را درباره افول آمریکا اینگونه عنوان کرد: قطعاً آمریکا مجبور به ترک افغانستان می‌شود. درعراق و سوریه نمی‌تواند سهم خواهی کند و این یعنی دست یافتن رقبا و دشمنان آمریکا به برگ برنده ای که آمریکا با سیاست‌های غلط خود را دراین معرکه گیر انداخته است.

غلامرضا کحلکی درباره راهبرد ایران در وضعیت افول آمریکا نیز گفت: به نظر می‌رسد مسوولین جمهوری اسلامی ایران باید شرایط به وجود آمده را به خوبی درک کنند و در وهله اول برای بهره برداری از این موضوع به اتحاد وانسجام داخلی فکر کنند قطعا افزایش اتحاد و انسجام ما زمانی که دشمن ضعیف شده به نفع ماست وموجب منزوی شدن بیشتر آمریکا می‌شود از این رو در سطح مدیریتی باید کاملا حساب شده و سیستمی برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم از ضعف دشمن نهایت بهره وری را به نفع برنامه‌ها و سیاست‌های خود داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.