محموله های لپ تاپ در سال ۲۰۲۰، ۲۵درصد افزایش یافت.

افزایش ۲۵ درصدی تولید لپ‌تاپ در سال ۲۰۲۰

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، بازار رایانه های شخصی در چند سال اخیر با مشکلاتی روبه‌رو بوده است که فقط چند شرکت در حال جمع آوری نتایج مثبت و در نتیجه ایجاد زمینه فروش خوب در این بخش بوده اند، تا جایی که به لپ تاپ ها مربوط می شود ، به نظر می رسد که وضعیت به صورت مثبتی در حال تغییر است. در سال ۲۰۱۰ ، ۲۰۱ میلیون لپ تاپ و ۱۵۷ میلیون رایانه رومیزی به سراسر دنیا ارسال شد. در حالی که رایانه‌های شخصی در ده سال گذشته به روند نزولی خود ادامه می دهند ، فروش لپ تاپ ها اعداد مثبتی را نشان می دهند و سال گذشته نیز از این قاعده مستثنی نیست. طبق برآورد Aksje Bloggen ، امسال بیش از ۲۲۵ میلیون لپ تاپ حمل می شود. این در مقایسه با ۲۱۸ میلیون در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، اگر آن را با اعداد سال ۲۰۱۰ مقایسه کنید، می‌توانیم ببینیم که چگونه بازار تکامل یافته و چالش ها را در سال‌های گذشته برطرف کرده است.

طبق اطلاعات IDC ، نیز ۲۱۶  میلیون لپ تاپ در سال ۲۰۲۳ ارسال خواهد شد که نتیجه مثبت کمتری نسبت به Bloggen است. صحبت از Canalys می شود و این شرکت تحقیقاتی نشان می‌دهد که ۲۳۵.۱ میلیون لپ تاپ در سال گذشته تولید شده است که نشان دهنده یک رکورد در سال های اخیر است. علاوه بر این ، بیان می‌کند که بخش PC موفق شده است بیش از ۶۱.۹ میلیون واحد را تأمین کند.

لنوو همچنان بازار را رهبری می‌کند

به نظر می رسد یکی از دلایل افزایش تولید و استفاده لپ تاپ مستقیماً با ویروس همه گیر COVID-۱۹ در ارتباط باشد. با محدودیت‌های اعمال شده توسط قرنطینه ها ، بسیاری از کارمندان برای کار از راه دور در خانه می‌مانند یا از اقصی نقاط دنیا به کار خود ادامه می‌دهند، این امر منجر به این شد که بسیاری از آنها مجبور به خرید رایانه یا لپ تاپ جدید با سخت افزارهای قدرتمند شوند. این امر منجر به افزایش ۲۶ درصدی واحدهای حمل شده و طبق معمول ، لنوو همچنان بازیکن برتر این بخش است، این شرکت چینی با ۷۲.۲ میلیون فروش یک چهارم بازار را در اختیار داشت، پس از آن HP با ۶۷.۷ میلیون واحد و Dell با ۵۰.۳ میلیون دستگاه به مقام سومین شرکت پر فروش رسید.

در سال ۲۰۲۰ نیز با افزایش مشابه درآمد ، بخش لپ تاپ سودآورتر شد. این رشد به ۱۴۰.۳ میلیارد دلار رسید که ۴.۶ میلیارد دلار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. جالب اینجاست که تخمین ها به افزایش دیگری در سال ۲۰۲۱ اشاره کرده و به درآمد ۱۴۲.۱ میلیارد دلار رسیده است. ایالات متحده باید به عنوان بزرگترین بازار باقی بماند و حدود ۳۶.۱ میلیارد دلار درآمد داشته باشد و پس از آن چین با ۱۹.۶ میلیارد دلار و ژاپن با ۹.۸ میلیارد دلار قرار دارند.

با وجود رشد مداوم در بخش لپ تاپ ، امید زیادی برای بخش دسک تاپ وجود ندارد. طبق برآوردها ، سال گذشته فقط ۷۹ میلیون دستگاه به فروش رفته است. این کاهش در سال ۲۰۲۱ و سال‌های بعدی ادامه خواهد داشت و ممکن است به احتمال قوی در سال ۲۰۲۴ به ۷۳ میلیون برسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.