سرپرست شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات به وضعیت آبی شیوع کرونا در این شهرستان واقع در میانه خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: این وضعیت شکننده است لذا مردم ضمن خودداری از هرگونه اجتماع و دورهمی باید بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیرانه را رعایت کنند.

وضعیت آبی کرونا در مه‌ولات خراسان رضوی شکننده است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی دهقان  افزود: متاسفانه استفاده از ماسک در این شهرستان به میزان زیادی کاهش یافته است و در صورت رعایت نکردن دستورالعملهای  بهداشتی و محدودیت‌ها به خصوص افزایش سفرها، بازگشایی تالارها و مراکز تجمعی و برگزاری جلسات متعدد و مراسم شاهد بروز مجدد بیماری و خیز چهارم کرونا در اسفند و فروردین ماه  خواهیم بود.

وی از همکاری مردم و مسوولان و کمکهای اصناف برای اجرای طرحهای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مه‌ولات قدردانی کرد و ادامه داد: شهروندان باید برای مهار بیماری از هرگونه دورهمی‌ که موجب شیوع کروناست به جد پرهیز کنند و همه شهروندان باید نکات بهداشتی را مدنظر قرار دهند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات گفت: همکاری همه دستگاه‌ها و مشارکت مردم در اجرای طرح شهید سلیمانی با سپاه پاسداران و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان ضروری است و  همکاری‌های خوبی در این زمینه وجود دارد.

دهقان افزود: کاهش آمار به معنی پایان کرونا نیست زیرا شرایط این خطه مانند بسیاری از دیگر شهرهای خراسان رضوی شکننده است و هرگونه عادی‌انگاری، بی‌احتیاطی و بی‌توجهی نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگیرانه امکان افزایش مجدد آمار مبتلایان و مرگ‌ و میر ناشی از کرونا را به همراه دارد.

فیض‌آباد، مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مه‌ولات در فاصله ۲۰۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.  

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۳۱۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۹۱ تن از بیماران مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۶۵۱ تن رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.