یزد- طرح ملی «یزد پایتخت صحیفه سجادیه ایران» با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد و محمد علی طالبی استاندار یزد رسما آغاز به کار کرد.

یزد« پایتخت صحیفه سجادیه ایران» شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، سید عباس صالحی  در آیین آغاز رسمی طرح ملی یزد، نخستین پایتخت صحیفه سجادیه ایران با بیان اینکه صحیفه سجادیه تنها یک اثر و یک کتاب چون دیگر آثار و کتاب‌ها نیست، اظهار داشت: در طول زندگی بشر آثار زیادی در اختیارش قرار می گیرد اما ویژگی صحیفه سجادیه این است که به انسان با تمام ساحت وجودی‌اش توجه می‌کند و این یک نکته ارزشمند در این کتاب  است.

وی با تاکید بر این موضوع که انسان چهار ساحت وجودی دارد که عبارتند از ارتباط انسان با خود، انسان با سایر انسان‌ها، انسان با جهان و طبیعت و رابطه انسان با خداوند، خاطرنشان کرد: این‌که یک اثر بتواند به تمام ساحات وجودی انسان بپردازد بی‌نظیر است. صحیفه برای تمام ابعاد وجودی انسان حرف دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی یزد هم با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه گفت: هدف ما پیوند عمیق صحیفه سجادیه با عرصه های تولید فرهنگ و آفرینش های هنری است و اکنون انتخاب یزد به عنوان «پایتخت صحیفه سجادیه ایران» افتخاری دیگر برای مردم یزد است.

مجید جوادیان زاده افزود: خوشبختانه در سالیان اخیر استان کوشیده با سیاست گذاری ها و همدلی مسئولان و مدیران مختلف و سازمان های مردم نهاد دینی به سوی توسعه فرهنگی اجتماعی حرکت کند که از جمله آنها می توان به یزد، پایتخت کتب ایران، پایتخت هنرهای جدید ایران، ثبت جهانی یزد نام برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.