۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
کد خبر: 737364

سخنگوی گمرک گفت: مرز بازرگان که به دلیل برف و سرمای کم سابقه و انسداد مسیر تردد مرزی به دلیل یخ بندان مسدود شده بود، با تلاش همکاران گمرکی بازگشایی شد.

مرز بازرگان بازگشایی شد

به گزارش قدس آنلاین، سید روح اله لطیفی افزود: سرمای شدید باعث شد تا کامیون ورودی از سمت ترکیه به کشور، در بخش باسکول گمرک بازرگان دچار یخ زدگی شود و مسیر های ورود را مسدود کند.

وی افزود: هر دو باسکول ورودی این گمرک بر اثر شدت سرما، از کار افتاد که با تلاش شبانه روزی همکاران گمرک بازرگان،عملیات جدا سازی کامیون از باسکول و تخلیه آن از مسیر و راه اندازی مجدد باسکول ها عصر امروز به پایان رسید.

لطیفی خاطرنشان کرد: پذیرش کامیون به کشور در این مرز پس از بازگشایی معابر تردد نیز آغاز شده و امیدواریم، با تلاش های انجام گرفته، برخلاف سرمای شدید و طاقت فرسا، با پذیرش کامیون های حامل کالا به کشور، ترافیک کامیون های متوقف در سمت ترکیه نیز روان شود.

مرز بازرگان سرمای بیش از منفی ۲۰ درجه سانتیگراد را تجربه کرده و همین امر باعث یخ زدگی شدید شد.

به گزارش ایرنا، پیش از این هم در نیمه دیماه امسال مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان غربی اعلام کرد: ۵۰۰ دستگاه کامیون ایرانی که در آنسوی مرز بازرگان و در خاک ترکیه به علت بارش برف و کولاک شدید متوقف شده اند و در انتطار سوخت بسر می برند.

امیرعباس جعفری گفته بود، بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون ایرانی به همراه بیش از یکهزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون ترکیه ای در مرز بازرگان ـ گوربولاغ در انتظار ورود به ایران متوقف شده اند.

وی با اشاره به تشکیل صف کامیون ها به طول ۵۰ کیلومتر در آن سوی مرز گفت: بارش سنگین برف، سرما و کولاک شدید در منطقه، با هماهنگی مسوولان دو کشور امداد رسانی و تامین مایحتاج مورد نیاز رانندگان ایرانی از قبیل پتو و مواد غذایی ایرانی بوسیله گروه های امدادی هلال احمر و ستاد مدیریت بحران استان آذربایجان غربی انجام شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.