معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:طرح شاهنامه‌خوانی و آموزش مفاهیم شاهنامه امسال برای دومین سال متوالی در مدارس ابتدایی منتخب نواحی هفتگانه و منطقه تبادکان مشهد اجرا می‌شود.

شاهنامه‌خوانی برای دومین سال در مدارس مشهد اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، ابوالحسن حقیقی افزود: این طرح که پارسال در ۶۴ مدرسه اجرا شد امسال با همکاری شهرداری مشهد توسعه یافته و در ۳۲۰ مدرسه منتخب در این شهر اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح در راستای تفاهمنامه میان این اداره کل، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد است که در اجرای آن برخی متون و داستان‌های شاهنامه برای دانش‌آموزان مراکز پیش دبستانی و همچنین پایه چهارم ابتدایی برخی مدارس نواحی هفتگانه مشهد و منطقه تبادکان آموزش داده می‌شود که امید است بتوان این ایده و فکر را در کل کشور اشاعه و گسترش داد.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در قالب اجرای این طرح، دانش‌آموزان پایه چهارم و دوره پیش دبستان با مفاهیم شاهنامه آشنا می‌شوند و در دوران شیوع کرونا آموزشهای طراحی شده در این زمینه از طریق آموزش مجازی و شبکه شاد در اختیار دانش آموزان مدارس هدف قرار می‌گیرد.

حقیقی افزود: اگر قرار است ریشه‌ها و اصالت‌های فرهنگی خود را به دانش‌آموزان انتقال دهیم باید از ادبیات غنی فارسی بهره ببریم و شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی که باعث افتخار ما ایرانیان است بهترین گزینه در این زمینه است.

وی ادامه داد: شاهنامه حکیم فردوسی ریشه فرهنگی ملت ماست و نشان دهنده علم، فرهنگ، هنر و تمدن اصیل و تاثیرگذار این سرزمین است که باید به آن توجه ویژه کرد.

طرح شاهنامه‌خوانی برای نخستین بار به صورت آزمایشی پارسال در ۶۴ مدرسه ابتدایی و مرکز پیش‌دبستانی منتخب نواحی هفتگانه و منطقه تبادکان مشهد با همکاری شهرداری این شهر اجرا شد.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.