وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزار نکردن جشنواره تئاتر فجر هزینه زیادی به بار می‌آورد و ممکن است با مشکلاتی همراه شود اما به هر ترتیب این ریسک پذیرفته شد.

ریسک برگزاری جشنواره تئاتر فجر را پذیرفتیم

قدس آنلاین: به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی امروز پنج‌شنبه (۹بهمن‌ماه) در بازدید از دبیرخانه سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر با بیان اینکه بسیاری از جشنواره‌های فجر دامنه گسترده و سابقه فراوانی داشته و دارد، افزود: برای برگزاری جشنواره‌ها در امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا جلسات زیادی برگزار شد، در نهایت به این نتیجه رسیدیم که نبودن جشنواره تئاتر فجر هزینه زیادی به بار می‌آورد اما از آن سو برگزاری آن نیز ممکن بود با مشکلاتی همراه شود اما به هر ترتیب این ریسک پذیرفته شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در ایام جنگ هم ما درگیر شرایط سختی بودیم و در چنین شرایطی اصولاً فعالیت‌های ثانوی یک جامعه تعطیل می‌شود اما در همان دوران فعالیت‌های هنری و کارهای شاخصی داشتیم. شرایط ثانوی کشور ما را در حالت ایستا قرار نمی‌دهد و مردم ما سریعاً خود را با شرایط جدید منطبق می‌کنند تا از حالت ایستایی بیرون بیایند. اگرچه شرایط سینمایی و تئاتری خوبی در سال جاری نداشتیم اما مردم به سمتی در حال حرکت هستند که جشنواره‌های فجر می‌تواند برگزار شود.

وی افزود: شرایط سخت فرصت‌های جدیدی هم ایجاد کرد، انسان باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کند، اینکه ما قدرت گسترش مخاطب تئاتر را داشته باشیم مایه خوشحالی است، مخاطب تئاتر از گذشته تا به امروز برخلاف سینما و موسیقی مخاطب خاص بوده و برای اینکه تئاتر بتواند موفق باشد باید مخاطب خود را از خاص به سمت عام ببرد.

صالحی اضافه کرد: جامعه ایرانی کم‌ تئاتر می‌بیند و این موجب می‌شود که ذائقه مصرفی تئاتر در کشور ما کم می‌شود. خیلی از خاصیت‌ها در تئاتر هست که در سینما وجود ندارد، از سوی دیگر توجه به موضوعات روز در تئاتر همچون موضوع سپهبد شهید سلیمانی که برای کل دنیا نماد یک سردار ملی است که می‌تواند پیشانی محبوبیت از یک امنیت برای ملت باشد اتفاق بسیار خوبی است.

وی در پایان از تمام کسانی که در این دوره جشنواره تئاتر فجر با وجود این شرایط سخت کرونایی نگذاشتند چرخ تئاتر ایران ساکن بماند تشکر و ‌برای همه آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.