رییس نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، از فروش بیش از ۳۰ میلیارد تومان تومانی این نمایشگاه خبر داد و گفت: خوشبختانه استقبال چشمگیر مخاطبان و بازدید کنندگان لحظه به لحظه بیشتر می‌شود.

فروش بیش از ۳۰ میلیارد تومانی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران

قدس آنلاین: ایوب دهقانکار روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اعلام این که نمایشگاه مجازی فروش نمایشگاه فیزیکی را پشت سر گذاشت، گفت: فروش نمایشگاه مجازی کتاب در روز ششم از مرز ۳۰ میلیارد تومان عبور کرد.

وی به حال و هوای این روزهای نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با مرتفع شدن برخی مشکلات موجود در زیرساخت های مجازی، امروز شاهد استقبال چشمگیر بازدید کنندگان و علاقه مندان کتاب و کتابخوانی از این رویداد بزرگ فرهنگی بودیم.

دهقانکار ادامه داد: ثبت ۵۰۰ میلیون درخواست که پاسخ کمتر از چند ثانیه دریافت کرده اند، گواه این مدعاست که بسیاری از موانع قبلی برطرف شده و اینک بازدیدکنندگان برای ورود به سایت نمایشگاه هیچ مشکلی ندارند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به این که برگزاری این دوره نمایشگاه با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، نخستین تجربه کاری این موسسه محسوب می شود، گفت: در تمامی کشورهای دنیا برگزاری این چنین نمایشگاهی، با این حجم مخاطب و آثار به عنوان به ابرنمایشگاه محسوب می شود، بروز و ظهور برخی مشکلات به ویژه در زیرساخت های مجازی امری طبیعی  است.

دهقانکار در عین حال گفت: با عنایت به این که این نمایشگاه اولین تجربه نمایشگاه آنلاین ما بود، پیش بینی نمی کردیم که با استقبال این چنینی مردم و مخاطبان مواجه شویم اما آنچه اهمیت دارد، از ابتدای کار تاکنون تمامی امکانات و ابزارهای لازم را به کار گرفتیم تا بدون هیچ خلل و مشکلی نمایشگاه را ایستا نگه داشته و تا پایان ادامه دهیم تا اعتماد و رضایت بازدیدکنندگان را به دست بیاوریم.

وی گفت: بعد از پایان نمایشگاه کار و فعالیت ما آغاز خواهد شد چون که با بررسی چالش های موجود مسایل و مشکلات را جمع بندی و با رفع نقاط ضعف مصمم خواهیم بود که قبل از برگزاری نمایشگاه های مشابه، آنها را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

به گزارش ایرنا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال راهی برای حمایت از ناشران و بازار کتاب کشور بود تا آنکه تصمیم گرفت با استفاده از تجربیات حضور در نمایشگاه‌های مجازی برگزار شده توسط دیگر کشورها نظیر نمایشگاه بزرگ کتاب فرانکفورت، این رویداد فرهنگی را در ایران به شکل مجازی برگزار کند.

محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به ریاست ایوب دهقانکار مسئول برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب معرفی کرد. در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیش از ۱۰۰۰ ناشر حضور دارند و بالغ بر ۱۰۰ هزار عنوان کتاب برای عرضه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران ارائه شد.

همچنین ۱۸۰ ناشر خارجی با ۲۰ هزار عنوان کتاب و ۱۴۲ نهاد فرهنگی و آژانس ادبی در بخش رایت‌سنتر نیز در این نمایشگاه حضور دارند. هزینه ارسال کتاب‌ها نیز از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی برای همه مخاطبان رایگان اعلام شده است.

نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا هشتم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.