قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا بر اساس قوانین جدید برگزار شد که در نهایت سه نماینده حاضر در مرحله گروهی به ترتیب در گروه دوم، سوم و چهارم قرار گرفتند، تیم فولاد خوزستان نیز به عنوان تنها تیم حاضر در مرحله پلی اف در صورت صعود به مرحله گروهی در گروه پنجم رقابت‌ها حاضر خواهد شد.

استقلال در گروه مرگ، پرسپولیس در گروه زندگی

تراکتور در گروه صدرنشین‌ها

در قرعه کشی انجام شده، تراکتورسازی به عنوان قهرمان رقابت‌های حذفی در گروه B باید با تیم‌های شارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و برنده دیدار پلی‌آف الوحده عربستان و نیروی هوایی عراق رقابت کند.

تراکتور پس از سه سال دوری از لیگ قهرمانان، دوباره به‌عنوان یکی از نمایندگان ایران در آسیا، رقبای سرسختی دارد که به غیر از یک حریف، در گذشته سابقه تقابل با دو تیم دیگر را نداشته‌ است. شرایط کنونی تراکتورسازی بیم و امیدها در خصوص موفقیت این تیم را تشدید کرده با این حال باید منتظر بود تا با شروع بازی‌ها به این واقعیت پی برد که این تیم پتانسیل موفقیت در آسیا را خواهد داشت یا خیر؟

علاوه بر شارجه امارات و پاختاکور ازبکستان که اکنون در لیگ‌های خود صدرنشین هستند، نیروی هوایی عراق نیز که باید در پلی‌آف به مصاف الوحده عربستان برود هم در حال حاضر صدرنشین سوپر لیگ عراق است که اگر به دور گروهی برسد، می‌تواند حریف سرسختی برای تراکتور باشد.

استقلال در گروه مرگ

استقلال به عنوان نایب قهرمان رقابت‌های لیگ برتر که در روزهای پایانی مجوز حضور در مرحله گروهی را بدست آورد، در گروه نسبتاً سختی قرار گرفته و به نسبت سایر تیم‌های ایرانی حاضر در مسابقات کار دشوارتری پیش رو دارد.

آبی‌های پایتخت در این رقابت‌ها با الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق همگروه شدند،آبی‌ها همانند فصل قبل رقابت‌های لیگ قهرمانان باید با الاهلی و الشرطه بازی کنند. البته الوحده امارات هم در گروه سال قبل استقلال حضور داشت که پس از شیوع ویروس کرونا از ادامه رقابت‌ها انصراف داد و گروه استقلال سه تیمی شد.

الدحیل از نظر مهره تیم پرستاره‌ای است و از نکات جالب ترکیب این تیم حضور علی کریمی بازیکن سابق آبی‌ها در ترکیب این تیم است، حضور علی کریمی در این تیم تقابل الدحیل - استقلال را جذاب تر می‌کند اما باید دید فروردین ماه 1400 الدحیل قرارداد قرضی علی کریمی را تمدید می‌کند یا خیر؟ الدحیل در حال حاضر تیم دوم لیگ قطر است و اختلافی 13 امتیازی با تیم اول یعنی السد دارد. هدایت این تیم بر عهده صبری لموشی فرانسوی است.

تیم الاهلی یکی دیگر از تیم‌های شاخص غرب آسیاست که قطعاً می‌تواند محک دشواری برای شاگردان فکری به حساب آید. این تیم تاکنون دو بار با استقلال همگروه بوده است که نخستین بار آن به سال 2010 بر می‌گردد که استقلال در هر دو بازی با نتیجه 2-1 سبزپوشان عربستانی را شکست داد و الاهلی در پایان پایین تر از استقلال در رتبه سوم قرار گرفت و نتوانست از گروهش صعود کند، تقابل بعدی این دو تیم در محله گروهی به سال قبل بر می‌گردد که بالاتر از استقلال به مرحله بعد صعود کرد. الاهلی هم اکنون با 29 امتیاز در رتبه سوم لیگ عربستان حضور دارد.

بازی با الشرطه عراق نیز برای آبی پوشان ایرانی یک دیدار خاطره انگیز است، الشرطه عراق سال گذشته در دور رفت در اربیل عراق به مصاف استقلال رفت که آن دیدار با نتیجه 1-1 به پایان رسید و بازی برگشت این دو تیم هم که در ایام کرونا برگزار شد، با نتیجه 1-1 به پایان رسید و در پایان هم در رقابت صعود، استقلال بالاتر از الشرطه به مرحله بعد صعود کرد. الشرطه یکی از تیم‌های قدیمی آسیاست و تأسیس آن به سال 1932 برمی گردد.

بالیوودی‌ها در گروه سرخ ها

اما سرخپوشان پایتخت در گروه نسبتاً آسان‌تری نسبت به استقلال قرار گرفتند،شاگردان یحیی گل محمدی پس از قرار گرفتن در سید نخست مسابقات به عنوان صدرنشین گروه چهارم معرفی شدند که در این گروه با الریان قطر، گوآ هندوستان و برنده بازی نماینده عراق و امارات بازی خواهند کرد.

هرچند به گفته کارشناسان حریفان پرسپولیس در مرحله گروهی سخت و چغر به نظر نمی‌رسند، اما بدون تردید هیچ یک از آن‌ها از پیش بازنده نیز نخواهند بود و می‌توانند برای پرسپولیس دردسر ساز ظاهر شوند. با این حال بر اساس گمانه زنی‌های اولیه شاگردان گل محمدی می‌تواند با صعود زودهنگام در این مرحله از جایگاه خود در این رقابت‌ها دفاع کنند.

الریان قطر جدی ترین حریف پرسپولیس در این مرحله به شمار می‌آید،ملاقات پرسپولیس – الریان وقتی جالب می‌شود که مدافع سابق پرسپولیس که با حواشی فراوانی از این تیم جدا شد حالا در ترکیب الریان حضور دارد و این مسئله می‌تواند حواشی پیرامون این دیدار را تشدید کند، الریان قطر در فصل گذشته به رتبه دوم رسید و با اختلاف یک امتیازی با الدحیل از دستیابی به قهرمانی ناکام ماند. در فصل جاری این تیم در 15 بازی اخیر خود با هفت برد، چهار تساوی و چهار شکست در رده پنجم جدول جا گرفته است. این تیم تاکنون هشت بار به عنوان قهرمانی لیگ قطر دست یافته که آخرین آن در سال 2016 بوده است.

دیگر تیم همگروه پرسپولیس در این گروه گو آ هندوستان است، این تیم جزو تیم‌های ناشناخته این گروه به شمار می‌رود، اما نماینده هندوستان در لیگ کشور تیم کوچکی نیست، این تیم فصل قبل قهرمان لیگ هند شد، به این رقابت‌ها راه یافت در حالی که این تیم در جام حذفی ناکام مانده بود و به فینال نرسیده بود. قهرمان جام حذفی کشور هند، تیم آی تی، همان اتلتیکو کلکته سابق است.اما آن‌ها در حال حاضر با 10 امتیاز فاصله با تیم صدرنشین، جایگاه سوم را در لیگ هند از آن خود کرده است.

البته این تیم ستارگان نام آشنایی نیز در اختیار دارد، در لیست گوا نام پنج بازیکن اسپانیایی (ایگور آنگولو، جرج اورتیز،ادو بدیا، البرتو نوگوئرا و ایوان جیریدو) دیده می‌شود در کنار یک بازیکن از استرالیا (جیمز دوناچیه) که سهمیه آسیایی آن‌هاست.

حریف بعدی پرسپولیس نیز از پلی اف بیرون خواهد آمد، نمایندگان عراق و امارات باید 18 فروردین با یکدیگر رقابت کنند و برنده این دو تیم جواز صعود به گروه پنجم و تقابل با پرسپولیس، الریان و گوا را بدست

خواهند آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.