یک کارشناس مسایل دینی گفت: نیاز روحی انسان به مباحث معنوی مانند قرآن و عترت و زیارت مانند نیاز جسمانی او به آب و اکسیژن بوده و این موضوع حیات بخش است.

کرونا بر شوق زیارت حرم رضوی افزوده است

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین درخصوص اعمال محدودیت ها در مشاهد مشرفه بویژه حرم مطهر رضوی به خاطر وجود کرونا عنوان کرد: کرونا، بلایی است که چه از آسمان نازل شده و چه به وسیله بشر خاکی بوجود آمده باشد، موانع و مشکلات زیادی را باخود به همراه داشت.

وی بیان داشت: اعتقاد دارم که به رغم شر و مصیبت زیاد این ویروس منحوس که باعث شد بسیاری از عزیزانمان را از دست بدهیم و تعداد زیادی دیگر به مشقت و سختی بیافتند و خیلی از توفیقاتمان سلب شود، اما خیر و خوبی این بلا نیز کم نبود. افزایش عطش زیارت در ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام یکی از خیرهایی بود که ویروس کرونا باخود به همراه داشت.

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: قریب یکسال است که حضور فیزیکی زایران در حرم بامحدودیت روبرو شده و بسیار کمتر از قبل شده است. این موضوع باعث شده است که عشق به زیارت از طریق استفاده از فضای مجازی و شوق به حضور در حرم مطهر امام رضا(ع) و دیگر مشاهد مشرفه در ایران بسیار افزایش پیدا کند.

وی اظهار کرد: به یقین زمانیکه موانع و محدودیت های کرونایی برداشته شود که امیدوارم هر چه زودتر بانابودی یا مهار کرونا این اتفاق بیافتد، اشتیاق زیارت حضوری ائمه اطهار و امامزادگان بین ارادتمندان آنها و سعی بر حضور در این حرم های مطهر، بسیار بالا خواهد بود.

این کارشناس مسایل دینی درادامه و با بیان این ضرب المثل که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد، افزود: مردم پس از اعمال محدودیت های کرونایی متوجه شدند که نیاز به زیارت در انسان یک نیاز ضروری و معنوی است.

وی یادآور شد: خداوند در قرآن و در آیه ۲۴ سوره مبارکه انفال می فرماید: "یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا استَجیبوا لِلَّهِ وَلِلرَّسولِ إِذا دَعاکُم لِما یُحییکُم" بدین معنی که: ای اهل ایمان، چون خدا و رسول شما را به آنچه مایه حیات ابدی شماست (یعنی ایمان) دعوت کنند اجابت کنید.

وی اضافه کرد: این آیه شریفه بدین معنی است که نیاز روحی انسان به مباحث معنوی مانند قرآن و عترت و زیارت مانند نیاز جسمانی او به آب و اکسیژن بوده و این موضوع حیات بخش است.

حجت الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: اکنون ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت این را فهمیدند و الحمدالله مردم قدرشناس زیارت و زیارت گاه ها هستند.

وی ابراز داشت: اکنون که مقداری از محدودیت ها برداشته شده عشق مردم به زیارت امام رضا(ع) و دیگر امام زادگان در سراسر کشور را می توان مشاهده کرد. انشاالله این ویروس بزودی ریشه کن شود و مردم بتوانند به راحتی و با فراغ بال حرم های شریفه بخصوص حرم مطهر ثامن الحجج امام علی ابن موسی الرضا(ع) را زیارت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.