موافقت‌نامه همکاری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه امنیت اطلاعات در دیدار محمد جواد ظریف و سرگئی لاوروف در مسکو به امضا رسید.

امضای موافقت‌نامه همکاری ایران و روسیه در حوزه امنیت اطلاعات

قدس آنلاین: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در این نشست  با اشاره به روابط خوب تهران و مسکو گفت: در نشست امروز به موضوعات کلیدی از جمله وضعیت منطقه قره‌باغ، برجام، حل و فصل مسئله سوریه، افغانستان و اوضاع منطقه خلیج فارس و سایر مسائل پرداخته شد.

ظریف وزیر خارجه ایران نیر با قدردانیاز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به دلیل تلاش برای برقراری صلح قره‌باغ گفت: بحران قره‌باغ نگرانی مشترک تهران و مسکو بود که با میانجی‌گری روسیه حل شده و اکنون به یک فرصت برای صلح و دوستی در منطقه تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: بررسی مسائل منطقه‌ای و موضوع برجام که آمریکا به طور یکجانبه از آن خارج شد و گسترش روابط دو جانبه را در جلسه امروز بررسی می‌کنیم.

همچنین در جریان دیدار وزیر امور خارجه کشورمان از روسیه، موافقتنامه همکاری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه امنیت اطلاعات به امضا وزرای امور خارجه دو کشور رسید.

به موجب موافقت‌نامه امضا شده، جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه‌های تقویت امنیت اطلاعات، مبارزه با جرائم ارتکاب یافته با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، کمک‌های فنی و فناوری، همکاری بین المللی شامل شناسایی، هماهنگی و انجام همکاری لازم در مجامع منطقه‌ای و بین المللی برای تضمین امنیت ملی و بین المللی همکاری خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.