رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: در حال حاضر واکسن ویروس کشته شده کرونا مورد تست انسانی قرار گرفته است و نه تنها هیچ عوارض جانبی نداشته بلکه روی کرونا جهش یافته هم تأثیراتی دارد.

واکسن ایرانی بر روی کرونای جهش یافته تأثیرگذار است

قدس آنلاین: محمد مخبر روز سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه محوری‌ترین کار ما در سطح کشور ایجاد اشتغال است، اظهار داشت: امروز هیج اولویتی بالاتر از اشتغال نیست که باید بر محور تولید و در چارچوب اقتصاد مقاومتی باشد.
وی با بیان اینکه مردم پشتوانه اصلی اجرای طرح‌های اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هستند، اضافه کرد: در ۲ سه سال گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای ایجاد ۶۵۰ هزار شغل در کشور سرمایه‌گذاری شده است.
مخبر افزود: در ۱۰ هزار روستای کشور حضور داریم و در بیش از ۲ هزار مدرسه، یک هزار و ۶۰۰ مسجد، ۱۲ بیمارستان نیمه‌کاره با هزار و ۴۰۰ تخت و بخش‌های آبرسانی و برقرسانی اقدامات بسیاری انجام شده است.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه تاکنون ۶۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد کرده‌ایم، یادآور شد: در حال حاضر روزانه یک هزار و ۲۰۰ شغل در کشور توسط این نهاد و با همکاری مردم ایجاد می‌شود.
مخبر با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰۰ میلیون ماسک در انبارهای این نهاد موجود است، گفت: توان تولید کشورمان در حدی قرار دارد که در حال حاضر ۶ کشور خارجی درخواست خرید ماسک از ایران را دارند.
وی بیان اینکه هر دارویی که احتمال تاثیرگذاری داشت ظرف ۲ هفته در ستاد اجرایی فرمان امام( ره) تولید می‌شود افزود: از جمله این داروها، ایورمکتین است که ظرفیت تولید ۲ میلیون عدد از آن در سال را داریم.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به اینکه در تهیه واکسن کرونا از ۶ مسیر حرکت‌هایی انجام شد اظهار داشت: از همه این مسیرها به نقاط خوبی دست یافتیم و در حال حاضر یکی از این مسیرها منجر به تولید واکسن انسانی شده و سه مورد تا پایان سال شروع می شود.
مخبر گفت: تجهیزات مورد نظر برای مقابله با کرونا در اسرع وقت با وجود همه تحریم‌ها تهیه شد و در حال حاضر امکان صادرات برخی اقلام به خارج را هم داریم و بر اساس پیش‌بینی‌ها تا پایان اردیبهشت ماه به تولید ۱۲ تا ۱۴ میلیون دز واکسن کرونا در به کشور می رسیم.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به اقدامات مختلف در زمینه اشتغال زایی هم اشاره کرده و اظهار داشت: تاکنون ۵۰ هزار شغل در قالب ۱۱ هزار طرح با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کردستان ایجاد شده است.
 مخبر با بیان اینکه طرح ساماندهی ۹ هزار کولبر در قالب سه هزار طرح در سه استان کرمانشاه کردستان و آذربایجان غربی اجرایی شده است، افزود: تا پایان شهریورماه سال آینده پنج ‌هزار طرح دیگر با ایجاد شغل برای ۱۵ هزار کولبر انجام می‌شود و بخشی از بخش زیادی ازبرند در قالب آن ساماندهی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.