۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۱
کد خبر: 737535

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: چهار هزار و ۲۷۲ عنوان کتاب به ارزش ۱۵ میلیارد و ۴۳۸ میلیون ریال از ابتدای امسال تاکنون از این استان به خارج از کشور صادرشده است.

خراسان رضوی کتاب صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه‌گر  مقصد صدور این کتابها را کشورهای همسایه‌ها نظیر افغانستان و پاکستان ذکر و بیان کرد: موضوع کتابهای صادر شده از خراسان رضوی شامل همه موارد ادبیات، داستانی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر گرایشها بوده است.

وی همچنین به پیشینه صدور کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی از خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: ظرف دو سال اخیر حجم صادرات کتاب افزایش پیدا کرده که می‌توان علت آن را تفاوت هزینه چاپ و انتشار کتاب در ایران نسبت به کشورهای همسایه دانست.  

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: هزار و ۹۸ جلد کتاب به ارزش یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال فقط ظرف دی ماه گذشته امسال از خراسان رضوی صادر شد.

وی در ادامه گفتگو همچنین اظهارداشت: سه هزار و ۴۳۳ عنوان کتاب از ابتدای امسال تاکنون در خراسان رضوی مجوز انتشار گرفته‌اند.

تحفه‌گر ادامه داد: امسال تاکنون دو هزار و ۳۷۲ عنوان از کتابهای مجوز گرفته با شمارگان ۳۴۰ هزار و ۹۷۵ جلد در خراسان رضوی چاپ و منتشر شده‌اند.  

وی همچنین گفت: ۲۹۹ عنوان کتاب ظرف دی ماه گذشته امسال از این استان برای اخذ مجوز چاپ به دبیرخانه نظارت بر نشر کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند.  

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به نمایشگاه مجازی کتاب تهران که هم‌اینک در جریان است نیز اشاره و بیان کرد: تعرفه اینترنتی برای متقاضیان استفاده از خدمات نمایشگاه مجازی کتاب تهران در بستر وب، بر اساس هماهنگی وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تخفیف ۵۰ درصدی همراه است.  

وی همچنین از اعطای یارانه خرید کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر و در این خصوص ادامه داد: این اعتبار تا سقف یک میلیون ریال است که با تایید معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف تشویق و ترغیب تسهیلگران جام باشگاههای کتابخوان به فعالیت بیشتر و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به آنان تعلق می‌گیرد.  

تحفه‌گر گفت: شرایط برخورداری و دریافت یارانه در قالب تسهیلگری جام باشگاههای کتابخوان در پایگاه اینترنتی ketab.ir قابل دسترسی است. آنها میت‌وانند با این یارانه از نمایشگاه مجازی کتاب تهران خرید کنند.  

۴۰۰ واحد چاپخانه، لیتوگرافی و جعبه‌ساز در خراسان رضوی فعالیت دارند. ۲۰ درصد از ظرفیت تولید این واحدها به چاپ کتاب اختصاص دارد.

همچنین ٤٤١ ناشر فعال و ٥٣٤ کانون آگهی و تبلیغات در خراسان رضوی فعالیت دارند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.