رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (رە) با تاکید بر این مسئلە کە تجهیزات مقابلە با کرونا تهیە شدە است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شدە تا پایان اردیبهشت ماە سال آیندە بە تولید ۱۲ الی ۱٤ میلیون دز واکسن کرونا در کشور خواهیم رسید.

مخبر دزفولی: تا پایان اردیبهشت 14 میلیون واکسن کرونا تولید می کنیم

به گزارش قدس آنلاین، محمد مخبر امروز (۷بهمن) در دیدار با نمایندە ولی فقیە در کردستان اظهار کرد: امروزە اشتغال مهم‌ترین اولویت ما در سطح کشور است کە می‌بایست کاملا بر محور تولید و در چارچوب اقتصاد مقاومتی اجرا شود.

وی مردم را اصلی‌ترین پشتوانە اجرای طرح‌های اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام دانست و افزود: طی ۲ سال گذشتە قریب ۱۰۰هزار میلیارد تومان برای ایجاد ٦٥۰هزار شغل در کشور هزینە شدە است.

مخبر ادامە داد: اقدامات بسیاری در بیش از ۱۰ هزار روستا، ۲ هزار مدرسە، یک هزار و ششصد مسجد، ۱۲ بیمارستان نیمەکارە و بخش‌های آبرسانی و برق رسانی صورت گرفتە است.

وی با اشارە بە اینکە تا بە امروز ٦٥۰ هزار شغل در کشور ایجاد شدە است، تصریح کرد: در حال حاضر روزانە یک هزار و ۲۰۰شغل در کشور توسط این نهاد و با همکاری مردم ایجاد می‌شود.

مخبر در خصوص توان کشور در تولید ماسک افزود: توان تولید ماسک در کشور بە حدی است کە در حال حاضر ٦کشور خارجی از ایران درخواست خرید ماسک کردەاند.

وی تاکید کرد: هر داروی اثر بخشی در ظرف ۲ هفتە در ستاد اجرایی فرمان امام بە تولید میرسد کە از جملە این داروها، داروی ایورمکتین است کە در سال ۲ میلیون عدد از آن ساختە میشود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام رە عنوان کرد: تهیە واکسن کرونا ٦ مسیر را طی کردە است کە همە این مسیرها بە نقاط خوبی رسیدە و در حال حاضر یکی از این مسیرها بە تولید واکسن انسانی کرونا منجر شدە است.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات مورد نظر برای مقابله با کرونا در اسرع وقت با وجود همه تحریم‌ها تهیه شد و در حال حاضر امکان صادرات برخی اقلام به خارج را هم داریم و بر اساس پیش‌بینی‌ها تا پایان اردیبهشت ماه به تولید ۱۲ تا ۱۴ میلیون دز واکسن کرونا در به کشور می رسیم.

مخبر در پایان با اشارە بە طرح ساماندهی ۹ هزار کولبر در سە استان کرمانشاە، کردستان و آذربایجان غربی یادآور شد: تا پایان شهریورماه سال آینده پنج ‌هزار طرح دیگر با ایجاد شغل برای ۱۵ هزار کولبر انجام می‌شود و بخشی از بخش زیادی ازبرند در قالب آن ساماندهی خواهد شد.

در ادامە نمایندە ولی فقیە در کردستان گفت: بە حق کە مردم کردستان نجیب، شریف، زحمتکش، ولایی و دوستدار اهل بیت (ع) هستند که هرخدمتی برای آنان انجام شود، قدردان آن خواهند بود.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی اظهار کرد: تا بە امروز ۲ نشست با کولبران استان داشتەام و امروز حرکت ستاد اجرایی امام برای ساماندهی این قشر، امیدبخش است.

نمایندە ولی فقیە در استان کردستان تاکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حرکت‌های امیدبخشی برای اشتغال کولبران و محرومیت‌زدایی آغاز کرده است.

وی خدمات مسئولان در داخل و خارج از استان را ارزشمند برشمرد و خاطرنشان کرد: همە مناطق استان کردستان توجە بیشتری می‌طلبد و ضروری است کە مناطق شرقی استان نیز از طرح‌های اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام سهمی داشتە باشند.

حجت‌الاسلام پورذهبی در پایان یادآور شد: ایجاد اشتغال و احداث مسکن برکت در کردستان گامی ارزنده در آستانه دهه مبارک فجر و میلاد حضرت زهرا(س) است، کە امیدواریم این طرح‌ها منجر به خیر و برکت و آبادانی بیشتر در استان کردستان شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.