زنجان- بازرسی از اصناف و واحد های صنفی به طور کلی اقدامی پسندیده برای جلوگیری از تخلفات احتمالی محسوب می شود اما وقتی یکی از شهروندان با نشریه تماس می گیرد و اذعان می کند که مسئولان و بازرسان اتاق اصناف، وی را حین بازرسی در واحد صنفی اش زیر مشت و لگد گرفته اند این نوع بازرسی جای سوال دارد!

بازرسی اتاق اصناف از یک نانوایی در زنجان منجر به ضرب و شتم شد

قدس آنلاین-گروه استان ها: حمزه علی الماسی متصدی نانوایی شهرک امیر کبیر  که نان بربری تولید می کند در این رابطه به خبرنگار ما می گوید: برای دقایقی محل کار را ترک کرده بودم که ناگهان با شنیدن سر و صدا همراه با دشنام و الفاظ زشت خود را به مغازه رساندم و لذا مشاهده کردم که دو نفر درب مغازه را از داخل قفل کرده و مشغول ضرب و شتم فرزندم در نانوایی هستند.

وی در این رابطه توضیح می دهد: ابتدا تصور کردم که مغازه مورد دستبرد قرار گرفته اما پس از چند دقیقه متوجه شدم که رئیس اتاق اصناف زنجان در داخل مغازه با پسرم درگیر شده است.

الماسی در توضیح چگونگی این ماجرا می گوید: دو نفر با مراجعه به نانوایی بدون اینکه خود را معرفی کنند پسرم را در خصوص کیسه های آرد و هم چنین خمیر های اضافی مورد بازخوست قرار می دهند و از آن جا که خود را معرفی نکرده بودند لذا پسرم از پاسخ به آن ها خودداری می کند که همین موضوع موجب می شود تا مسئولان اتاق اصناف در مغازه را قفل کرده و این بگو مگو ها به درگیری فیزیکی بینجامد.

این متصدی نانوایی اظهار می کند: با شنیدن سر و صدای پسرم که فریاد می کشید و درخواست کمک می کرد از منزلم که در طبقه بالای مغازه است به پایین آمدم. متاسفانه با دیدن صحنه بسیار دلخراش فرزندم را که زیر مشت و لگد مسئولان اتحادیه فریاد می کشید.

 وی با بیان اینکه بعد ازاصرار های اینجانب  بالاخره همراهان مسئول اتاق اصناف کلید را از رئیس پس گرفته و در را باز کردند افزود: متاسفانه برخی با استفاده از شرایط شغلی و گزارش های کذب مشکلات زیادی را برای واحدهای آسیب پذیر جامعه به وجود می آورند.

تخلف باید با گزارش پیگیری شود

در این رابطه رئیس اتحادیه نانوایان استان زنجان  با اظهار بی اطلاعی از دلیل ضرب  شتم به قدس آنلاین گفت: بازرسی از واحدهای نانوایی بابت وزن چونه و کیفیت نان تحت نظارت معاونت بازرسی صنعت معدن و اتحادیه است واز نظر بهداشتی برعهده اداره بهداشت است.

کمال الماسی بیان کرد: در حال حاضر به خاطر بیماری کرونا دستگاه های نظارتی از جمله غله، بهداشت ،اتحادیه ،اصناف نیز برای نظارت بیشتر به واحدهای نانوایی بسیج شدند اما اگر نانوایی ها تخلفی داشته باشد باید صورتجلسه کرد  و واحد متخلف به تعریرات معرفی شود تا در حیطه اختیارات تعزیرات عمل شود.

وی تاکید کرد: حتی اگر صنعت و معدن نیز تخلفی را مشاهده کرد واحد متخلف را باید به تعزیرات معرفی کند.

تکذیب رئیس اتاق اصناف

در حالی که بنا بر گفته متصدی نانوایی شهرک امیر کبیر شاگرد این مغازه و فرزندش بابت تخلف از طرف رئیس اتاق اصناف مورد ضرب و شتم قرار گرفته و شکایتی هم در این رابطه تنظیم کرده اند اما رئیس اصناف استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار می کند: در بازرسی از واحد صنفی متوجه شدیم که این واحد صنفی تخلف کرده وتعداد کیسه های آرد موجود در واحد خبازی کمتر از میزان واقعی بود.

محمود موسوی در پاسخ به این سوال که آیا ضرب و شتم راهکار درستی برای واحد متخلف است می افزاید: بازرسان ما با توجه به مسئولیتی که دارند اقدام به ضرب و شتم نمی کنند بلکه از خودشان دفاع کرده اند!

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه طبق گزارشات رسیده اتفاقات مشابهی در گذشته نیز اتفاق افتاده است می گوید: روزانه ۱۰۰واحد صنفی بازرسی می شود و شاید هر سه ماه این اتفاق بیفتد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.