دادگاه کیفری دمام در حالی «محمد بوجباره» مداح اهل بیت علیهم السلام را به ۹ ماه حبس محکوم کرد که وی هیچ جرمی مرتکب نشده و تنها نسبت به انجام شعایر دینی در اربعین امام حسین(ع) اقدام کرده است.

تداوم اقدامات سرکوبگرانه آل سعود علیه شیعیان عربستان

قدس آنلاین: به گزارش مرآة الجزیره، دادگاه کیفری دمام عربستان روز گذشته «محمد بوجباره» مداح اهل بیت علیهم السلام را به ۹ ماه حبس محکوم کرد.

دادگاه کیفری دمام همچنین هشت نفر دیگر از جوانان شیعه این منطقه و از همراهان این مداح را به چهار ماه حبس محکوم کرد.

این در حالی است که فعالان حقوقی می گویند: محمد بوجباره هیچ جرمی مرتکب نشده و تنها نسبت به انجام شعایر دینی در اربعین امام حسین (ع) اقدام کرده است.

محمد بوجباره چهارم اکتبر سال گذشته به همراه هشت نفر از جوانان شیعه منطقه شرق عربستان، بازداشت شدند.

ناظران می گویند که بازداشت این مداح و شیعیان منطقه شرق عربستان دارای انگیزه های فرقه گرایانه علیه پیروان مذهب شیعه است.

یکی از فعالان محلی که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: بازداشت این افراد تنها انگیزه های فرقه گرایانه علیه پیروان مذهب شیعه را نشان می دهد که از سوی رژیم آل سعود دنبال می شود.

او می گوید: محمد بوجباره و همراهانش هیچ جرمی را مرتکب نشده اند و مرتکب هیچ اقدام خلاف قانونی نشده اند. آنها فقط شعایر دینی را در اربعین امام حسین (ع) در ماه صفر بجا آورده اند اما سرویس های امنیتی آنها را برای بازجویی احضار کردند واز آن زمان تاکنون در زندان به سر می برند.

منابع محلی می گویند: قبل از بازداشت، هیچ حکم جلبی علیه بوجباره و همراهانش صادر نشده بود و آنها بدون صدور هیچ گونه حکم جلب بازداشت و راهی زندان شدند که این موضوع با ماده سوم قانون مجازات عربستان سنخیت ندارد. براساس این قانون، بازداشت افراد تنها پس از ثابت شدن محکومیت جایز است.

گفته می شود تاکنون شانزده روحانی شیعه توسط نیروهای امنیتی عربستان دستگیر شده است که برخی از آنها به دلیل مخالفت با جنگ یمن و محکوم کردن اعدام شیخ نمر النمر بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.