بجنورد- مدیر کل میراث فرهنگی خراسان شمالی از خسارت ۴۰ میلیارد تومانی کرونا به حوزه گردشگری خبر داد و گفت: شیوع ویروس کرونا غریب به ۴۰ میلیارد تومان خسارت به صنعت گردشگری وارد و باعث بیکاری بیش از ۶۴۷ نفر در این حوزه شد.

خسارت ۴۰ میلیاردی کرونا به حوزه گردشگری خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، حبیب یزدان پناه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در عمارت مفخم‌ برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال  تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان خسارت به مجموعه گردشگری اعم از واحدهای بومگردی، هتل ها، آژانس‌های مسافرتی و راهنمایان گردشگری که به نوعی در این حوزه فعالیت داشته اند وارد شده است.

وی بابیان‌اینکه کرونا، بیشترین آسیب را به حوزه گردشگری وارد کرد، افزود: به دلیل تعطیلی برگزاری تورهای گردشگری، ۶۴۷ نفر در حوزه گردشکری در استان بیکار شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی بااشاره به اینکه اقتصاد کل جهان  متاثر از ویروس کرونا شدند، بیان کرد:  ویروس کرونا مختص کشور ما نیست و تمام جهان درگیر این موضوع هستند و برای رهایی از مشکلات اقتصادی ناشی از این ویروس و استفاده بهینه از صنعت گردشگری باید هنر تبدیل تهدید به فرصت را داشت.

یزدان پناه همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه ای بین میراث و آستان قدس رضوی گفت: براساس این تفاهم نامه ۳۰ نفر از فعالین حوزه صنایع دستی به موسسه آستان معرفی شدند تا از تسهیلات این موسسه بهره مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.