جانشین ستاد کرونای شهرستان مشهد گفت: مصوبه جدیدی درباره لغو محدودیت های تردد شبانه در شهر مشهد از سوی ستاد ملی کرونا و قرار گاه عملیاتی کرونا به این شهرستان ابلاغ نشده است از این رو این محدودیت ها همچنان پا برجا است.

 محدودیت تردد شبانه همچنان پا برجا است/مصوبه برای لغو این محدودیتها دریافت نکرده ایم

احمد ریواده در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: برای اجرای محدودیت های تردد  وسایل نقلیه و همچنین فعالیت مشاغل تابع ستادملی کرونا و قرار گاه عملیاتی کرونا هستیم .

معاون سیاسی فرماندار مشهد تصریح کرد: از ابتدای آذر ماه  برابر مصوبه ستاد ملی کرونا طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها را در حال اجرا هستیم و مقرر شده است تا پایان سال این طرح جامع و بنا به وضعیت کرونا در شرایط مختلف اجرایی شود. بر مبنای این طرح اعلام شد که محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱تا ۴صبح  در شهرها در همه وضعیت های کرونا اعمال و با متخلفین نیز برابر قانون برخورد شود .

وی با بیان اینکه بر مبنای بررسی های وزارت بهداشت و درمان ، تشکیل دورهمی ها و جلسات خانوادگی بالغ بر ۵۳درصد در انتقال ویروس کرونا نقش دارند، افزود: از این رو اجرای محدودیت های تردد شبانه تاثیر بسیار زیادی در کاهش این دورهمی دارند و مردم نیز باید با رعایت این محدودیت ها و دوری از عادی انگاری ، کمک نمایند که شرایط کرونا دوباره تغییر پیدا نکند و به حالت زرد، نارنجی و یا قرمز برنگردد که منجر به ایجاد محدودیت های شدید تر و تعطیلی مجدد کسب و کار ها شود.   

جانشین رئیس ستاد کرونای شهرستان مشهد در پاسخ به این سوال که برخی معتقد هستند در شرایط آبی محدودیت های تردد شبانه وجود ندارد نیز گفت: این موضوع صحت ندارد زیرا محدودیت های تردد شبانه همانند محدودیت برگزاری مراسم هایی که با اجتماع و حضوربیش از حد افراد باشد  در همه وضعیت ها باید اجرایی شود و مصوبه جدیدی در باره لغو محدودیت های ترد شبانه از سوی ستاد ملی و قرار گاه عملیاتی کرونا  به شهرستان مشهد تاکنون ابلاغ نشده است.

ریواده در باره اینکه عده ای از شهروندان مشهدی ادعا دارند که طی هفته های اخیر در ساعت های اعمال محدودیت شبانه تردد داشته و جریمه ای نیز برای آنها صادر نشده است و تردد خودرو ها در این ساعت ها نیز بسیار زیاد است که این وضعیت به نوعی باعث عادی انگاری برای سایر شهروندان می شود، نیز افزود: اعمال جریمه برای خودروهایی که این قانون را رعایت نمی کنند به صورت هوشمند و توسط دوربین ها صورت می گیرد و صرف اینکه برای آنها پیامکی ارسال نشده است به معنای عدم اعمال جریمه نمی باشد و به تدریج ممکن است در لیست تخلفات آنها ثبت شود.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.