وزیر خارجه بحرین خواستار تلاشی هماهنگ شده با رژیم صهیونیستی برای فشار به دولت جدید آمریکا درباره ایران شد.

بحرین خواستار همکاری با اسرائیل برای فشار به دولت بایدن علیه ایران شد

به گزارش قدس آنلاین، امارات متحده عربی و بحرین روز سه‌شنبه خواستار تلاشی هماهنگ شده با اسرائیل برای فشار به دولت جدید آمریکا درباره ایران شدند.

«عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین که در کنفرانس ویدیویی با حضور «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی صحبت می‌کرد، درباره برنامه هسته‌ای ایران، موشک‌های بالستیک و دیگر فعالیت‌های ایران در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد.

الزیانی افزود: «موضع مشترک منطقه‌ای درباره این موضوعات تاثیر بیشتری بر آمریکا خواهد گذاشت.»

چهاردهمین کنفرانس سالانه موسسه مطالعات امنیت ملی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد و وزیر خارجه رژیم‌های بحرین و صهیونیستی و وزیر مشاور در امور خارجه امارات از جمله شرکت کنندگان در این کنفرانس هستند.

وزیر خارجه بحرین در ادامه سخنانش در این کنفرانس گفت: «ما باید به برنامه موشکی ایران، حمایتش از گروه‌های وابسته در منطقه و مداخله در امور داخلی کشورهای سراسر منطقه پاسخ دهیم و این کار با هدف ایجاد صلح و ثباتی گسترده‌تر برای خاورمیانه است.»

الزیانی گفت که مفاد توافق هسته‌ای با ایران در سایه توافق‌های ابراهام که در سال 2020 میان رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی امضا شد، باید تغییر کند.

وی اظهار داشت: «هرگونه توافق با ایران نیازمند انعکاس واقعیت جدید منطقه بوده و باید مورد قبول تمامی کشورها در منطقه باشد.»

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات نیز در این کنفرانس مدعی شد که یکی از عیب‌های برجام،‌ عدم حضور کشورهای منطقه در این توافق بوده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.