رمان های رضوی «به نشر» در کنار آثار کودک و نوجوان جزو پر فروش ترین کتاب های فروشگاه های این انتشارات از ابتدای سال جاری بوده اند.

پرفروش ترین کتاب های به نشر با موضوع سیره رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل انتشارات به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) ضمن معرفی پرفروش‌ترین کتاب‌ها در فروشگاه‌های مجازی و فیزیکی کتاب «به نشر» گفت: از ابتدای سال جاری، به دلایل محدودیت‌های کرونا درگاه‌های مجازی شامل سایت و صفحات شبکه‌های اجتماعی در کنار فروشگاه‌های فیزیکی مشغول به عرضه کتاب هستند.

حسین سعیدی افزود:۲۰ فروشگاه در مشهد و ۱۵نمایندگی و فروشگاه در شهرهای تهران، تربت حیدریه، گرگان، درگز، بیرجند، نیشابور، زاهدان، قوچان، شاهرود، طبس، تبریز، خرم‌آباد، سرخس، رشت و کیش در حال فعالیت هستند و گزارش‌های استخراج شده از سیستم‌های فروش فروشگاه‌های به نشر در دو حوزه بزرگسال و کودک و نوجوان حاکی از استقبال مردمی از آثار حوزه‌های رضوی، دفاع مقدس و معارف اسلامی طی سال جاری دارد.

وی با اشاره به اینکه رمان «دعبل و زلفا»، اثر برگزیده نخستین دوره از جشنواره ملی میراث مکتوب رضوی که تاکنون به تیراژ بیش از ۴۷ هزار نسخه رسیده است، در صدر پرفروش ترین آثار رضوی به نشر قرار دارد، افزود: این اثربه نویسندگی مظفر سالاری، بیان سرگذشت زندگی دعبل خزایی شاعر و ذاکر فضائل اهل بیت(ع) و همسرش زلفا است، در این کتاب، مقاطعی از زندگی دعبل درزمان امام موسی کاظم(ع) وامام رضا(ع) به صورت داستانی کنکاش شده است.

سعیدی، کتاب «اوسنه‌ گوهرشاد»، رمان برگزیده نخستین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو را یکی دیگر از آثار برتر رضوی به‌نشر عنوان کرد که در سال جاری بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. این رمان به قلم سعید تشکری به رشته تحریر درآمده و در یک مجموعه داستان‌های به هم پیوسته، روایت‌گر داستانی خیالی همگام با واقعیت از واقعه قیام خونین مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی است که درجریان این رمان، بخش‌هایی از زندگی گوهرشاد بیگم؛ پایه‌گذار احداث بنای مسجد گوهرشاد حرم رضوی نیز روایت می‌شود. این اثر بنا به استقبال خوب مخاطبان، تاکنون در ۲۵ هزار نسخه منتشر شده است.

مدیرعامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) ادامه داد: مجموعه ۹ جلدی رمان «پیامبر» اثر نقی سلیمانی نویسنده برجسته کشور از دیگر آثار پر فروش فروشگاه های به نشر از ابتدای سال جاری بود. این مجموعه با تصویرگری رضا مکتبی، تاکنون جوایز و عناوین متعددی از جشنواره‌های گوناگون از جمله لوح زرین و دیپلم افتخار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزیده جشنواره‌های قصه‌های قرآنی، کتاب سال جشنواره شهید حبیب غنی‌پور، بهترین کتاب در جشنواره کتاب سال «سلام» و... و. را به خود اختصاص داده است.

سعیدی تصریح کرد: کتاب «پیامبر» به صورت رمان برای قشر نوجوان تهیه شده که روایت بخش های مختلف زندگی پیامبر(ص)، پیش از تولد حضرت شروع می‌شود و در ادامه، کودکی، نوجوانی، جوانی، بزرگ‌سالی، میان‌سالی و کلان‌سالی حضرت(ص) را در قالب داستانی جذاب برای نوجوانان روایت می شود.

وی کتابهای «امام‌ رضا(ع) وکرامت انسانی»، «موقف»، «به وقت اردیبهشت»، «به سفارش مادرم»، «قمری الغریب»، «اعترافات غلامان»، «چگونه کتاب بخوانیم» و مجموعه کتاب های «یاران پیامبر» را از دیگر آثار پر فروش بزرگسال به نشر در سال جاری عنوان کرد.

مدیرعامل به نشر، ادامه داد: کتاب‌های «سه دقیقه در قیامت»، «آنسوی مرگ»، «ارتداد»، «نیم دانگ پیونگ یانگ»، «رویای نیمه شب» و «آن مرد با باران می‌آید»، «لاله ای از ملکوت»، «ریحانه بهشتی»، «یادت باشد» از سایر ناشران در جدول پرفروش آثار در کتابفروشی‌های آستان قدس رضوی از ابتدای سال جاری قرار گرفته‌اند.

سعیدی در خصوص پرفروش‌ترین آثار در حوزه کودک و نوجوان گفت: محمد میرکیانی و خانم کلرژوبرت از جمله نویسندگانی هستند که آثارشان همواره مورد استقبال خانواده ها قرار دارد. مجموعه «قصه ما مثل شد» در قطع‌های مختلف و مجموعه «حکایت‌های کمال» به قلم محمد میرکیانی و دو مجموعه داستان‌های «شکر خدا» و «داستان‌های تخیلی با مفاهیم قرآنی» به قلم کلرژوبرت از حمله آثاری است که از ابتدای سال جاری در صدر پرفروش های کتاب های کودک و نوجوان به نشر قرار گرفته است.

وی یاد آور شد: مجموعه‌های «قصه‌های شیرین از زندگی معصومین(ع)»، «جشن خرگوش ها»، «همیشه قصه ای هست»، «ترانه های کی بود کی بود»، کتاب‌های تک جلدی «حرم پر از آیینه بود»، «روستای من، دوستای من»، «قصه‌های قشنگ ایرانی»، «مهمون آیینه ها» و «هزار و شصت و پانصد» از دیگر آثار پرفروش‌های کتاب های کودک و نوجوان به نشر از ابتدای سال جاری هستند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.