استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه محصولات استراتژیکی داریم که می توان از ناحیه آن ارزش افزوده و اشتغال ایجاد کرد گفت: خام‌فروشی محصولات در خراسان رضوی به یک آسیب و معضل تبدیل شده است.

خام‌فروشی در خراسان رضوی یک آسیب است

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه جمع‌بندی سفر یک روزه‌اش به کاشمر که با حضور تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی در فرمانداری کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: محصولات استراتژیکی داریم که می توان ارزش افزوده و اشتغال خوبی در استان ایجاد کرد، اما آسیب خام‌فروشی محصولات به یک معضل و دغدغه تبدیل شده است که باید جهاد کشاورزی استان در این زمینه یک مطالعه دقیق داشته باشد تا بتوان با فراهم کردن زیرساخت‌ها شرایط جذب سرمایه‌گذاران را فراهم کرد. 

استاندار خراسان رضوی بر متمرکز شدن  ظرفیت‌های بومی در هر منطقه به عنوان یک کار ارزشمند تاکید کرد و افزود: باید تمام تلاشمان را در حوزه حمایت از سرمایه‌گذاران به‌کار گیریم.

وی با اشاره به‌وجود زیارتگاه امامزادگان واجب التعظیم و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس در این شهرستان، کاشمر را دارای زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری مذهبی و زیارت دانست و بیان کرد: باید با همکاری دستگاه‌های مسئول در راستای فراهم کردن و ارتقای زیرساخت‌های گردشگری تلاش کرد و با در اختیار گذاشتن تسهیلات ارزان قیمت هم زمینه را برای راه‌اندازی بومگردی‌های روستایی فراهم کنیم.

معتمدیان با بیان اینکه از ظرفیت‌های حوزه معادن در شهرستان باید استفاده کرد، بر موضوع مطالعات و اکتشافات در این حوزه تاکید کرد و ادامه داد: متأسفانه عقب‌افتادگی که در حوزه مطالعات و اکتشافات معادن استان وجود دارد بالطبع در شهرستان کاشمر نیز وجود دارد، بنابراین باید از ظرفیت سازمان زمین‌شناسی صمت و شرکت‌های بزرگ مثل شستا برای موضوع سرمایه‌گذاری و استخراج ظرفیت‌های معدنی استفاده کرد تا شاهد ارتقای اشتغال و اقتصاد شهرستان باشیم.

استاندار خراسان رضوی به فضای پیش رو و فضاهای حساسی که در کشور و منطقه وجود دارد، اشاره کرد و تصریح کرد: تشدید شرایط محدودیت‌های کرونایی باعث افزایش نارضایتی‌های مردم شده، بنابراین باید نارضایتی‌ها شناسایی و در جهت کمک به حل مطالبات و مشکلات مردم برنامه‌ریزی کرد و اجازه ندهیم مطالبات صنفی مردم تبدیل به مشکلات امنیتی شود چرا که انباشت مطالبات در حوزه‌های اجتماعی در ایجاد نارضایتی امنیتی تأثیرگذار است.

وی با توجه به اقلیم خشک منطقه بر ضرورت توسعه گشت گلخانه‌ای تاکید کرد و تصریح کرد: روند مهاجرت معکوس در برخی از مناطق را شاهد هستیم و باید با برنامه‌ریزی و فراهم کردین زیرساخت‌ها جمعیت روستایی را در مناطق روستایی تثبیت کنیم و در حوزه اشتغال و اقتصاد سرمایه‌گذاری داشته باشیم، چرا که در حال حاضر  شاهد مهاجرت از روستا هستیم چون به بحث اشتغال توجه ویژه‌ای نشده و از ظرفیت‌های حاکمیتی برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

معتمدیان حضور در شهرستان‌ها را به لحاظ شناسایی ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و شناخت مشکلات و مطالبات عنوان کرد و یادآور شد: با وجود تمام مشکلاتی که کشور دارد باید اذعان کرد که همه مشکلات پول نیست، اما برخی اوقات با بحران تصمیم‌گیری مواجه هستیم و به‌دنبال هستیم با سفرهایی که انجام می‌شود مشکلات مردم از زبان مردم شنیده شود و برای حل این مشکلات با کمک دستگاه ها اقدام کنیم .

استاندار خراسان رضوی در پایان تأکید کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در بودجه داریم و با حمایت مدیران استانی و نمایندگان مجلس امیدواریم بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام را که سال‌ها است نیمه تمام مانده را بر روی ریل تکمیل بگذاریم.

در ادامه نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی موفق خواهیم بود که به جای مچ‌گیری، دست یکدیگر را بگیریم، گفت: در منطقه ترشیز ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بی‌بدیل و کم‌نظیری داریم که با کمبود اعتبار، ناملایمات و بی‌اعتنایی مسولین مواجه است.

حجت الاسلام جواد نیک‌بین با اشاره به اینکه در فاصله ۱۵ قدمی از آخرین خانه در شمال شرق کاشمر، ۴۰۰ خانوار زندگی می‌کنند که ۲۰ سال است از نعمت گاز محروم هستند، ابراز داشت: متأسفانه وضعیت نابهنجار منطقه حسین‌آباد داد همه را درآورده است بنابراین انتظار داریم با دستور استاندار مشکل ساکنین این منطقه برطرف شود. 

وی با تاکید بر اینکه جاده کاشمر به سه راهی شادمهر محل تردد مردم این منطقه به مشهد مقدس است که به دلیل حوادث ناگوار رانندگی به یک مطالبه جدی مردم تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به جان باختن ۳۰۰ نفر در این جاده طی سال‌های گذشته، دیه این افراد دو برابر هزینه ساخت این جاده است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص اعمال جریمه بر چاه موتورهای آب کشاورزی بیان کرد: انتظار می‌رود مبالغی که تحت عنوان جریمه اضافه برداشت از کشاورزان دریافت می‌شود، صرف احداث و ایجاد طرح های آبخیزداری شود. 

نیک‌بین  اذعان کرد: پروژه‌های نیمه تمام زیادی در کاشمر داریم که از پیشرفت ۵۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها با اندک اعتبار تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد. 

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سطح درخواست‌ها و دغدغه‌های مردم بسیار پایین است ولی ما کوتاهی و کم‌کاری کرده‌ایم، بیان کرد: شهرک صنعتی کاشمر از ظرفیت‌های خوبی بهره‌مند است به‌طوری که با رفع مشکلات این حوزه و فراهم کردن زیرساخت‌ها نباید در این شهرستان یک بیکار وجود داشته باشد.

همچنین امام جمعه موقت کاشمر نیز با اشاره به اینکه در شرایط کنونی، نیازمند استمرار و تکثیر نشاط و امید در جامعه هستیم، گفت: آنطور که خارج از کشور تبلیغ سوء می کنند و برخی هم در داخل سیاه‌نمایی می کنند گاها خود یا جوانان جامعه دچار تردید می شوند.

حجت الاسلام احدی با تاکید بر اینکه اقدامات و خدمات نظام و انقلاب باید برای مردم بازگو شود، افزود: اگر همه کمک کنیم قطعا مشکلات مرتفع و نشاط در جامعه تزریق می‌شود.

وی با اشاره در پیش بودن انتخابات در سال آینده تاکید کرد: انتخابات سال آینده، همچون چهل سال گذشته مظهر جمهوریت نظام خواهد بود و در این راستا ضرورت دارد از هر گونه اقدام و خللی که به حضور حداکثری لطمه بزند باید پرهیز شود.

در این جلسه تسریع در روند اجرای عملیات باند دوم جاده کاشمر به سه راهی شادمهر و تغییر عنوان این جاده از گذرگاه به باند دوم، ورود به محدوده ۴۰۰ خانوار ساکن حاشیه شهر در منطقه حسین آباد مشروط به نظر مصوبه شورا و شهرداری کاشمر، تامین اراضی موردنیاز جهت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، اجرای طرح توسعه امامزاده سیدمرتضی(ع)، آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر در سال‌جاری، تأمین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی و علوم قرآنی کاشمر با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تعیین تکلیف در خصوص نواقص آماده‌سازی و تحویل شهرک مسکن مهر به شهرداری کاشمر، فازبندی فرهنگسرای شهید مدرس و اختصاص اعتبار لازم به صورت مرحله‌ای و بهره‌داری از آن، احداث و بهره‌برداری از ۱۰ سالن ورزشی در محلات هدف و کم برخوردار شهر کاشمر در قالب طرح ستادبازآفرینی، تأمین روشنایی ۸کیلومتر از معابر و بلوارهای مبادی ورودی‌های شرقی، شمالی و غربی شهر کاشمر به‌صورت سه جانبه با شهرداری، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت توزیع برق، تکمیل و تجهیز بلوک زایمانی و بهره‌برداری از آن در هفته دولت سال آینده، نصب و راه‌اندازی گیرنده دیجیتال در روستاهای بالای ۵۰ خانوار کاشمر، پرداخت تسهیلات برای احدات خانه‌های بومگردی در روستاهای فروتقه، فدافن، قوچ پلنگ و تربقان، تامین زیرساخت‌های لازم برای بهره‌مندی روستای گندم بر از شبکه تلفن همراه و پوشش اینترنتی در روستاهای این شهرستان، احداث زمین چمن مصنوعی در روستاهای فرح آباد، فرگ، سرحوضک و اسحاق آباد با استفاده از ظرفیت‌های مردم تا پایان سال مالی جاری، واگذاری پروژه نیمه تمام استرس پوشیده کاشمر به شهرداری جهت تکمیل و بهره برداری از آن، توسعه‌ شهرک صنعتی کاشمر و فراهم کردن زیرساخت‌های آن در سال جدید از ناحیه دستگاه های خدمات‌رسان، آبرسانی به روستای گندم بر و بهره‌مندی اهالی این روستا از آب شرب تا خرداد سال آینده، فراهم کردن زیرساخت و صدورمجوز برای فعالیت دفاتر پست بانک و آی سی تی روستایی تا خرداد سال آینده، بازنگری و الحاق طرح‌های هادی روستایی کاشمر و تصویب آن از سوی بنیاد مسکن آستان تا تیرماه سال آینده، بازنگری و اجرای طرح هادی روستای اسحاق آباد، تکمیل و تجهیز دبستان روستای اسحاق آباد، کمک ۵۰ میلیون تومانی و ۵۰ تنی سیمان به دهیاری اسحاق‌آباد به منظور اجرای طرح‌های عمرانی روستا، عودت مالیات بر ارزش افزوده گیاهان دارویی پرند و احداث دریاچه مصنوعی و پارک در مجموعه امامزاده سیدمرتضی(ع) از مصوباتی بود که اجرا و تکمیل آن در این جلسه تصویب و به تایید رسید.

گفتنی است؛ استاندار خراسان رضوی در بدو ورود به کاشمر با حضور در گلزار شهدای مدفون شده در زیارتگاه شهید مدرس(ره) با اهدای شاخه گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و با آرمان‌های آنان تجدید پیمان کرد.

محمدصادق معتمدیان همچنین با حضور در مرقد بزرگمرد عرصه دین و سیاست و اسوه نمایندگی مجلس شهید آیت اللّه سیدحسن مدرس(ره) ادای احترام کرد.

استاندار خراسان رضوی ضمن بازدید از مسیل شرقی شهر کاشمر که ساماندهی آن به طول ۵.۵ کیلومتر با هدف محرومیت‌زدایی توسط شهرداری در حال ساماندهی است بازدید و در جریان طرح جامع توسعه زیارتگاه شهید مدرس هم قرار گرفت.

حضور در روستای اسحاق‌آباد از توابع بخش مرکزی کاشمر و دیدار با اهالی این روستا و قول مساعد برای رفع مشکلات و تکمیل ساختمان مدرسه این روستا، با خانواده شهید گلچین در شهر کاشمر دیدار کرد.

معتمدیان در ادامه حضورش در کاشمر از کارخانه گیاهان دارویی و کارخانه کاشی کاشمر بازدید کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.