احمد فیاض: تنها جایگاه سی ان جی شهر گلبهار که به منظور استاندارسازی بیش از یک هفته تعطیل شده، مشکلات عدیده ای را برای شهروندان گلبهاری ایجاد کرده است.

احداث ساخت دو جایگاه گاز سی ان جی برای کاهش مشکلات تردد شهروندان گلبهار

به گزارش قدس آنلاین؛ این در حالی است که مطابق با اطلاع رسانی شهرداری گلبهار در هفته گذشته، قرار بود تا حداکثر این جایگاه به مدت یک هفته تعطیل باشد که تا لحظه تنظیم گزارش، خبری از راه اندازی مجدد جایگاه به گوش نمی رسد و همین امر باعث سردرگمی و نارضایتی شهروندان گلبهاری شده است. البته از ابتدای سال تاکنون این چندمین تعطیلی یک هفته ای جایگاه گاز در گلبهار است و علاوه بر آن؛ تعطیلی موقت و گاه و بیگاه 24  و 48 ساعته را نیز بایستی بر شمار این تعطیلی های نابهنگام بیفزاییم.
پرواضح آنکه؛ جانمایی تنها یک جایگاه سی ان جی برای شهری که حالا با افزایش رشد سریع جمعیتی اش طی سال های اخیر افزون بر 100 هزار نفر را در خود جای داده، و شواهد و قرائن حاکی از رشد بیشتر جمعیت طی سال های آتی با توجه به شهرستان شدن گلبهار دارد؛ پاسخگوی حجم نیازهای گسترده شهروندان گلبهاری در استفاده از سوخت پاک سی ان جی نیست و ضروری است تا مدیران و مسئولان این شهرستان هر چه سریعتر آستین بالا زده، و برای رفع این معضل جدی چاره اندیشی نمایند. وجود صف نسبتا طویل روزانه در این جایگاه گاز خود گویای میزان سطح نیاز شهروندان گلبهاری به بهره مندی از سوخت گاز است و تعطیل این جایگاه باعث می شود تا آنان برای دسترسی به سایر جایگاه های گاز(چناران و طول جاده گلبهار به مشهد) حداقل یک مسافت ده کیلومتری را طی نمایند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بدانیم شهرستان چناران با جمعیت کمتر در برابر شهرستان گلبهار اما سه جایگاه گاز سی ان جی دارد. 
رییس شورای اسلامی شهرستان گلبهار در همین باره با تایید مشکلات عدیده ناشی از کمبود جایگاه سوخت گاز سی ان جی به خبرنگار ما گفت: واقع بینانه آنکه بایستی اذعان کرد شهرستان گلبهار اصلا جایگاه گاز سی ان جی ندارد چه آنکه تنها جایگاه متعلق به شهرداری در حاشیه جاده آسیایی گلبهار به مشهد قرار دارد و همین امر دسترسی شهروندان ساکن در مساکن مهر و فازهای یک و دو را با مشکل مواجه کرده، و علاوه بر آن تعطیلی های گاه و بیگاه این جایگاه نیز حکایت قوز بالای قوز شده است.
محمدحسین بابایی با اعلام خبر خوش احداث و جانمایی دو جایگاه دیگر گاز سی ان جی در این شهرستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با مساعدت شرکت عمران و توسعه گلبهار دو زمین برای احداث جایگاه گاز در فاز یک و دو اختصاص یافته است. در فاز یک در حاشیه بلوار امام رضا(ع)؛ زمین به بهره بردار تحویل شده و وی علاوه بر اخذ مجوزهای قانونی، به دنبال دریافت پروانه ساخت و بهره برداری است. در فاز دو؛ زمین توسط شرکت عمران و توسعه گلبهار در مسکن مهر تحویل داده شده، و بهره بردار به دنبال اخذ سایر مجوزهاست و بنظر می رسد احداث جایگاه گاز در این فاز  قطعی باشد.
وی در پاسخ به این پرسش که در نهایت شهروندان گلبهاری چه هنگام از خدمات این جایگاه های گاز بهره مند خواهند شد؛ گفت: مطابق با قوانین موجود از زمان دریافت پروانه ساخت و بهره برداری، ظرف کمتر از 18 ماه بایستی جایگاه توسط بهره بردار، تکمیل و ارائه خدمات شود. امیدوارم با راه اندازی این دو جایگاه گاز بخش زیادی از دسترسی سهل و آسان شهروندان گلبهاری به سوخت پاک و ارزان قیمت محقق گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.