معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در سال ۹۲ حدود پنج درصد مدیران دولت بانوان بودند که این رقم با تلاش، همت، کار و آموزش در هفت سال اخیر با افزایش هشت هزار مدیر زن به ۲۴ درصد رسیده است.

ادعای ابتکار درباره مدیریت زنان در دولت یازدهم و دوازدهم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، معصومه ابتکار امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران شهرستان‌ها با حضور عباس رضایی استاندار اصفهان، اظهار کرد: جهت گیری دولت دوازدهم و توجه ریاست جمهوری بر این بود که ۴۰ درصد از کارکنان دولت را بانوان تشکیل دهد.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: از استاندار و مسؤولان استان اصفهان در زمینه تحقق ارتقای وضعیت زنان و خانواده و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در تمامی ابعاد تلاش و قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: کار حوزه زنان و خانواده فرابخشی است و دستگاه‌ها باید هم افزایی و هم راستایی در این زمینه داشته باشند.

ابتکار اضافه کرد: هدف از وضعیت زنان ایجاد هم راستایی با هدف مشخص و تحقق عدالت جنسیتی است که این مفهوم برگرفته از تعالی متعالی دینی و مفاهیم قرآن کریم است.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده بیان کرد: شاخص‌های عدالت جنسیتی در سال ۹۶ در ستاد ملی زنان و خانواده تصویب و سند ارتقای وضعیت زنان به تصویب رسید، این سند نتیجه محور است و همه دستگاه‌ها ماموریت دارند تا در شاخص‌ها شاهد تغییر مثبت و بهبود باشیم.

وی اظهار داشت: شاخص‌های خانواده بر اساس برنامه‌ها برای تقویت و استحکام خانواده ایرانی در سطح ملی و در سطح استان در قالب اسناد استانی به تصویب رسیده است.

ابتکار گفت: اجرای سند وضعیت زنان و خانواده از طریق سامانه رصد و پایش، پایش می‌شود و رسیدن به اهداف مورد نظر حایز اهمیت است.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: یکی از دستاوردهای دولت که در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌ها و در سطح داخل با وجود همه تلاش‌ها و اقدامات همراهی لازم صورت نمی‌گیرد اما دولت سعی کرد در بهبود شرایط زنان و خانواده ایرانی گام موثر از بعد حقوقی انجام دهد، تصویب لایحه حفظ کرامت از زنان در برابر خشونت از جمله آن بود که امیدواریم قانون قوی در راستای خشونت علیه زنان تصویب شود.

وی گفت: تسهیلات مناسبی از بانک‌ها به ویژه تسهیلات قرض‌الحسنه برای ۳ هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار با مبلغی بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال برای زنان روستایی در نظر گرفته شد که پیگیر افزایش تسهیلات در نظر گرفته شده هستیم.

ابتکار با بیان اینکه در زمان حاضر شبکه‌سازی خانه‌های امن را بر عهده داریم، افزود: هم افزایی بین ایجاد تجربه‌های خانه امن و حمایت از سازمان‌ها و خیران مدنظر است.

به گفته معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، برای دانش آموزان طرح‌های مرتبط با مهارت زندگی را باید اجرایی کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.