مسوول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مه‌ولات در خراسان رضوی از آغاز مرمت حمام تاریخی لطفعلی‌خان فیض‌آباد این شهرستان با مشارکت شهرداری و خیرین خبر داد.

مرمت حمام تاریخی لطفعلی‌خان مه‌ولات در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، جلیل صدیقی افزود: با پیگیری شهرداری، شورای ‌شهر فیض‌آباد و جلب مشارکت‌های مردمی، بنای تاریخی حمام لطفعلی‌خان با هدف حفظ و صیانت از میراث‌ فرهنگی شهرستان مه‌ولات با ۱۰ میلیارد ریال هزینه در حال مرمت و بازسازی است.

وی با اشاره به مطالبات مردم و مسوولان برای بازسازی و احیای این اثر تاریخی ادامه داد:مرمت و بازسازی این اثر تاریخی شامل بام‌سازی، استحکام‌بخشی، جداره‌سازی، کف‌سازی و تاسیسات است.

مسوول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مه‌ولات ضمن قدردانی از خانواده خیّر حاج ‌محمد بزمی بابت مشارکت در مرمت و بازسازی این مجموعه گفت: این اثر تاریخی دارای همه عناصر معماری یک حمام ایرانی و مربوط به دوران قاجار است که در مرکز شهر فیض آباد قرار دارد.

صدیقی افزود: حمام لطفعلی‌خان فیض‌آباد بر اساس شیوه معماری حمام‌های فلات ایران بنا شده و ۲۳۰ مترمربع مساحت دارد، این حمام دارای پوشش سقف گنبدی است و با توجه به آب و هوای این منطقه برای جلوگیری از هدر رفتن گرما و حرارت داخلی، همانند غالب حمام‌های تاریخی در سطحی پایین‌تر از زمین‌های اطراف بنا شده است.

فیض آباد مرکز شهرستان مه ولات در فاصله ۲۱۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.