یزد - رییس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: جهت افزایش بازده اقتصادی گلخانه باید به سراغ کشت توام و چند کشتی در گلخانه ها برویم.

کشت توام در گلخانه های استان ضروری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی اشکذر، سجادی پور در بازدید از گلخانه ای در شهرستان اشکذر اظهارداشت: تولیدات گلخانه ای از نظر اقتصادی و ایجاد اشتغال از جایگاه بسیار مناسبی در این شهرستان برخوردار است و  با توجه  به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود تولید محصولات گلخانه ای به سرعت افزایش یافته است بطوری که سطح زیرکشت گلخانه های اشکذر بالغ بر ۵۳۰ هکتار  با بیش از ۱۵۰ هزارتن تولید است .
وی افزود: هر گلخانه دار باید حداقل دو یا چند نوع محصول کشت نماید و از تک کشتی پرهیز نماید تا اگر یکی از محصولات در آن فصل از قیمت خوبی برخوردار نبود محصول دیگر جبران قیمتی نماید وقطعا این امر ریسک قیمتی را کاهش داده و سبب می شود بازده اقتصادی این فعالیت افزایش یابد.
سجادی پورگفت : کشت انواع جدیدی از محصولات باغبانی نظیر انواع میوه های گرمسیری مانند آناناس، پاپایا و موز، در شرایط گلخانه ای نیز به ترکیب کشت گلخانه ای استان اضافه شده و امیدواریم تنوع بخشی به کشتهای گلخانه ای موجب رونق بیشتر کشت های گلخانه ای و افزایش بازدهی گلخانه در استان گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.