شبکه‌های سیما در دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌های مختلفی را برای مخاطبان خود تدارک دیده‌اند.

برنامه‌های ویژۀ تلویزیون برای دهه فجر انقلاب

قدس آنلاین: به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ شبکه های سیما با پخش برنامه های ترکیبی، گفتگو محور، مستند، فیلم سینمایی و ... به استقبال چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می رود.

 رنگ و بوی انقلاب در شبکه یک

* جدول پخش شبکه یک سیما با برنامه های «کارنامه»، «حرف قطعی»، «ملت قهرمان» و «انقلاب مسجد» در ساعات ۱۸، ۱۹:۳۰، ۱:۳۰ و ۳ به تبیین مبارزات انقلابی می پردازد.

* برنامه های «صبح بخیر ایران»، «سیمای خانواده»، «نگاه یک»، «ثریا» و «فرمول یک» نیز منعطف با ایام پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مهمان های انقلابی روی آنتن می رود.

* همچنین مجموعه نمایشی «روزهای ابدی» که بیانگر حال و هوای روزهای انقلاب است نیز هر شب ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک پخش می شود.

گرامیداشت دهه فجر در شبکه دو

* برنامه «دست در دست» به تهیه‌کنندگی هادی خدادی؛ دورهمی زمستانی شبکه دو سیماست که به مناسبت آغاز جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی به صورت ویژه‌ای به گرامیداشت انقلاب اسلامی می‌پردازد. در این برنامه که از دوشنبه ۱۳ تا جمعه ۱۷ بهمن‌ماه هر شب روانه آنتن می‌شود فضایی شاد و آرام شبانه در نظر گرفته شده و به مناسبت روز ورود امام (ره) پخش می‌شود.

* برنامه «غیر محرمانه» با هدف بررسی موضوعات روز جامعه و گفتگو پیرامون مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و ... از جمعه ۱۰ بهمن روانه آنتن شبکه دو سیما می شود.

«غیر محرمانه» در تلاش است تا دغدغه های روز جامعه را در تعامل با مردم به قاب تلویزیون بیاورد. در این برنامه با بهره‌گیری از استودیو مجازی، خروجی تصویری در ابعاد نزدیک به ۸٥٠ متر مربع و بالغ بر ٨٠ دوربین مجازی و واقعی را برای اولین بار به آنتن تلویزیون ایران خواهد فرستاد.

«غیرمحرمانه» کاری است از گروه اقتصاد و دانش به تهیه کنندگی و کارگردانی علیرضا عاصم یوسفی و اجرای محمدجعفر خسروی که جمعه ها بعد از اذان مغرب روی آنتن شبکه دو خواهد رفت.

* «زنده باد زندگی» کاری از گروه اقتصاد و دانش به تهیه کنندگی محمدجعفر خسروی به تناسب ایام دهه فجر هر روز به یکی از مباحث مرتبط با انقلاب اسلامی و دستاوردهای دوران انقلاب خواهد پرداخت و رقابتی تحت عنوان «مسابقه بزرگ عکس انقلاب» از شنبه برای مخاطبان در نظر گرفته شده است. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰:۳۰ روانه آنتن می شود.

* فصل جدید «گام دو» به تهیه‌کنندگی مرتضی یعقوبی با محوریت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط کارشناسان، نخبگان و جمعیت جوان گام دومی‌ها از دیگر برنامه هایی است که برای این ایام در نظر گرفته شده است.

* برنامه نمایشی «با هم برای هم» از شنبه تا چهارشنبه بعد از مسابقه تلفنی دو در دو حوالی ساعت ۲۰:۰۰ با تکیه بر مباحث تحکیم خانواده، سبک زندگی و روابط بین زوجین که به چالش‌های زندگی زوجین با زبان طنز می‌پردازد نیز در این روزها روانه آنتن می‌شود.

* «دهه شصتی‌ها» به تهیه کنندگی فرج آلادین برنامه ای با محوریت مرور خاطرات شیرین دهه ۶۰  نیز در این روزها موضوعاتی منعطف با این رویداد تاریخی کشورمان انتخاب کرده است.

* گروه سیاسی شبکه دو سیما نیز دو مستند به نام‌های «پرواز پیروزی» به مناسبت بازگشت بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به ایران و «آخرین تاج» به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به تهیه‌کنندگی محسن اولیایی روانه آنتن می‌کند.

* برنامه «میخچه» به تهیه‌کنندگی حسین زارع‌زاده با رویکرد ویژه انقلابی در فضای مجازی به صورت ویژه‌ای در جدول پخش برنامه‌های شبکه دو سیما قرار دارد.

* گروه کودک و نوجوان شبکه دو نیز برنامه «دست کی بالا» را به تهیه‌کنندگی محسن مناجاتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن هر روز ساعت ۹ صبح با داستان‌ها و قصه‌هایی ویژه روانه آنتن می‌کند.

* برنامه «برپا» به تهیه‌کنندگی سید حمید امامی برای پخش در این ایام در نظر گرفته شده است. در این برنامه در بخش‌هایی نمایشی که توسط کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود به دستاوردهای انقلاب پرداخته می‌شود.

* برنامه «با ما بیا» به تهیه‌کنندگی سید مجتبی ظریفیان و کارگردانی آزیتا رضایی نیز در این ایام به صورت ویژه‌ای روانه آنتن می شود. همچنین گزیده‌ای از قسمت‌های پخش شده «بچه محل» برای پخش در این ایام تدارک دیده شده است.

* «در انتهای الوند» صبحگاهی به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ روانه آنتن می‌شود، محوریت گفت‌وگوهای خود را دستاوردهای دوران انقلاب قرار داده و بر این اساس از مهمانان مرتبط  دعوت می‌شود. همچنین در سری شبانگاهی این برنامه نیز که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱:۰۰ روانه آنتن می‌شود افراد مرتبط با موضوعات انقلابی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ... مهمان برنامه خواهند بود.

* «زعفران» به تهیه‌کنندگی محمد سلوکی جمعه ساعت ۱۰:۰۰ به صورت یک جُنگ شاد روانه آنتن می‌شود و ضمن استفاه از میان‌برنامه‌هایی با موضوعات مرتبط، گزارش‌هایی استانی از سراسر نقاط ایران آماده پخش شده است.

* برنامه «نمادو» نیز با تهیه مستندهایی از سراسر ایران به نخبگان انقلابی و دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب اسلامی خواهد پرداخت و مسابقه زنده تلفنی «دو در دو» به تهیه کنندگی مجتبی صدخسروی در سوالات خود به موضوعات مرتبط با تاریخ انقلاب و دهه فجر خواهد پرداخت.

* برنامه «عصر خانواده» نیز در گفتگوهای خود محوریت دستاوردهای انقلاب در حوزه خانواده و زنان را مورد توجه قرار داده است. همچنین در این برنامه پویش «خانواده پایدار» از تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن تا پایان دهه فجر در نظر گرفته شده است.

* برنامه «ایران دخت» نیز یکی دیگر از تدارکات شبکه دو سیماست که در آیتم‌های ۵ دقیقه‌ای به دستاوردهای حوزه زنان طی دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

* «هزار و یک شب» نیز عنوان یک جُنگ شاد با بخش‌های نمایشی ویژه روز زن است که در این مناسبت فرخنده روانه آنتن می‌شود.

* همچنین «مثبت خانواده» که جمعه ساعت ۱۲:۰۰ روانه آنتن می‌شود از مهمانان مرتبط با موضوعات انقلابی در این برنامه بهره می برد.

* مستند «خرمشهر»، انیمیشن‌های «افسانه ماردوش» و «نبرد فریدون» و جشنواره سینمایی انقلاب نیز از دیگر تدارکات شبکه دو سیماست که در این ایام پخش خواهد شد.

 شبکه سه سیما همراه با فجر انقلاب

* برنامه «سلام صبح خیر» از جمله برنامه هایی است که از شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۷ تا ۹:۳۰ با دعوت از کارشناسان مختلف به موضوعات مرتبط این ایام می پردازد.

* «بدون توقف» از شنبه تا چهارشنبه در ساعت ۱۹:۳۰ همراه با کارشناسان به موضوعاتی از جمله وقایع انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی می پردازد.

* برنامه «هفت» همراه با جشنواره فجر به بررسی فیلم های جشنواره می پردازد.

* همچنین مستندهای «انقلاب نازی ها»، «خشت اول»، «پسر اول»، «نسل ها»، «عدل پهلوی»، «تاریک خانه روشن» قرار است به مناسبت این ایام پخش شوند.

* گفتنی است برنامه هایی مانند «طبیب» و «عطسه» در فضای ایام دهه فجر برنامه های خود را روانه آنتن می کنند.

 از «طلوع» صبحگاهی تا «اهالی شب» شبکه چهار

* «چراغ مطالعه» ویژه دهه فجر به مدت ۱۰ شب، از ۱۲ الی ۱۴ بهمن ساعت ۲۱، از شنبه تا چهارشنبه ویژه این ایام تولید و پخش می شود.

برنامه تلویزیونی «چراغ مطالعه» به کوشش گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما و با سردبیری محدثه پیرهادی و اجرای کورش علیانی و تهیه کنندگی مرتضی روحانی، ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

* مستند «اتاق روشن» به تهیه کنندگی میرصمدی کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیماست که جریان های اتفاق افتاده در مسیر انقلاب اسلامی را به تصویر می کشد. این مستند به مدت ۱۰ شب، از ۱۱ بهمن الی ۲۲ بهمن هرشب ساعت ۲۲ از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود.

* میزهای تخصصی مجله هنری و شبانه «شب های هنر» از ۱۲ الی ۱۴ بهمن ساعت ۲۳ به صورت زنده، به جشنواره های تحسمی، تئاتر، فیلم فجر اختصاص یافته است.

* تئاتر تلویزیونی «سکوت» به نویسندگی و کارگردانی هنری مهرداد رایانی مخصوص به مناسبت ایام دهه فجر روی آنتن شبکه چهار می‌رود.

این تئاتر تلویزیونی در یک قسمت ۶۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی نیما دهقان و کارگردانی تلویزیونی بیژن صمصامی با محوریت دفاع مقدس تهیه شده و امین زندگانی، سپیده نظری‌پور، شیوا بلوریان، اسرافیل علمداری و اشکان رایانی مخصوص در آن بازی کرده‌اند.

در خلاصه داستان «سکوت» آمده است: مادر مهر سکوت بر لب زده، در حالی که پنجشنبه جشن نامزدی پسرش جهان است و او را به دلیل چک برگشتی بازداشت کرده اند. حاج عسگر، پدر جهان جانباز انقلاب و در حال مرگ است و ...

«سکوت» جمعه ۱۷ بهمن ساعت ۱۵ از قاب نمایشخانه شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

* «اهالی شب» به پاسداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، تدارک ویژه ای دیده است. از صدای شب که گروه آکاپلای جان برای ایران می خوانند تا دیگر آیتم ها که حال و هوای بهمن ٥٧ خواهند داشت.

* مستند «فرزند CIA» به کارگردانی ایمان گودرزی و تهیه کنندگی احمد شفیعی محصول و تولید است. «فرزند CIA» خاطرات جمعی از فعالان و اعضای وقت ساواک و دیگران را روایت می کند.

سفر محمدرضا شاه پهلوی به آمریکا و طلب طرحی جامع برای امنیت در ایران و استقبال دولت آمریکا از این در خواست، استفاده از تجارب سازمان C.IA برای راه اندازی سازمان امنیت و اطلاعات کشور موسوم به "ساواک" در ایران، مصاحبه وخاطرات عوامل ساواک درخصوص چگونگی شکل گیری و ساختار و عملکرد آن، نیروهای استخدامی، تیمور بختیار به عنوان اولین رئیس این سازمان، اداره ها وکمیته های وابسته، کمیته مشترک ضد خرابکاری، نقش سازمان امنیت اسرائیل، موساد در کمک به ساواکی ها و.... از جمله موضوعاتی هستند که در این مستند به آن ها پرداخته می شود. این مستند جمعه ۱۷ بهمن ساعت ۲۲ از شبکه چهار پخش خواهد شد.

* برنامه صبحگاهی «طلوع» نیز با حضور مهمانان و گفتگوهای ویژه و نیز آیتم های متنوع، به روزهای بهمن ۵۷ می پردازد و حال و هوای آن روزها را یادآور می شود.

«طلوع» به تهیه کنندگی علی خسروی کاری از گروه دانش شبکه چهار سیماست که هر روز ساعت ۹ صبح به رویدادهای روز می پردازد.

* مجله‌ تصویری «چرخ» دستاوردهای ایران در زمینه‌های علم و فناوری، پروژه‌های برتر دانشگاه‌ها، موسسات و سازمان‌های علمی و پژوهشی، کارخانه‌ها و مراکز فناورانه و زندگی چهره‌های دنیای علم و فناوری ایران در طول چهار دهه‌ی گذشته را بررسی می‌کند. «چرخ» به تهیه کنندگی الهه بهبودی از یکشنبه تا چهارشنبه روی آنتن می رود.

 جشن انقلاب در شبکه پنج سیما

* ویژه برنامه تاریخی «سرچشمه»، به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در ۱۰ قسمت به بررسی حوادث و اتفاقات پیش آمده در انقلاب می‌پردازد. این برنامه با هدف بررسی و تحلیل وقایع ۱۷ شهریور، به اوضاع زندان های آن زمان می پردازد و گرایش هنرمندان و مکان های فرهنگی عصر پهلوی را تحلیل و بررسی می کند. «سرچشمه» هر شب ساعت ۲۰ پخش می شود.

این برنامه دیدار همافران با امام و نقش نیروی هوایی ارتش و بازار تهران را در انقلاب اسلامی ایران تصویر می کند. گفتنی است کمیته استقبال از امام خمینی از دیگر موضوعاتی است که برنامه سرچشمه در روزهای انقلاب به آن می پردازد.

«سرچشمه» کاری از گروه تلویزیونی بسیج صدا و سیما با همکاری گروه سیاسی شبکه پنج سیما است که موضوعات مختلف تاریخ انقلاب را با حضور شاهدان عینی و کارشناسان آن موضوع بررسی و برای اولین بار فیلم‌های کمتر دیده شده ی تاریخ انقلاب را منتشر می‌کند.

* مستند «هفت تیرهای کاغذی» به تهیه کنندگی محمد ساسان از ابتدای بهمن ماه در ۲۲ قسمت ۱۰ دقیقه ای به بررسی مطبوعات پیش از انقلاب و روزنامه نگارانی که علیه منافع ملی و مردم عمل کرده اند می پردازد.

* برنامه تلویزیونی «نقد سینما» از ۱۲ بهمن ماه هر شب ۳۰ دقیقه بامداد به مناسبت سی و نهمین جشنواره فیلم فجر روی آنتن شبکه پنج سیما می رود. این ویژه برنامه به مدت ۱۰ شب با اجرای امیررضا مافی و تهیه‌کنندگی یوسف بچاری از برج میلاد با هدف نقد و بررسی فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر تقدیم مخاطبان خواهد شد.

* برنامه صبحگاهی «یه روز تازه» از ابتدای دهه فجر معطوف به این مناسبت از ساعت ۷ تا ۹ صبح پخش می شود. مجله خبری صبحگاهی «یه روز تازه» در ایام دهه فجر به بازخوانی دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب می پردازد و بخش های ویژه و جذابی از جشنواره فیلم فجر را روی آنتن خواهد برد. این برنامه همچنین روز ۲۲ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۲ به صورت زنده پخش می شود. حضور گزارشگر «یه روز تازه» در خیابان انقلاب و آزادی و تهیه گزارش از چگونگی برگزاری این جشن و رویداد ملی در ایام کرونا، تماشایی خواهد بود.

«یه روز تازه» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما به تهیه کنندگی مشترک شهرام نسترن راد و روح الله رحیمی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، مهدی واعظی، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

* ویژه برنامه ترکیبی و گفتگو محور «ما ایرانی ها» در ایام دهه فجر با رویکرد معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و پروژه های ملی روی آنتن می رود. این برنامه با محوریت امید آفرینی به گفتگو با چهره های شاخص و برجسته می پردازد. همچنین  افراد حاضر در استودیو از حس و حال خوب خود و خاطرات انقلاب می گویند. «ما ایرانی ها» در دهه فجر از شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت ۲۲:۰۵ پخش می شود.

* برنامه های «قرنطینه»، «ورزشگاه» و «پنج ستاره» دیگر برنامه های گروه اجتماعی است که معطوف به جشن انقلاب روی آنتن خواهد رفت. 

* برنامه «به خانه بر می گردیم» که هر روز ساعت ۱۶:۴۵ از شبکه پنج سیما روی آنتن می رود، در دهه فجر با حضور مهمانان و کارشناسان مرتبط به موضوع انقلاب اسلامی ایران می پردازد. 

* همچنین ویژه برنامه «مهمانی به خانه بر می گردیم» و برنامه «دست خط» نیز در این دهه مبارک، تماشایی خواهد شد. «دست خط» دو گفتگوی ویژه با حاج علی ثقفی، برادر همسر امام خمینی (ره) و امیر عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیرامون انقلاب ۵۷ و بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی (ره) گفتگو خواهد کرد. این برنامه جمعه ها ساعت ۱۶:۲۰ تماشایی می شود.

* گروه معارف شبکه پنج سیما، با پخش مستند «سال های خاکستری» و برنامه های ظهرگاهی «تا نیایش» و «عطر عاشقی» به استقبال جشن انقلاب می رود.

مستند «سال های خاکستری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ایمان گودرزی همزمان با آغاز دهه مبارک فجر هر روز ساعت ۱۶ روی آنتن می رود. این مستند که در ۱۰ قسمت ۲۰ دقیقه ای تولید شده با بازی اسما حسینی راوی زندگی افرادی است که سال ها در زندان های ستم شاهی روزگار گذراندند تا انقلاب و ارزش های دینی و انقلابی در سال۵۷ به ثمر بنشیند. «سال های خاکستری» بر اساس خاطرات و دست نوشته‌هایی از طاهره سجادی تولید شده که درباره ده تن از مبارزان سیاسی دهه ۴۰ و ۵۰ است.

برنامه ظهر گاهی «تا نیایش» و «عطر عاشقی» نیز در این ایام معطوف به این مناسبت خواهد بود.

* گروه تهران و شهروندی با مسابقه آنلاین و تلویزیونی «برخط شو» و برنامه گزارشی «در شهر در استان» دهه مبارک فجر را جشن می گیرد. مسابقه جذاب «برخط شو» با طرح سوال های انقلابی میزبان شرکت کنندگان مسابقه می شود و مخاطبان می توانند با نصب اپلیکیشن شبکه پنج سیما به صورت برخط در مسابقه ویژه بینندگان شرکت نمایند. این برنامه از شنبه تا سه شنبه هر شب ساعت ۲۱:۳۰ تماشایی می شود.

* برنامه «در شهر»، «در استان» ضمن تهیه گزارش از پیشرفت های شهری پس از انقلاب اسلامی ایران، گزارش های ویژه ای از برنامه های دهه فجر در سطح استان خواهند داشت.

* تامین برنامه و پخش شبکه پنج سیما برنامه های نمایشی و میان برنامه هایی را برای پخش در این ایام تدارک دیده اند. پخش سینمایی «فصل آخر» و «مستند آن روزها» روز جمعه ۱۷ بهمن به ترتیب ساعت ۱۳:۳۰ و ۲۲:۱۰ از جمله آثار نمایشی و تامینی است که تقدیم نگاه مخاطبان می شود.

داستان فیلم تلویزیونی «فصل آخر» به کارگردانی اسماعیل فلاح پور و هنرنمایی هوشنگ توکلی، فقیهه سلطانی، فرحناز منافی‌ظاهر و پرویز شفیع‌زاده در زمان حال می‌گذرد و بازگشتی به سال ۵۶ دارد. این تله ‌فیلم داستان دختری را روایت می‌کند که یکی از کتاب‌های پدرش را که نویسنده بوده است مطالعه می‌کند و با حقایقی تکان‌دهنده مواجه می‌شود. اتفاقات این داستان در دوران معاصر می‌گذرد و مطالب کتاب، شخصیت‌های داستان را در فضای سال ۵۶ قرار می‌دهد. دختر نویسنده کتاب که داستان نوشته شده پدر را می خواند، به دنبال مادرش می گردد که قبل از انقلاب دچار حادثه شده است و همدیگر را گم کرده اند. او با خواندن کتاب و پیدا کردن شخصیت های داستان  و...

* همچنین پخش شبکه پنج سیما وله، میان برنامه، موسیقی تصویر و ... را تدارک دیده است که در فاصله بین برنامه ها روی آنتن خواهد برد.

 «به وقت ایران» شبکه هفت در دهه فجر

* «مشاعره بزرگ ایران» با موضوع مشاعره و مسابقه شعر خوانی بین شرکت کنندگان برنامه با سرودن اشعار و متن هایی با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی با رویکرد ترویج زبان وادبیات فارسی در ایام دهه فجر ساعت ۲۱ روی آنتن می رود.

* برنامه «به وقت ایران» هر شب ساعت ۲۲ پخش می شود، این برنامه تبیین بیانیه گام دوم از سوی رهبر معظم انقلاب است که با حضور و گفتگو با مسئولین کشوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پخش می شود.

* برنامه «زنگ هفت» که هر شب ساعت ۱۸:۲۰ روی آنتن شبکه آموزش می رود، در گفتگوی زنده تلفنی با مدیران بخش های مختلف دولتی و بیان دستاوردهای چهل ساله انقلاب در حوزه های مختلف سعی در گرامی داشت این دهه دارد.

* «دکتر سلام» که به بیان دستاوردها در حوزه پزشکی و داروسازی در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون توسط پزشکان متخصص در رشته های مختلف می پردازد، نیز در این ایام ساعت ۱۳:۳۰ پخش می شود.

* گفتگو با افراد مبارز و خانواده های ایشان، بیان خاطرات ایشان، برجسته سازی شخصیت و زندگی این افراد از زبان دوستان و نزدیکانشان محورهایی هستند که در برنامه «ماگرام» هر شب ساعت ۲۰ پخش می شود.

* «دوربین هفت» هر روز ساعت ۱۶ با تهیه گزارش از برپایی و پاسداشت همایش ها، رزمایش ها، رویدادها و جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گزارش مردمی روی آنتن شبکه آموزش می رود.

* «رادیو هفت» با اجرای منصور ضابطیان هر شب در این ایام ساعت ۲۳ به خوانش و اجرای متن های با موضوع ایران و ایرانی توسط هنرمندان رشته های مختلف هنری و فرهنگی می پردازد. همچنین دعوت از مهمانان ویژه این ایام، کلیپ و نماهنگ و ... از دیگر بخش های این برنامه است.

* تبیین مبارزات مردم ایران که منجر به پیروزی انقلاب شده با رهبری حضرت امام خمینی (ره) با زبان کودکانه توسط مدرسین مقطع ابتدایی در برنامه، وله و نماهنگ و تیزرهای مرتبط هر روز ساعت ۸ در «مدرسه تلویزیونی» صورت می گیرد.

 * برنامه صبحگاهی «صبحی دیگر» که هر روز ساعت ۹:۱۵ پخش می شود، گفتگو با میهمانان ویژه، آیتم روزنگار انقلاب، پخش آهنگ های انقلابی به همراه تصاویر روزهای پیروزی انقلاب در سال ۵۷، پلاتوی مجری برنامه، خواندن پیامک های دریافتی از بینندگان از آیتم های این برنامه هست.

* برنامه گفتگومحور «مرورگر» با هدف بیان دستاوردهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه های علمی همچون علم نجوم، اختراعات علمی  و ... با حضور کارشناسان حوزه های مختلف روی آنتن شبکه آموزش می رود، این برنامه در این ایام ساعت ۱۹ پخش می شود.

* دستاوردهای حوزه کشاورزی و شیلات در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط کارشناسان و مسئولین وزارت جهاد کشاورزی در برنامه «رویش» بیان می شود. این برنامه هر شب ساعت ۱۹:۱۵ روی آنتن می رود.

* برنامه «روزگاری ایران» هر شب ساعت ۲۲:۴۰ با اجرای خسرو معتضد کارشناس حوزه تاریخ به تبیین تاریخ شفاهی ایران می پردازد.

«کاروان قرآنی انقلاب» در شبکه قرآن و معارف

* «کاروان قرآنی انقلاب» از آغاز دهه فجر و راس ساعت ۹ صبح دوازدهم بهمن فعالیت خود را از جنوبی ترین نقطه ایران، بندرعباس آغاز می‌کند و تا ساعت ۱۵ ادامه خواهد داشت.

در روز پانزدهم بهمن این کاروان با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، از ساعت ۱۲:۴۵ تا ۱۴ با قرائت آیاتی از کلام الله مجبد که مبنای نهضت جهانی حضرت امام قرار گرفت، با آرمان های قرانی این رهبر عارف تجدید میثاق خواهد کرد.

* همچنین در اولین روز از دهه فجر در ساعت ۱۳:۳۰ سخنرانی با موضوع انقلاب اسلامی از شبکه پخش می‌شود.

* مستند «شخصیت های انقلابی دهه فجر» نیز هر روز ساعت ۱۶ و ۳۰ از این شبکه پخش می شود.

* در روز ۲۲ بهمن و با توجه به شرایط کرونایی موجود و عدم برگزاری راهپیمایی به صورت گسترده، از ساعت ۸ صبح تا ۱۲، ویژه برنامه‌ای با حضور میهمانان برگزار می‌شود و برنامه «مصباح» نیز دستاوردهای نهادهای قرآنی و رویدادهای مهم قرآنی را به تصویر می کشد.

عطر و بوی انقلاب در شبکه جام جم

* برنامه های «روز خوش»، «جمع ایرانی» و «خانه مهر» به صورت ویژه همراه با دعوت از مهمانان، گل آرایی، پخش پلی بک، کلیپ و نواهای حماسی و ملی، برنامه گزارشی در ایران و تهیه گزارش مردمی و گفتگو با مردم درباره خاطرات انقلاب و دلبستگی اقشار مختلف به نظام و وطن پخش می شود.

* برنامه های جشن انقلاب از گروه کودک و «رواق» پنجشنبه ۱۶ بهمن با موضوع مبانی نظری و دینی مردم سالاری دینی و لزوم برپایی حکومت اسلامی در شبکه جام جم پخش می شود.

* همچنین برنامه های جدید «بدون شرح»، «تاریخ به روایت اسناد»، «فیلم خانه» در ۱۴ قسمت با نمایش آثار مستند ساخته شده در زمان قبل از انقلاب و بازخوانی وضعیت اجتماعی و اقتصادی مردم آن زمان، از شنبه ۱۱ اسفند، «به وقت ایران» در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۱ و ۱۲ بهمن، برنامه «کنکاش» روز شنبه ۱۱ بهمن با موضوع انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های شبکه جام جم است که روی آنتن می رود.

 رنگ و بوی فیلم های انقلابی در شبکه نمایش

شبکه نمایش در ایام دهه فجر در ساعت های ۱۳ و ۲۱  فیلم های مناسبتی ویژه این ایام برای پخش در نظر گرفته است.

در ساعت ۱۳ فیلم های «مادر مادر»، «دژ سوق»، «زمانی برای ماندن»، «بن سای»، «روزنامه دیواری»،  «دیوارهای یخی» و «تاراج» را پخش می کند.

این شبکه در ساعت ۲۱ فیلم های «شیلات»، «خبرچین»، «روز سوم»، «تبعیدی ها»، «میهمانی خصوصی»، «دیده بان و «ماجرای نیمروز» را به روی آنتن می برد.

 نسیم انقلاب در شبکه نسیم

* برنامه «کودک شو» منعطف به حال و هوای انقلابی از ۱۱ بهمن ماه هر شب ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نسیم می رود.

* «نسیم آوا» هر شب ساعت ۲۰:۳۰ به بازخوانی قطعه های انقلابی می پردازد.

* سری جدید «چهل تیکه» با اجرای محمدرضا علیمردانی نیز از دیگر برنامه های شبکه نسیم هست که در ایام دهه فجر ساعت ۲۱ روی آنتن می رود.

قرار است به بهانه آغاز جشنواره فیلم فجر «چهل تیکه» ویژه برنامه‌ای داشته باشد و نوستالژی‌های ۳۸ دوره جشنواره فیلم فجر را مرور کند. همچنین گفت و گوهای پخش نشده از سینماگران در سال‌های گذشته را پخش می کند. در بخش ویژه ای هم آخرین خبرها و اتفاقات جشنواره فجر ۳۹ را اعلام می‌کند.

 * برنامه «نسیم دانش» نیز در ایام دهه فجر ساعت ۱۶:۳۰پخش می شود.

 برنامه‌های ترکیبی و مستند شبکه افق برای دهه فجر انقلاب

* ویژه برنامه «جهان آرا» که به مسائل روز سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه می‌پردازد، در این روزها با محوریت اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و با حضور کارشناسان مرتبط روی آنتن می‌رود؛ این برنامه ساعت ۲۲ روزهای ۱۱، ۱۳، ۱۸، ۲۰ و ۲۲ بهمن ماه پخش خواهد شد.

* مسابقه سیاسی ـ تاریخی «رخداد» هم طبق روال همشگی، شنبه و یکشنبه هر هفته و با هدف آگاهی‌بخشی عموم مردم نسبت به مسائل تاریخی و سیاسی معاصر ایران تولید و پخش می‌شود.

* «قرن ۱۴» عنوان برنامه‌ای ترکیبی است که با رویکرد بررسی زوایای تاریخ معاصر ایران و با محوریت تاریخ دوران پهلوی، ۱۵ و ۲۲ بهمن امسال روی آنتن شبکه افق می‌رود.

* ویژه برنامه تلویزیونی «عصر» هم با تهیه‌کنندگی و اجرای نادر طالب‌زاده شامل گفت‌وگو با صاحب‌نظران، کارشناسان و اساتید حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای، روزهای ۱۶ و ۲۳ بهمن امسال ساعت ۲۲ به صورت زنده پخش خواهد شد.

* «نقش جهان» عنوان مجله خبری شبکه افق سیماست که با محوریت بررسی، مرور و تحلیل رویدادهای سیاسی، فرهنگیف اجتماعی و اقتصادی در عرصه بین‌المللی، روزهای ۱۴ و ۱۹ بهمن ماه ساعت ۲۲ روی آنتن می‌رود.

* دو مجمعه مستند هم برای پخش طی ایام‌الله دهه فجر از شبکه افق سیما در نظر گرفته شده‌اند؛ سری چهارم مجموعه «خاطره محله ما» که در قالب بازسازی وقایع سال ۱۳۵۷ ساخته شده است و همچنین «ایران مدل پهلوی» که در هفت قسمت به توصیف و تبیین رژیم پهلوی در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و روابط دیپلماتکی از نگاه رجال درجه یک آن دوران اختصاص دارد.

* موشن گرافی‌های «گل یا پوچ» و «آمریکا منفی ۲۰»، مستند «آن روزهای نامهربان» و مجموعه کارهای کوتاه شامل نماهنگ، کلیپ، موشن، سرود و ... هم با مضمون‌های انقلابی در ایام دهه مبارک فجر از شبکه افق پخش خواهد شد.

«مدرسه انقلاب» شبکه امید در ایام الله دهه فجر

* ویژه برنامه «مدرسه انقلاب» عنوان برنامه ای مستند گزارشی به تهیه کنندگی امید کوثرطلب و اجرای محسن محبی است که با همکاری اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در ایام دهه فجر روی آنتن شبکه امید خواهد رفت.

رسالت اصلی این برنامه گزارشی از پیشرفت های ایران پس از انقلاب در موضوعات مختلف همچون صنعت نفت، مطبوعات و... است. برنامه «مدرسه انقلاب» از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه هر روز به مدت ۳۰ دقیقه از شبکه امید پخش خواهد شد.

* «از بی نهایت» نیز ویژه برنامه ترکیبی شبکه امید به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی است که به تهیه کنندگی مهدی مستوفی از ۱۷ تا ۲۲ بهمن در ۵ قسمت ۴۲ دقیقه ای روی آنتن شبکه امید می رود.

در این برنامه یک معلم تاریخ به همراه ۴ دانش آموز سعی دارند تا به زوایای پنهان تاریخ انقلاب اسلامی بپردازند و ۵ پرونده موضوعی از تاریخ انقلاب را بررسی کنند.

* برنامه «خانواده امید»  نیز از دیگر برنامه های شبکه امید است که در این ایام رنگ و بوی دهه فجر به خود می گیرد. این برنامه با دعوت از مبارزان و مجاهدان انقلابی به بیان خاطرات ایشان در دهه فجر با نگاهی نوجوانانه خواهد پرداخت. این برنامه به تهیه کنندگی هومن ستوده شنبه تا سه شنبه ساعت ۲۰ از شبکه امید پخش می شود.

* همچنین برنامه زنده «قاب امید» که هر روز ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه امید می رود از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه بخش هایی را ویژه این ایام برای مخاطبان خود به نمایش خواهد گذاشت.

«قاب امید» تلاش دارد تا به رویدادهای روزانه دهه فجر بپردازد وپیرامون اتفاقات تاریخی انقلاب اسلامی و پیشرفت های آن با نوجوانان گفتگو کند.

این برنامه همچنین با راه اندازی پویشی با عنوان «من و دهه پنجم انقلاب» به موضوع نگاه به آینده کشور در زمینه های مختلف شغلی، تحصیلی، اجتماعی و ... نوجوانان خواهد پرداخت.

نوجوانان سراسر کشور می‌توانند با ارسال ویدیویی از خود درباره اقدامات خود برای پیشرفت و آینده کشورشان در این پویش شرکت کنند.

* برنامه زنده «دوربین امید» نیز که مجله خبری شبکه امید است در ایام دهه فجر با نگاهی ویژه روی آنتن خواهد رفت. این برنامه به تهیه کنندگی علیرضا محمدخانی هر روز به طور زنده ساعت ۱۹:۴۵ روی آنتن شبکه امید می رود.

در این برنامه فعالیت های نوجوانان در دهه مبارک فجر در قالب گزارش های تولیدی و گزارش های شهروند خبرنگاران نوجوان پوشش داده می شود.

* همچنین برنامه ترکیبی «رسانش» روزهای ۱۳ و ۲۰ بهمن ماه به بررسی و نمایش آثار رسانه ای نوجوانان ویژه دهه فجر خواهد پرداخت.

این برنامه به تهیه کنندگی سعید شهبازی دوشنبه ها ساعت ۱۹ به مدت ۴۲ دقیقه از شبکه امید پخش می شود.

* برنامه «ما نوجوانان» نیز به مناسبت ایام دهه فجر به پخش و نمایش برنامه های خاطره انگیز دهه فجر نوجوانان در سال های گذشته می پردازد و از نوجوانان فعال رسانه ای که تولیدی ویژه این ایام داشته اند دعوت و با آنان گفتگو می کند. همچنین در بخش پیشخوان  نوجوانان پیرامون انقلاب اسلامی با یکدیگر به گفتگو خواهند پرداخت.

تهیه کنندگی این برنامه به عهده سید مسعود تقی زاده است که ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه ساعت ۱۳:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه از شبکه امید پخش می شود.

«همدلانه» روی قاب سلامت

«همدلانه» برنامه‌ شبکه سلامت است که در این ایام ساعت ١٤:٤٠ و ٢٠:٤٠ روی آنتن می رود. این برنامه به بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حیطه سلامت از جمله واکسن سازی می پردازد.

همچنین موشن گرافی به تهیه کنندگی سهیل سلیمانی متناسب با این ایام روی آنتن می رود.

«نبردهای فانتوم» در شبکه مستند

* «نبردهای فانتوم» به تهیه‌کنندگی سالار بی‌باک و کارگردانی مهدی جبین‌شناس تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری‌ رسانه‌ای اوج به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ساعت ۱۹ از شبکه مستند پخش می شود.

«نبردهای فانتوم» مربوط به پشتیبانی نیروی هوایی ارتش از نیروی زمینی از ابتدای حمله رژیم بعثی عراق به ایران تا عملیات ثامن الائمه است.

* مجموعه مستند «دادگاه ویژه انقلاب» به تهیه کنندگی و کارگردانی یوسف جعفری از ۱۲ تا ۲۲ بهمن هر روز ساعت ۱۷ از شبکه مستند پخش می شود.

این مجموعه به برگزاری دادگاه عوامل ساواک در سال ۵۸ و اعترافات شکنجه گران می پردازد، دادگاهی که با حضور مردم، شکنجه شدگان و خانواده شهدای انقلاب برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.