۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
کد خبر: 737544

قایق بادی جیمینی بزرگ، بیشتر برای مصارف حرفه ای است. از این مدل قایق در سایر عملیات های امداد و نجات و جاهایی که قایق های دیگر نمی توانند به راحتی تردد کنند، استفاده می شود.

مزیت قایق بادی جیمینی و موارد استفاده از آن

استفاده های مختلفی از قایق های جیمینی میشود که البته بسته به تعداد نفرات آن ها کاملا با یکدیگر متفاوت هستند، قایق بادی جیمینی در مدل های ۲ الی ۲۰ نفره دیده میشوند که سایز های کوچک تر این محصول برای استفاده های معمولی همچون قایق سواری و ماهیگیری است، این سایز ها از ۲ الی ۶ نفره تولید میشوند، سایز های بزرگتر که تقریبا از ۱۰ تا ۲۰ نفر ظرفیت دارند، بیشتر برای استفاده های ارگانی، عملیات های نجات و امداد رسانی و همچنین در مباحث جنگی کاربرد زیادی دارند، در زیر یکی از مدل های قایق بادی جیمینی بزرگ که ظرفیت ۲۰ نفره را دارد توضیح داده ایم تا بیشتر با این محصول آشنا شوید.

-طول خارجی: 9.20 متر | عرض خارجی نوک: 1.32 متر | عرض خارجی وسط: 2.70 متر | عرض خارجی انتها: 2.85 متر

-طول داخلی: 7 متر | عرض داخلی نوک: 60 سانتی متر | عرض خارجی انتها: 1.37 متر

-قطر سلول ها از ۷۰ تا ۸۰ سانتی متر از جلو به عقب قایق متغیر میباشد.

-هر قایق بادی دارای دو کارتن بسته بندی میباشد که یکی از آن ها مربوط به کف و دیگری بدنه و لوازم جانبی آن است.

-وزن تقریبی هر دو بسته بندی ۲۱۸ کیلو گرم است.

-تعداد نفرات قابل استفاده در این قایق تا ۲۰ نفر میباشد.

-شش تخته آلومینیم در کف + یک تخته از فایبرگلاس (فقط برای جلوی قایق) تعبیه شده است.

-ابعاد آلومینیم ها ۱۵در۱۰۵در۱۳۰ سانتی متراست که به صورت کشویی پشت سر هم قرار میگیرند و از دو طرف داخل ریل های آلومینیومی جای میگیرند.

-دوازده ریل آلومینیومی در دو طرف کف قایق بادی جیمینی  برای  قرار گیری کفی های آلومینیومی دارد تا به کف محصول کمک کرده و تقسیم فشار بهتری نماید.

-ابعاد تخته نصب موتور در انتهای قایق ۴در۵۸در۱۲۰ سانتی متر است و دارای دو قسمت تقویت کننده در بالا و پایین است تا با سرعت گیری و فشار موتور، تحمل بهتری را داشته باشد.

-جنس بدنه از پلاستیک فشرده شده منعطف (PVC منعطف)+الیاف های تار و پود نخ ابریشم مصنوعی در هم تنیده شده میباشد.

-بدنه از ۱۲ پرس تقویت شده به یکدیگرمتصل شده است.

-دارای ۱۸ پرس نگهدارنده طناب دور تا دور بدنه است که نفرات داخلی قایق بادی از همین قسمت ها خود را نگه میدارند.

-نوار های ضربه گیر دور تا دور قایق پرس شده تا کمک بیشتری به ضربات کناری احتمالی نمایند.

-هشت دستگیره حمل و نقل دور تا دور بدنه است و میتوان این محصول را براحتی جابجا کرد.

-هفت دریچه بادی سوپاپ دار روی بدنه تعبیه شده است تا باد داخل سلول ها را از یکدیگر جدا نماید و در صورت پارگی و پنچری احتمالی، یکی از آن ها خالی شده و قایق جیمینی داخل آب فرو نرود.

-یک دریچه باد سوپاپ دار نیز در کف قایق دارد و این قسمت نیز بصورت مجزا باد میگردد.

-یک سلول سر تا سر کف قایق داشته که به صورت مجزا باد میگردد و دو کار انجام میدهد: اول اینکه باعث میشود کف قایق V شکل شده و بیشتر از سایر قسمت ها داخل آب فرو رود، اینکار کمک بیشتری به تعادل در سرعت های بالا و فرمان پذیری بهتر قایق میکند. دوم اینکه باعث فیت شدن تخته های آلومینیومی کف میگردد.

-دریچه های سوپاپ دار را میتوان در حالت باز و بسته نگه داشت که برای پر و خالی کردن کارایی دارند. به این صورت که با باز نگه داشتن قفل دریچه، هوای داخلی تا حد زیادی خارج میگردد، سپس میتوان با پمپ باد بقیه آن را خارج نمود.

-لوازم جانبی شامل پمپ باد پدالی- یک جفت پارو- لوازم تعمیرات و آچار دریچه میباشد.

-پمپ باد پدالی با ضربات پا به صورت دو طرفه کار میکند و قابلیت باد و خالی کردن محصول را دارد.

-یک جفت پاروی دسته فلزی دارد که دارای قاشقی پارو از جنس پلاستیک و دسته پلاستیکی میباشند، ابعاد هر پارو ۱۵۲ سانتی متر است.

-لوازم تعمیرات شامل یک چسب مایع بزرگ مخصوص قایق های جیمینی+ سه تکه از جنس بدنه به ابعاد ۱۲در۲۲ سانتی متر است، در صورت خرابی احتمالی به سرعت قابل استفاده میباشد.

-آچار مخصوص برای رگلاژ کردن دریچه ها وسوپاپ های باد روی بدنه میباشد.

-دارای یک دریچه پیچ شونده تخلیه آب در انتهای قایق بادی است و در صورتیکه آب داخل آن شود، پیچ آن را باز کرده وآب خارج میگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.