مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از کمبود ۲۰ هزار نیرو در این اداره کل در سطح استان خبر داد.

آموزش و پرورش خراسان رضوی با کمبود ۲۰۰۰۰ نیرو مواجه است

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده اظهار داشت: محور توسعه هر کشور آموزش و پرورش آن است زیرا تربیت نیروی انسانی مورد نیاز توسط این نهاد صورت می‌گیرد.

وی افزود: اگر به دنبال توسعه هستیم و گرچه کشور در مدار توسعه قرار دارد و برنامه پنجم توسعه داریم ولی بازهم باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری لازم صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در استان خراسان رضوی بیش از یک میلیون دانش آموز داریم که ۱۹ هزار نفر آن‌ها در گناباد هستند و در این استان ۸۴ هزار همکار شاغل داریم ولی با این وجود با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم زیرا مهاجرت و انتقالی به خراسان رضوی زیاد است و از سویی بازنشسته زیادی هم داریم.

خدابنده خاطرنشان کرد: در سال جاری در سطح استان با کمبود ۱۹ هزار نیرو مواجه بودیم که ۲۳۸۰ نفر از طریق ماده ۲۸، ۱۷۶۷ پذیرش فرهنگیان،۲۲۱۲ حق التدریس و ۵۴۰ نفر سهمیه ایثارگری جذب کرده‌ایم که در مجموع ۶۹۰۰ نفر می‌شود ولی با این وجود با کمبود ۲۰ هزار نیرو مواجه می باشیم.

وی ادامه داد: در جذب نیروها توجه ویژه‌ای به بومی گزینی شده که پذیرش ۸۰ نفر از دانش آموزان گنابادی گواه این موضوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: ۳۵ درصد فضاهای آموزشی ما خیر ساخت بوده و این فرآیند نیز همچنان ادامه دارد و در مهر ماه ۱۷۰۰ کلاس درس به مجموعه اضافه شده و در دهه فجر نیز چندین طرح با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

خدابنده عنوان داشت: در سال گذشته که به خاطر کرونا سیستم آموزشی فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت ۲۰۷۰ مدرسه ما دسترسی به اینترنت نداشتند که در حال حاضر همه این مدارس به اینترنت دسترسی دارد و فقط در برخی از روستاها شاید در خود روستا اینترنت نباشد ولی مدرسه به اینترنت وصل است که دانش آموزان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: ۲۷ استخر و ۳۱ سال ورزشی در حال ساخت داریم که برخی از آنها به بهره برداری می رسد و برای تجهیز هنرستان ها نیز ۸ میلیارد تومان تجهیزات خریداری و توزیع شده و ۵ میلیارد تومان نیز در حال خرید هستیم.

مدیر کل آموزش و پروش خراسان رضوی درباره افزایش رشته‌های فنی و حرفه ای در شهرستان ها عنوان کرد: افزایش رشته در شهرستان‌ها این مهم منوط به مزیت‌ها و تجهیزات و نیروهای آن منطقه است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.