فرمانده نیروی انتظامی گفت: تا زمانی که برای کنترل و مهار کرونا به حضورپلیس نیاز باشد، حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت حضور خواهند داشت.

حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت خواهند ماند

قدس آنلاین: سردار حسین اشتری روز یکشنبه در همایشی که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پلیس راهور برگزار شد، افزود: تعداد زیادی از همکاران ما در مسیر مهار کرونا فوت شدند که از خانواده ها آن ها نهایت تشکر و آرزوی صبر دارم.

وی افزود: تاکیدات رهبری در زمینه ورود نیروهای مسلح با تجهیزات خود در مبارزه با کرونا مد نظر قرار گرفت از این رو نقش موثری همکاران در نظم مراکز بهداشتی داشتند و در کنار کادر درمانی نظم را ایجاد کردند.

فرمانده ناجا گفت: در روزهای اول تجهیزاتی نداشتیم و به مرور مجهز شدیم از سوی دیگر در فضای مجازی معاندین شروع به تشویش اذهان عمومی کردند و مردم در روزهای اول آمادگی نداشتند و به مرور آموزش های لازم را دیدند و ظرفیت های خوبی بین مردم ایجاد شد.

سردار اشتری گفت: تارنماهای فضای مجازی شناسایی و عاملان آن دستگیر شدند. مساله دیگر احتکار لوازم بهداشتی بود. با همکاری وزارت بهداشت اقلام مورد نیاز مردم در دسترس قرار گرفت.

وی به فاصله گذاری اجتماعی و نقش پلیس در این زمینه اشار کرد و گفت: پلیس راهور با همه توان و ظرفیت‌های موجود به این مسأله ورود کرد به ویژه در ایام نوروزی که اعلام محدودیت ها اعمال شد که پلیس راهور براساس دستورالعمل های ابلاغی منع یا محدودیت ترددها را اجرا کرد.

 فرمانده ناجا اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های این مأموریت این بود که هیچ گونه تنشی به وجود نیامد که علل آن همکاری مردم و فرمایشات مقام  معظم رهبری بود که از فرمایشات ایشان تبعیت و به پلیس اعتماد کردند در برخی روزها ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش سفر را داشتیم.

سردار اشتری افزود: از روزهای ماندگار تاریخ در این مقطع کرونا، همکاری مردم در روز طبیعت بود.

وی گفت: دنیا باید این عملکرد را ببیند که روزی که برای مردم دارای اهمیت دیرینه‌ای است آن هم روز طبیعت با پلیس همکاری کردند و به طبیعت نیامدند بر این اساس باید دیده شود که  کادر درمانی و مردم چه کار بزرگی انجام دادند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: مراکز درمانی ناجا آماده باش بودند و هر فردی به عنوان بیمار مراجعه کرد مورد پذیرش قرار گرفت تا تفاوتی بین مردم و کادر درمانی ناجا نباشد و چند صد هزار نفر مراجعه کردند. در این مقطع فضای بیمارستانی و مراقبت های ویژه افزایش یافت و خدمات دهی نیز به نوبه خود بیشتر شد.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود به برخورد پلیس با اصناف متخلف اشاره کرد و گفت: البته صنوف همکاری خوبی با پلیس داشتند و اقدامات بزرگی انجام شد.

وی افزود: از اول آذر ماه محدودیت های تردد شبانه و بین شهری اعمال شد. بیش از ۴۵۰ هزار نفر از همکاران ما تاکنون در یکهزار و ۹۵۸ نقطه در جاده‌ای و شهری حضور داشته و محدودیت‌ها را اعمال می‌کنند و در بخش هایی که دارای دوربین هستند کمتر از نیروی انسانی استفاده می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.