مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تا آذر ماه گذشته ۳۰۸هزارو ۲۶۱ تابلو غیرمجاز متعلق به انواع صنوف که رعایت قوانین را نکرده بودند، جمع‌آوری شد.

جمع‌آوری ۳۰۸هزار تابلو صنفی غیرمجاز

حتماً برای شما هم پیش آمده است که در شهر به ‌خصوص شب‌ها و در مراکز اصلی شهر تابلوهای تبلیغاتی با ابعاد عجیب و غریب و با نورافشانی کورکننده که هیچ استانداردی چه بصری و چه جانمایی را رعایت نکرده‌اند چشم شما را برای لحظاتی به خود خیره می‌کند و موجب می‌شود تابلوهای دیگر مشاغل اصلاً به چشم نیایند. 

سدمعبر از نوع تابلویی

حتی می‌توان نام این کار عجیب را سدمعبر از نوع تابلویی گذاشت. اینکه هر که پول بیشتر داشته باشد می‌تواند فضای بصری بیشتری را در اختیار بگیرد، مسلماً خوشایند نیست و تمامی کاسب‌کاران باید حق یکسانی را داشته باشند.

 برای رسیدن به این جواب که آیا نصب تمامی تابلوهای فروشگاهی و... با مقررات شهرداری و ارگان‌های مربوط همخوانی دارد، به سراغ مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد رفته و موضوع را از وی پیگیری می‌کنیم.

مسعود رضوی در این زمینه به قدس گفت: در ۹ ماه ابتدایی سال جاری، ۳۰۸هزار و ۲۶۱ مورد تابلو غیرمجاز از شهر مشهد جمع‌آوری شد، اما با همه این اجرای قانون‌ها تأمل پیش می‌آید که چرا در بعضی از نقاط شهر و گاهی در حاشیه شهر افرادی هستند که از این امر قانونی سرپیچی می‌کنند و این نازیبایی را در سطح شهر به وجود می‌آورند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد با بیان اینکه اقلام جمع‌آوری شده تحت عنوان سدمعبر در ۹ ماه سال جاری در راستای رفع نازیبایی در مناطق، ۲۰هزار و ۶۱۷مورد بوده است، اظهار کرد: به جز چندصد هزار تابلو جمع‌آوری شده که به آن اشاره شد، تعداد پرده تبلیغاتی جمع‌آوری شده هم رقمی برابربا ۲۳هزار و ۱۶۷ مورد بود.

وی افزود: در حوزه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی نیز جمع‌آوری سازه تابلوهای غیرمجاز در سال گذشته ۹۵۹ مورد بوده که این آمار در  ۹ ماه سال جاری به ۲۵۶ مورد رسیده است.

رضوی تصریح کرد: جمع‌آوری چیدمان غیرمجازی که توسط برخی صنوف در پیاده‌روها قرار داده می شود هم در سال گذشته ۷۹مورد و در ۹ ماه سال جاری به ۵۳۰ مورد رسید که افزایش آن مشهود است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد با بیان اینکه در ۹ ماه ابتدایی سال جمع‌آوری بنرهای غیرمجاز، ۱۰۳ مورد بوده است، ادامه داد: جمع‌آوری پرده‌های آویز خارج از ضوابط مصوبه ۸۷۱ مورد و همچنین  جمع‌آوری پوشش نامناسب پروژه‌های ساختمانی در حال ساخت۱۷ مورد بود.

پزشکان هم تخلف کنند برخورد می‌شود

مسعود زحمتکش عنوان کرد: طبق مقررات تمام پزشکان موظف هستند تابلوهای خود را  در ابعاد ۵۰ در۷۰ سانتیمتری نصب کنند.

وی با بیان اینکه جلسات مشترکی بین دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری (معاونت خدمات شهری و سازمان میادین) برای رفع  هرگونه نازیبایی برگزار شد، افزود: تاکنون تخلفی در این حوزه نداشتیم و اگر پزشکی بدون رعایت دستورالعمل‌ها تابلویی نصب کند، طبق قانون برخوردهای لازم انجام می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد تصریح کرد: تمامی تابلوهای پزشکانی که در خیابان‌ها نصب می‌شوند باید با پس‌زمینه روشن همراه باشد که این امر شامل مراکز درمانی و داروخانه‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.