۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 737598

سفر استانداران به شهرستان‌های مختلف آن هم در هفته‌های اول انتصاب به این پست تا حدودی امری عادی است ولی به تناسب شرایط زمانی به لحاظ کمیت و کیفیت‌ها با هم متفاوت هستند.

بر همین مبنا استاندار جدید خراسان رضوی هم مدتی است که سفرهای خود را آغاز کرده اما همان گونه که گفته شد به نظر می‌رسد از چند منظر قابل تأمل است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

یک: ذکر این نکته در ابتدای مطلب لازم است که ما نیز بر این باوریم که حضور عالی‌ترین مقام اجرایی استان در شهرستان‌ها یا شهرهای کوچک و بررسی میدانی برخی موضوعات کلان منطقه مورد نظر می‌تواند زمینه‌ساز تصمیم‌های بهتری باشد پس هیچ نقدی به اصل موضوع نداریم و آنچه در ادامه می‌آید صرفاً ناظر به مباحث شکلی است.

دوم: آنچه مسلم است یکی از اصلی‌ترین نیازهای توسعه یا پیشبرد امور در بخش‌های مختلف عمرانی تا فرهنگی مسئله «اعتبارات» است بنابراین از آنجایی که در ماه‌های پایانی سال قرار داریم نمی‌توان توقع نتایج مالی سریع این سفرها را داشت.

سوم: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات سال آینده بی‌هیچ تردیدی و به استناد شواهد سال‌های انتخاباتی گذشته در ماه‌های اول سال آینده نیز تقریباً همه چیز تحت تأثیر انتخابات قرار می‌گیرد و اقدام‌های زیربنایی جدید کمتری کلید می‌خورد بنابراین نمی‌توان توقع داشت که در این سفرها برای اقدام‌های جدی‌تر سال بعد هم برنامه‌ریزی اساسی صورت بگیرد.

چهارم: به طور قطع وقتی استاندار خراسان رضوی که در نخستین جلسه رسمی خود می‌گوید افزون بر ۶هزار واحد صنعتی استان دارای مشکل هستند به خوبی می‌داند اولویت نخست در برهه کنونی سرعت بخشیدن به چرخ صنایع استان است؛ چرا که ابعاد مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مسئله اشتغال نیروی کار بیکار استان است پس با وجود اینکه به طور حتم استاندار و تیم مدیریتی کلان استان برای این بخش هم تصمیماتی دارد اما بهتر بود در همین باقیمانده از سال جاری استاندار به جای سفرهای چندروزه به شهرستان‌ها وقت بیشتری را صرف حضور در شهرک‌ها و واحدهای صنعتی می‌کرد و اگر مشکل ۱۰واحد بزرگ صنعتی از جمع چند هزار واحد مشکل‌دار به گفته خودشان حل می‌شد نتایج بهتری حاصل می‌شد.

پنجم: نکته قابل تأمل دیگر اینکه به سبب نزدیکی به انتخابات در سال آینده از یک سو و البته برخی پالس‌های رسیده به نظر می‌رسد حاشیه‌های این سفرها در آینده نه چندان دور پس‌لرزه‌هایی را به دنبال خواهد داشت که شاید توان مدیریتی استان را معطوف خود کند و همین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عادی در بخش‌های مختلف را تحت تأثیر قرار دهد.

ششم: با تأکید مجدد بر این نکته که ما نیز از اصل حضور میدانی مدیران عالی استان در شهرهای کوچک استقبال می‌کنیم اما به لحاظ شرایط زمانی، این سفرها اندکی جای تأمل دارد که امیدواریم با مدیریت استاندار محترم ضمن حذف حاشیه‌های احتمالی منجر به خروجی‌های قابل اتکایی در آینده نزدیک باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.