۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 737557

عباس صفاری، شاعری که در دهه هشتاد با انتشار مجموعه «کبریت خیس» جریانی در شعر امروز ایران ایجاد کرد، بر اثر بیماری کرونا درگذشت.

کرونا عباس صفاری را هم با خود برد

قدس آنلاین: کسانی که کتاب های تأثیرگذار شعر در دهه هشتاد را به یاد دارند، می‌دانند کتاب «کبریت خیس» که برنده جایزه شعر کارنامه شد، به یکی از جریان‌ساز ترین و مهمترین کتاب‌های آن دوران تبدیل شد. نام شاعر این مجموعه یعنی عباس صفاری، شاعر، ترانه‌سرا و فیلمساز با این کتاب مطرح شد.

عباس صفاری که مدتی پیش به بیماری کرونا مبتلا شده بود، سرانجام تسلیم این بیماری شد و درگذشت. عباس مخبر، مترجم و اسطوره‌شناس با اعلام این خبر در صفحه رسمی خود نوشت: «متاسفانه شنیدم که دوست شاعر خوش قریحه، عباس صفاری بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشته است. عباس انسانی شریف، ساده، دوست داشتنی و شاعری ممتاز بود. به خانواده، دوستان و جامعه فرهنگی کشور تسلیت می‌گویم.»
 
عباس صفاری شاعر ساکن کالیفرنیای جنوبی در لانگ بیچ که چند روزی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری بود و به دلیل مشکلات تفسی به خواب مصنوعی فرو رفته بود، درگذشت.
 
از این شاعر و نویسنده آثار متعددی به یادگار مانده است که «‌پشیمانم کن»، «‌مثل خواب دم صبح»، «‌خون انار»، «‌ملاقات در سندیکای مومیاگران»،‌ «‌قدم زدن در بابل»، «‌مثل جوهر در آب»،‌ «‌تاریکروشنا»، «‌خنده در برف» و «‌هبوط یا حکایت ما» تنها بخشی از عناوین آثار به‌جا مانده از عباس صفاری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.