همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، جلسه صبح دوشنبه هیئت مدیره باشگاه استقلال مصوبات مهمی را به دنبال داشت. حالا باید دید با وجود حمایت دوباره اعضای هیئت مدیره از برنامه‌های محمود فکری، آیا سرمربی استقلال فهرست دلخواه خود را برای جذب بازیکنان تازه وارد به مجموعه استقلال به هیئت مدیره ارائه خواهد کرد یا اینکه فکری با همین ترکیب به استقبال بازی‌های نیم فصل دوم و مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواهد رفت.

درهای خروجی روی ستاره‌ها بسته شد

حفظ میلیچ

البته موضوع تصویب خریدهای جدید استقلال تنها مسئله‌ای نبود که در این نشست تأیید شد، بلکه پیش از اینکه ماجرای خریدهای جدید تیم برای نقل و انتقالات نیم فصل مطرح شود، احمد مددی موضوع مذاکرات با میلیچ را گزارش داد و پیشنهادهای او را برای تمدیدقرارداد مطرح کرد که پس از موافقت اعضای هیئت مدیره بنا شد باشگاه برای میلیچ بلیت بگیرد. از طرفی توافق نهایی با مدیر برنامه این بازیکن هم به تأیید هیئت مدیره رسید تا به این شکل مطالبات معوقه این بازیکن پرداخت شود.از این رو شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر منتفی شدن حضور میلیچ در تهران رد شد؛ چون محمود فکری نیز به صورت شفاهی به مدیرعامل اعلام کرده بود به میلیچ نیاز دارد.

تمدید با همه ستاره‌ها

دیگر موضوعی که در جلسه روز دوشنبه آبی‌ها به تصویب رسید تمدید قرارداد با شیخ دیاباته و مهدی قایدی بود؛ وقتی موضوع این دو بازیکن مطرح شد اعضای هیئت مدیره از مددی خواستند در خصوص گمانه زنی‌های صورت گرفته مبنی بر پیشنهادهای ارائه شده بابت خرید این دو بازیکن توضیح دهد که با توضیحات مددی مشخص شد موضوع پیشنهاد باشگاه ایتالیایی کاملاً کذب است و حقیقت ندارد! اما این نشست یک خروجی جالب توجه دیگر نیز داشت و اعضای هیئت مدیره تصمیم گرفتند حتی المقدور بازیکنی از مجموعه استقلال جدا نشود و چنانچه سرمربی تیم بازیکنی را جزو بازیکنان مازاد قرارداد این بازیکنان نظیر پورحمیدی و بلبلی به شکل قرضی از استقلال جدا شوند تا این شانس برای استقلال وجود داشته تا آن‌ها در فصول بعدی امکان حضور در ترکیب استقلال را داشته باشند.

 بدهی‌های تلنبار شده

حجت نظری سخنگوی هیئت مدیره باشگاه استقلال در پایان این جلسه در جمع خبرنگاران درباره اینکه مشکل اصلی میلیچ فنی بود یا مطالبات مالی و او چه زمانی باز می‌گردد، گفت: هر مشکلی بود ما تلاش کردیم و دغدغه‌های او رفع شد. آن چیزی که برای ما مهم است، این خواهد بود که مسائل باشگاه را در عین منطق و عقلانیت با لحاظ دغدغه‌های هواداران پیش ببریم.

عضو هیئت مدیره و سخنگوی باشگاه استقلال افزود: من باید به هواداران این را بگویم که ممکن است برخی بازیکنان برای بهتر شدن جایگاهشان در لیگ یا برای بازارگرمی صحبت‌هایی را مطرح کنند که هواداران فکر کنند این صحبت‌ها از روی صداقت است. من تقاضا می‌کنم، هواداران با آگاهی و با هوش بیشتری، دغدغه‌های خود را طوری مطرح کنند که برای باشگاه مشکل مدیریتی ایجاد نشود. واقعیت این است ما باید بتوانیم در عین اینکه بدهی‌های تلنبار شده دوره‌های مختلف مدیریتی را پرداخت می‌کنیم، بودجه جاری را هم تأمین کرده و از پس هزینه‌ها بر بیاییم. 

حق فسخ

نظری درباره اینکه بحثی مطرح است که اگر بازیکنان ۵۰ درصد از مبلغ قرارداد خود را تا نیم‌فصل نگیرند حق فسخ یکطرفه دارند و آیا الزامی برای پرداخت ۵۰ درصد به بازیکنان شده است یا نه، گفت: درباره حق فسخ، ممکن است شرایط هر بازیکنی با بازیکن دیگر متفاوت باشد. ما تیپ‌های قراردادی متفاوتی داریم و نمی‌توان گفت شرایط برای همه یکسان است، اما ما به این توجه نمی‌کنیم که شرایط را طوری ایجاد کنیم که بازیکنی بخواهد فسخ کند. همه تلاش ما این بود که بتوانیم بین دو فصل ترکیب تیم را حفظ کرده و تا حد قابل توجهی توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم. 

دو سؤال بی‌جواب

وی در پاسخ به پرسشی در مورد فرشید باقری و شرایطش با استقلال که بحث جدایی او در نیم‌فصل مطرح شده است، گفت: در این مورد اطلاعی ندارم.عضو هیئت مدیره و سخنگوی باشگاه استقلال در پایان درباره شرایط پرونده آندره‌آ استراماچونی خاطرنشان کرد: خبر جدیدی در این خصوص وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.