مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد موسسات پزشکی طرف قرارداد با بیمه سلامت خراسان رضوی شامل مطب‌های پزشکان، داروخانه‌ها، آزمایشگاهها و مراکز پرتو پزشکی به سامانه الکترونیکی متصل هستند.

موسسات پزشکی طرف قرارداد با بیمه سلامت خراسان رضوی الکترونیکی شدند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا رمزی افزود: خراسان رضوی یکی از استانهای پیشروی کشور در زمینه عملیاتی‌کردن طرح نسخه‌نویسی الکترونیک بوده است و اجرای این طرح  از سال ۱۳۸۰ در این استان آغاز شده است.
وی اضافه کرد: اگرچه همه مطب‌ها و موسسات پزشکی طرف قرارداد در خراسان رضوی به سامانه الکترونیکی بیمه سلامت خراسان رضوی اتصال دارند اما  هنوز همه آنها نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی را انجام نمی‌دهند که با فرهنگ‌سازی،  رفع چالشها و زیر ساختهای آن به تدریج همه نسخه‌های پزشکان و سایر بخش‌های پزشکی به صورت الکترونیکی صادر می شود.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در ماه به طور میانگین ۵۰۰ هزار نسخه در موسسات پزشکی طرف قرارداد با بیمه سلامت خراسان رضوی در استان خراسان رضوی پیچیده می‌شود که هم اکنون ۹۳ درصد از آن به صورت الکترونیکی و هفت درصد آن به صورت کاغذی است در حالی که این میزان در فروردین ماه امسال ۹۹ درصد کاغذی و یک درصد الکترونیکی بود.  

رمزی تعداد موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت خراسان رضوی در این استان را شامل پزشکان، داروخانه‌ها، دندانپزشکان، بیمارستان‌ها و سایر مراکز تشخیصی و درمانی چهار هزار و ۳۰۰ مورد عنوان کرد.  
وی ادامه داد: اجرای طرحهای الکترونیک از جمله نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک یکی از راهبردهای اصلی سازمان بیمه سلامت ایران با هدف حذف سندهای کاغذی، مدیریت منابع انسانی سازمان، حفظ و نگهداری اطلاعات بیمه‌شدگان در قالب پرونده سلامت و در نهایت کاهش مصرف کاغذ و کمک به چرخه محیط زیست و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان بوده است.
حدود ۵۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.