۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 737930

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی در کشور تقویت خواهد شد که با تاثیر آن شاهد بارش برف و باران در ۲۷ استان، وزش باد شدید و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در نقاط مختلف کشور خواهیم بود.

ایران برفی و بارانی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از سازمان هواشناسی، با ادامه فعالیت این سامانه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، همدان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان، شمال فارس، شمال بوشهر، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

همچنین در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده باران و در ارتفاعات این استان ها، بارش برف رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی امروز برای استان های اردبیل، مناطقی از گیلان، ایلام و خوزستان، ورزش باد شدید پیش‌بینی کرده است و فردا (شنبه) بر سرعت وزش باد در سطح کشور افزوده می شود که در استان‌های البرز، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، فارس،کرمان و سیستان و بلوچستان شدیدتر خواهد بود.

بر اساس اعلام این سازمان، امروز و فردا با توجه به افزایش بارش برف و وزش باد در شمال غرب و غرب، به ویژه مناطق مرتفع و کوهستانی و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و زاگرس مرکزی، کولاک برف و در مناطق کوهستانی البرز مرکزی نیز خطر وقوع بهمن پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، در استان تهران از بعدازظهر امروز تا فردا (شنبه) با نفوذ سامانه بارشی شاهد افزایش ابر و در بعضی ساعات بارش باران و برف با احتمال تگرگ و کولاک در ارتفاعات خواهیم بود و یکشنبه در استان‌های تهران به ویژه در جنوب استان، البرز، سمنان و خراسان رضوی، وزش باد شدید رخ می دهد.

دمای هوای استان های ساحلی دریای خزر نیز تا یکشنبه ۶ تا ۱۰ درجه و در شمال غرب و غرب بین ۵ تا ۸ درجه کاهش خواهد یافت.

فردا (شنبه) در مناطقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، بوشهر، زنجان، قزوین، البرز، تهران، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان و خراسان شمالی بارش ها ادامه خواهد داشت.

از بعدازظهر فردا، به تدریج از بارندگی در نیمه غربی کشور کاسته می شود، این سامانه بارشی یکشنبه در شمال شرق فعال بوده و اواخر وقت، به تدریج از کشور خارج می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.