افزایش کاربران اینترنت و گوشی‌های هوشمند روند بسیار سریعی به خود گرفته است.

افزایش تعداد کاربران اینترنت در سراسر جهان به ۴.۶۶ میلیارد نفر

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، اطلاعات و گزارش های یافته شده جدید نشان می‌دهد تا ژانویه ۲۰۲۱ ، تعداد کاربران جهانی گوشی‌های هوشمند ۵.۲۲ میلیارد نفر بوده است، تعداد کاربران اینترنت ۴.۶۶ میلیارد نفر وتعداد کاربران شبکه های اجتماعی نیز به ۴.۲ میلیارد نفر رسیده است.

بر اساس اطلاعات از ژانویه ۲۰۲۱ ، جمعیت جهان ۷.۸۳ میلیارد نفر است و براساس گزارش سازمان ملل، این تعداد در حال حاضر با نرخ ۱درصددر سال در حال افزایش است، این بدان معناست که از ابتدای سال ۲۰۲۰ ، جمعیت کل جهان بیش از ۸۰ میلیون نفر افزایش یافته است.

در حال حاضر ، ۵.۲۲ میلیارد نفر در سراسر جهان، معادل ۶۶.۶درصد از جمعیت کل جهان از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. پس، از ژانویه ۲۰۲۰ ، تعداد کاربران گوشی های هوشمند ۱.۸ درصد (۹۳ میلیون نفر) افزایش یافته است ، در حالی که تعداد کل ارتباطات تلفن همراه (یک نفر که دارای چندین دستگاه است) با ۰.۹ درصد افزایش (۷۲ میلیون نفر) به ۸.۰۲ میلیارد نفر (ژانویه سال جاری) رسیده است.

در ژانویه ۲۰۲۱ ، تعداد افرادی که از اینترنت در سراسر جهان استفاده می کنند به ۴.۶۶ میلیارد نفر رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱۶ میلیون نفر (۷.۳٪) افزایش داشته است. در حال حاضر ، میزان نفوذ جهانی اینترنت ۵۹.۵ درصد است، با این حال ، شیوع ویروس COVID-۱۹ تأثیر قابل توجهی در تعداد کاربران اینترنت داشته است و بنابراین تعداد واقعی ممکن است بیشتر باشد.

در حال حاضر ، ۴.۲ میلیارد کاربر رسانه اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد. این تعداد در ۱۲ ماه گذشته ۴۹۰ میلیون نفر افزایش یافته است که این افزایش بیش از ۱۳ درصد در سال است و تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی اکنون بیش از ۵۳درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد.

افزایش بسیار محبوبیت شبکه‌های اجتماعی

تعداد کاربران شبکه های اجتماعی در سال گذشته بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته است. با آغاز سال ۲۰۲۱ ، تقریباً ۵۰۰ میلیون کاربر جدید در سراسر جهان وجود داشت که تعداد کل کاربران جهانی را به نزدیک به ۴.۲ میلیارد نفر رساند.

در سال ۲۰۲۰ ، روزانه به طور متوسط ​​بیش از ۱.۳ میلیون کاربر جدید به شبکه‌های اجتماعی پیوسته‌اند، این عدد معادل تقریباً ۱۵۵۰۰۰ کاربر جدید در هر ثانیه است.

برای یک کاربر متوسط ​​شبکه های اجتماعی ، آنها هر روز ۲ ساعت و ۲۵ دقیقه در شبکه های اجتماعی وقت خود را می‌گذرانند و در سال ۲۰۲۱ ، کاربران جهانی شبکه‌های اجتماعی ۳.۷ تریلیون ساعت را در شبکه های اجتماعی صرف خواهند کرد.

فیلیپینی ها همچنان بزرگترین مصرف کننده رسانه های اجتماعی در جهان هستند که به طور متوسط ​​۴ ساعت و ۱۵ دقیقه در روز از شبکه‌های اجتماعی استفاده می کنند. این روند استفاده، نیم ساعت بیشتر از کلمبیایی‌ها است که رتبه دوم را دارند.

در مقابل ، کاربران ژاپنی روزانه کمتر از یک ساعت در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند و ۵۱ دقیقه زمان را صرف این کار می کنند، اما این عدد ۱۳درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است.

مصرف استفاده کاربران ایرانی از اینترنت نیز اینگونه است که بالغ بر ۸۳ درصد مردم کاربر اینترنت گوشی‌های هوشمند هستند و استفاده اینترنت دسک تاپ و لپ تاپ ها و ... به ۱۱ درصد رسیده است.

آمار نیز نشان می‌دهد که تا پایان خرداد ماه ۹۹ بالغ بر ۷۸ میلیون و ۸۶ هزار و ۶۶۳ نفر در ایران از اینترنت استفاده می‌کنند و به بیان دیگر مشترک اینترنت هستند.

کاربران اینترنتی در ایران در پایان سال ۹۸ حدود ۹ میلیون و ۲۴ هزار نفر اعلام شده بود و در سه ماه اول سال ۹۹ این عدد حدود ۷۰ هزار نفر نیز افزایش داشته است.

گوشی های هوشمند به اولین انتخاب تبدیل شده اند

داده های برنامه Annie نشان می دهد که کاربران اندروید در سراسر جهان بیش از ۴ ساعت در روز از گوشی های خود استفاده می کنند. به طور کلی ، این بدان معناست که کاربران اندروید در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۳.۵ تریلیون ساعت از گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده‌اند.

علاوه بر این ، گزارش ۲۰۲۱ گوشی همراه App Annie همچنین نشان می دهد که مردم اکنون زمان بیشتری را نسبت به تماشا تلویزیون در گوشی‌های هوشمند می‌گذرانند.

داده های دیگر نشان می دهد که برای یک کاربر متوسط ​​اینترنت ، زمان روزانه صرف شده روی گوشی هوشمند خود ۳ ساعت و ۳۹ دقیقه است. در مقابل، کل زمان تماشای تلویزیون هر روز ۳ ساعت و ۲۴ دقیقه است. این بدان معنی است که کاربران فعلی اینترنت حدود ۷درصد بیشتر از تماشای تلویزیون صرف گوشی‌های هوشمند می‌کنند.

افزایش زمان استفاده از اینترنت

به طور کلی ، متوسط ​​کاربران اینترنت تقریباً ۷ ساعت در روز از اینترنت در همه دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. این معادل بیش از ۴۸ ساعت در هفته است ، یعنی ۲ روز از هر ۷ روز کاربران به طور کامل برخط هستند.

با فرض اینکه متوسط ​​زمان خواب همه افراد در روز بین ۷ تا ۸ ساعت باشد ، این بدان معناست که حدود ۴۲درصد از زندگی بیداری ما در اینترنت می‌گذرد و زمانی که ما از اینترنت استفاده می‌کنیم تقریباً مشابه زمان خواب ما است.

اگر استفاده از اینترنت در طول سال ۲۰۲۱ در این سطح باقی بماند ، کاربران اینترنت در سراسر جهان امسال تقریباً ۱۲ تریلیون ساعت را صرف اینترنت می‌کنند.

مردم از کشورهای مختلف زمان زیادی را به صورت آنلاین می گذرانند. فیلیپینی ها بیشترین زمان را بطور متوسط ​​تقریباً ۱۱ ساعت در روز در اینترنت می‌گذرانند ، برزیلی‌ها ، کلمبیایی‌ها و اهالی آفریقا جنوبی نیز هر روز به طور متوسط ​​بیش از ۱۰ ساعت در اینترنت هستند.

مردم ژاپن کمترین زمان را در اینترنت، کمتر از ۴.۵ ساعت در روز می‌گذرانند، شایان ذکر است که این رقم در چین نیز با ۵ ساعت و ۲۲ دقیقه در روز نسبتاً کم است و ۱.۵ ساعت کمتر از میانگین جهانی ۶ ساعت و ۵۴ دقیقه است.

عادات جستجوی آنلاین در حال تغییر است

موتورهای جستجوی سنتی هنوز ضروری هستند، ۹۸درصد کاربران گفتند که هر ماه از موتورهای جستجو استفاده می کنند. با این حال ، بیش از ۷۰درصد پاسخ دهندگان همچنین اظهار داشتند که اکنون حداقل ماهیانه از یک ابزار به جای موتورهای جستجوی متنی برای یافتن اطلاعات به صورت آنلاین استفاده می‌کنند.

رابط صوتی محبوب ترین انتخاب است، ۴۵درصد از کاربران جهانی اینترنت می گویند که در ۳۰ روز گذشته از جستجوی صوتی یا دستورهای صوتی استفاده کرده‌اند.

در همین زمان ، تقریباً یک سوم کاربران اینترنت در سراسر جهان نیز هر ماه از ابزارهای شناسایی تصویر در گوشیهای هوشمند خود استفاده می‌کنند. در آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرقی ، از ابزاری مانند Pinterest Lens و Google Lens بسیار استفاده می شود.

اما در رفتار جستجو پیشرفته ، جالب ترین روند ممکن است افزایش جستجو های اجتماعی باشد. تقریباً ۴۵درصد از کاربران جهانی اینترنت می گویند که هنگام جستجوی اطلاعات در مورد محصولات یا خدماتی که می خواهند خریداری کنند ، به شبکه های اجتماعی روی می‌آورند.

این تعداد در میان کاربران جوان حتی بیشتر است، کاربران  Generation Z  متولدین ۱۹۹۵ و ۲۰۰۹ گفتند که به جای موتورهای جستجو ، بیشتر به دنبال خرید و جستجو در شبکه‌های اجتماعی هستند.

استراتژی چند دستگاه هنوز ضروری است

امروزه گوشی‌های هوشمند ۵۳درصد از زمان آنلاین بودن در سراسر جهان را تشکیل می دهند، اما وسایل دیگر هنوز هم نقش مهمی در زندگی ما دارند، داده ها نشان می‌دهد که ۹۰درصد از کاربران اینترنت از طریق گوشی‌های هوشمند در اینترنت گشت و گذار می‌کنند. اما ۲/۳ از آنها همچنین گفتند که از کامپیوترهای لپ تاپ یا دسک تاپ برای گشت و گذار در اینترنت نیز استفاده می کنند.

از کل صفحات وب بازدید شده در دسامبر سال ۲۰۲۰ ، بیش از ۴۰درصد توسط مرورگرهای وب که در لپ تاپ و دسک تاپ کار می‌کنند استفاده شده است. با این حال ، این درصد در مقایسه با دسامبر ۲۰۱۹ اندکی کاهش یافته است.

ظهور مواد غذایی آنلاین و تجارت الکترونیکی

در سطح جهانی ، در میان کاربران اینترنت ۱۶ تا ۶۴ ساله ، تقریباً ۷۷ درصد گفتند که هر ماه خرید اینترنتی می کنند.

کاربران اینترنت در اندونزی زیاد خرید تجارت الکترونیکی انجام می دهند و بیش از ۸۷درصد پاسخ دهندگان می‌گویند که در ماه گذشته کالایی را بصورت آنلاین خریداری کرده اند. از طرف دیگر ، فقط ۵۷٪ از کاربران اینترنت در مصر اظهار داشتند که در ۳۰ روز گذشته خریدهای اینترنتی انجام داده‌اند و در سال ۲۰۲۰، محصولات مد و زیبایی بیشتر از ۶۶۵ میلیارد دلار سهم درآمد تجارت الکترونیکی جهانی B۲C را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.