مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از درگیر شدن همه پرستاران در یک نوبت به کووید 19 در استان خبرداد.

مبتلا شدن تمامی پرستاران استان خراسان رضوی به کرونا

 دکترامیر رضا صالح مقدم مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: بعضا که در این مسیر جان خود را فدا کردند به بیش از دو و یا سه مرتبه مبتلا شدند و جان خود را در این راه از دست دادند که پرونده آنان در اختیار دستگاههای ذیربط قرار گرفت تا مسیر کاری خود را به عنوان شهدای عرصه سلامت و مدافع سلامت طی کند و آیند گان از آنان به نیکی یاد خواهند کرد.

دکترامیر رضا صالح مقدم از فوت 23 نفر از کادر درمانی که از این تعداد 9 نفر پرستار بودند خبرداد واظهار کرد: جای تقدیر از همراهی همه مردم وکمک فرمانداران و امامان جمعه را داریم و در حال حاضر استان به شرایط آرام رسیده ولی باید مواظب باشیم درگیر موج چهارم این بیماری نشویم.

وی از پرداخت کارانه های پرستاران در استان خبرداد و اظهار کرد: درحال حاضر 17 ماه طلب پرستاران در سال گذشته به مدت سه ماه رسیده است که مدت ایده ال است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کادر پرستاری استان در حال حاضر 8200 نفر پرستار است که با توجه به تعداد تخت بیمارستانی که در استان داریم با استانداردهای کشوری در حدی مناسب نیست و با میانگین بین المللی که به ازای هرتخت دو پرستار باید باشد، فاصله داریم.

وی با بیان اینکه تعداد پرستاران به ازای هر تخت محاسبه می‌شود که متاسفانه در این حوزه کشور ما از استانداردهای جهانی پایین‌تر است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به دلیل وسعت جغرافیایی و تعداد بیماران بیشتر در حد استانداردهای وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیست، افزود: استاندارد نبودن تعداد بیماران به پرستاران، بر روی نحوه و کیفیت ارائه خدمات پرستاری تاثیرگذار است.

دکتر صالح مقدم افزود: به جهت اینکه به ظرفیت لازم برسیم از اسفند ماه 98 تاکنون دو مرحله آزمون در استان برگزار شده و تعدادی پرستار به ظرفیت استان اضافه شده است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از ابتدای سال آینده تعداد 395 نفر پرستار جدید در سطح دانشگاه علوم پزشکی بکار گیری می شوند.

وی ارتقا و بکار گیری تعدادی از پرستاران از بالینی به پرستاری عفونی را یادآور شد و افزود: در یک برنامه ضربتی به جهت توجه به دانش و مهارت پرستاران و ارائه امکان خدمات بهتر و بیشتر پرستاران که بتوانند به بیماران کرونایی که درگیری ریوی و عفونی انها بیشتر است خدمت کنند، موفق شدیم 4500 پرستار که به نوعی در بیمارستانها با کووید 19 دخالت داشتند، زمینه ارتقاء آنان را فراهم کنیم.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه کرونا منجر شد که خود را بیشتر تجهیز کنیم، در استان تعداد 40 تخت آی سی یو قبل از کرونا بود که امروز به تعداد 300 تخت آی سی یو رسیده است. دکتر صالح مقدم  با بیان اینکه از تعداد 4500 پرستار که مستقیم با کووید 19 نقش داشتند، گفت: حدود یک سوم از پرستاران در بخش مراقبت های ویژه بکار گیری شدند که این تعداد علیرغم سختی کار، در حال فعالیت هستند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.