معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ۹۸.۷ درصد جمعیت ۱۲۱ هزار نفری شهرستانهای زیر پوشش این دانشگاه شامل گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون غربالگری کرونا شده‌اند.

۹۸.۷ درصد جمعیت شهرستانهای گناباد و بجستان غربالگری کرونا شدند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر ایرج مرادی افزود: در این راستا ۸۶ هزار و ۳۵ نفر از مردم شهرستان گناباد و ۳۱ هزار و ۹۸۴ تن از مردم بجستان غربالگری کرونا شدند.

وی مجموع بیماران سرپایی و با تست مثبت بیماری کووید ۱۹ در شهرستانهای گناباد و بجستان را از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶ هزار و ۴۴۹ نفر ذکر و بیان کرد: از مجموع بیماران با تست مثبت که در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری شدند، هزار و ۲۶۸ نفر مربوط به گناباد، ۲۱۸ نفر مربوط به بجستان و ۲۲۴ نفر از سایر شهرستانها بودند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: هزار و ۵۵۱ نفر در شهرستانهای گناباد و بجستان از ابتدای شیوع کرونا از این بیماری بهبود یافتند و با دو مورد فوت شده جدید طی روز چهارشنبه مجموع فوتی ها بر اثر این بیماری به ۲۶۳ نفر افزایش یافت.

وی گفت: ۵۴۵ نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گناباد در مراکز بهداشتی و درمانی شهرستانهای گناباد و بجستان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و یک نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داد.

دکتر مرادی افزود: ۸۵ نفر از دانشجویان این دانشگاه هم تاکنون به این بیماری مبتلا شدند که همه آنان اهل دیگر شهرستانها بودند.

وی مجموع تعداد معلمان و دانش آموزان شهرستانهای گناباد و بجستان را که تاکنون به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و به صورت سرپایی یا بستری در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند به ترتیب ۱۲۷ و ۱۰۴ نفر ذکر و بیان کرد: ۸۲ نفر از بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در شهرستانهای گناباد و بجستان برای بار دوم به این بیماری مبتلا شدند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با دو مورد فوت مجموع فوتی های ناشی از کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در شهرستانهای گناباد و بجستان به ۲۶۳ نفر افزایش یافت و هم اکنون ۱۴ بیمار کرونایی در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند.

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال است.

شهرستانهای گناباد و بجستان با مجموع جمعیت افزون بر ۱۲۱ هزار نفر در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.