امامان جمعه خراسان رضوی با گرامیداشت دهه فجر، انقلاب اسلامی ایران را الگوی همه نهضت‌های آزادیبخش جهان دانسته و بر تبیین دستاوردهای نظام اسلامی تاکید کردند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امامان جمعه خراسان رضوی با گرامیداشت دهه فجر، انقلاب اسلامی ایران را الگوی همه نهضت‌های آزادیبخش جهان دانسته و بر تبیین دستاوردهای نظام اسلامی تاکید کردند.

سبزوار- امام جمعه سبزوار گفت: گرامیداشت دهه فجر بیانگر پاییندی به ارزش‌ها و آرمانهای انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار افزود: انقلاب اسلامی تحقق وعده الهی بود و دهه فجر طلیعه این انقلاب بزرگ است.

وی ادامه داد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار  می شود تا بار دیگر ملت ایران وفاداری خود را به آرمانهای انقلاب، اندیشه‌های امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدا به دشمنان ثابت کند.

امام جمعه سبزوار گفت: امروز دشمن با امپراتور رسانه ای خود از طریق شبکه‌های مجازی تلاش دارد دستاوردها و خدمات انقلاب را زیر سوال ببرد که در مقابل آن رسانه‌های انقلابی و متعهد وظیفه دارند خدمات انقلاب را به جامعه و نسل جوان معرفی کنند.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: این روز بزرگ را به مادران و همسران که در مسیر ارتقای جامعه حق بزرگی دارند و مادران افتخارآفرینی که از دامان آنها شجاع مردانی پا به عرصه گذاشته و برای اسلام رشادت می‌کنند تبریک می گویم.  

تربت‌حیدریه- امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: رعایت توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و مسایل بهداشتی  ضروری است زیرا بر سلامتی جامعه تاثیرگذار است و از موارد تقوای الهی به حساب می‌آید.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه‌های نماز جمعه تربت‌حیدریه افزود: با زحمات مجاهدان عرصه سلامت، این شهرستان از نظر شیوع کرونا در  وضعیت آبی قرار گرفته اما  همه باید بیش از گذشته موارد بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این وضعیت برنامه های دهه فجر نیز با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی و به شکل باشکوه برگزار می شود.

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: یکی از ویژگی‌های امام خمینی (ره) این بود که نسبت به نظام اسلامی از خودآگاهی برخوردار بودند و با تبیین این نظام با محوریت ولی فقیه از همان روز اول مبارزه تا روز آخر بر آن استوار بودند.

وی افزود: غرب با همه ظاهر فریبنده خود تضمین کننده کرامت انسانی نیست و فقط نظام اسلامی کرامت انسانی را تضمین می‌کند و ما امروز از این نظام بهره‌مند هستیم، هرچند مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با تلاش مردم و مسوولان این مشکلات نیز رفع شود.

فریمان- امام جمعه فریمان گفت: دهه فجر بارقه امیدی برای همه آزادگان عالم است که عزت و شرافت خود را بازیابند.

حجت الاسلام سید مهدی معلمی در خطبه‌های نماز جمعه فریمان افزود: در شرایطی که دنیای غرب و شرق ملاک تمام ارزشها را به امور اقتصادی و وضعیت معیشتی گره می زدند، مردم آزاده ایران برای اعاده حیثیت، شرافت و عزت خود انقلاب کردند و الگوی همه جنبش ها و نهضت های آزادی بخش جهان شدند.

وی ادامه داد: در شرایطی که همه رسانه ها القا کرده بودند برای ادامه بقا باید سرسپرده آمریکا یا شوروی بود، مردم ایران ابتدا دست نشانده آمریکا را بیرون انداختند و سپس آمریکاییها را از کشور اخراج کردند و امروز بعد از ۴۱ سال آمریکا را از منطقه اخراج می‌کنند.

امام جمعه فریمان در باره بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: رویکرد اصلاحی و تحولی مجلس یازدهم در بخش‌های مختلف به ‌ویژه در اصلاح ساختار برنامه و بودجه کشور جای تشکر دارد که هم با نگاه و مواجهه تعاملی با دولت، کلیات بودجه را تصویب کرده و از تنش‌های فرصت‌سوز جلوگیری کردند و همچنین با رعایت مصالح عامه و با هدف کاستن آلام و رنج‌های معیشتی مردم صبور و نجیب ایران به ‌ویژه محرومان جامعه گام‌های مهمی را در این ‌راه برداشتند.

وی با اشاره به حملات موشکی از عراق به عربستان نیز افزود: این حملات پاسخ گروه‌های مقاومت به عربستان برای جلوگیری از پروژه ناامن‌سازی عراق توسط آل سعود است.

حجت الاسلام معلمی ادامه داد: پیام راهبردی این‌ حمله برای بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای این است که دوره مصونیت اقدامات خرابکارانه برای دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس پایان یافته و از این پس هر کشوری که در همکاری با ایالات متحده آمریکا در ضربه به محور مقاومت دخیل شود، باید هزینه آن ‌را نیز بپردازد.

گناباد- امام جمعه موقت گناباد نیز تبیین دستاوردهای پیروزی انقلاب را ضروری دانست.

حجت الاسلام محمد علی میری در خطبه های نماز جمعه گناباد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان حادثه بی‌نظیر در جهان اسلام پس از بعثت پیامبر اکرم (ص) یاد کرد.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.