وزیر آموزش وپرورش گفت: نباید در شرایط کرونایی ارتباط دانش آموزان با مدرسه قطع شود و نیاز است در برخی از روزهای هفته و یا حتی اگر در تمام ساعت روز ممکن نیست حداقل یک ساعت این ارتباط برقرار باشد.

تدریس ٢۴ ساعت معلمان خرید خدمت تمام وقت تلقی می‌شود

قدس آنلاین: محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات معلمان اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: اصل برای ما سلامت دانش آموزان است و همه تلاش ها مراقبت از سلامتی آنهاست ولی سلامتی دانش آموزان تنها با کرونا تهدید نمی شود.
وی اضافه کرد: سلامتی روانی، جسمی و اجتماعی دانش آموزان با دور بودن از مدرسه تهدید می شود و این تهدیدی خاموش در مقابل تهدید آشکار کرونا محسوب می شود.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ترجیح ما این است که تا جایی که مسوولان و متولیان بهداشتی کشور اجازه می دهند فعالیت های دانش آموزان را به صورت حضوری برگزار کنیم.
وی بیان داشت: اما اگر تشخیص مسوولان بهداشتی بر مبنای آموزش غیرحضوری است همین شیوه ادامه پیدا خواهد کرد.
حاجی میرزایی افزود: ستاد ملی کرونا صلاحدید را به عهده خانواده ها گذاشته که می توانند به تشخیص خود اگر اطمینان پیدا کردند از این فرصت استفاده کنند و  مدارس هم آماده هستند که خانواده ها ببینند تا چقدر مقید به رعایت مقررات هستند.

تدریس ٢۴ ساعت معلمان خرید خدمت تمام وقت تلقی می شود
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به یکی از مشکلات مطروحه معلمان خرید خدمت در تمام وقت تلقی نشدن ساعت تدریسشان گفت: امسال ابلاغ شد که تدریس ٢۴ ساعته معلمان خرید خدمت تمام وقت تلقی شود که اتفاق خوبی در حقوق دریافتی آنهاست.
وی با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در بخشنامه و دستورالعمل نیروهای خرید خدمات افزود: دستور داده شد که با مجموعه هایی قرارداد بسته شود که از توانایی مالی لازم برخوردار هستند و موجب تاخیر در پرداخت حقوق آنها نخواهد شد. 
 مرکز تحقیقا ت معلمان اصفهان خلاق و پرکار است
وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مرکز تحقیقات معلمان اصفهان، این مرکز را خلاق، پرکار و فعال برشمرد و گفت:  این مجموعه در راستای ارتقای کیفیت آموزشی، انجام پژوهش های فرهنگی و آموزشی و تقویت توانمندی های معلمان اقدام می کند و کارهای خلاقانه انجام داده است. 
وی یادآور شد: شیوع ویروس کرونا موجب شد که فعالیت های این مرکز شتاب بیشتری بگیرد و محتوای آموزشی قابل توجهی برای سراسر کشور تولید شود.

حاجی میرزایی با اشاره به تلفیق محتوا، آموزش و واقعیتهای زندگی تاکید کرد: هر چقدر محتوای آموزشی در تعامل و پیوستگی با تجربه زیستی و زندگی واقعی دانش آموزان باشد درک آنها از درس عمیق تر خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش در سفر یکروزه به اصفهان  از سه آزمایشگاه مرکز تحقیقات معلمان و سرگروه های آموزشی استان در ارتباط با میزان و نوع تدریس مجازی در ایام کرونا، بخش آموزش و ارتقای معلمان بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت های آنها آشنا شدند.
حاجی میرزایی همچنین از ٢ استودیو مرکز تحقیقات که یکی از آنها در ایام کرونا ساخته شد و ۶٩ هزار  دقیقه تولید محتوا داشت و همچنین طرح آموزش فنی و حرفه ای در کرونا تعطیل بردار نیست بازدید کرد.
در این آیین  همچنین تفاهم نامه همکاری مشترک آموزش و پرورش با شهرداری درخصوص آموزش حقوق شهروندی منعقد شد.
بازدید از اولین موزه آموزش و پرورش کشور در ساختمان تاریخی عطاالملک دهش مرکز تحقیقات و همچنین بزرگترین کتابخانه آموزش و پرورش با ٢۴٠ هزار عنوان کتاب و ١٩٠ هزار جلد پایان نامه، مجله و آرشیو از اسناد ملی از دیگر برنامه های وزیر بود.
افتتاح مدرسه خیرساز فرقدانی از دیگر برنامه های عصر حاجی میرزایی است و برنامه های دیگر وزیر از جمله دیدار با مسوولان آموزش و پرورش استان بدون حضور خبرنگاران برگزار می شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.