شهرستان خوشاب یکی از محورهای مهم خراسان رضوی است که به لحاظ موقعیت استراتژیک در مسیر جاده ترانزیت آسیای میانه و ایستگاه راه آهن سراسری و همچنین در مسیر مواصلاتی شهرستان‌های فیروزه، نیشابور، قوچان، سبزوار، جوین و خراسان شمالی قرار دارد.

خوشاب خراسان رضوی در حوزه راه‌ها محروم است

به گزارش قدس آنلاین، این شهرستان با وجود موقعیت ارتباطی مناسب و شاهراه مهم اقتصادی به لحاظ محورهای ارتباطی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و عمده راه‌های آن دو طرفه هستند. یکی از مهمترین طرح‌ها در این خصوص ساخت باند دوم جاده سبزوار - خوشاب به طول ۴۰ کیلومتر است که با وجود گذشت یک سال از عملیات اجرایی آن پیشرفت فیزیکی زیادی نداشته و قرار است ادامه این مسیر تا سه راهی دوغایی ادامه داشته باشد.

یک باند بودن جاده خوشاب به سبزوار، پیچ‌های خطرناک، کم عرض بودن جاده و آسفالت نامناسب مشکلات فراوانی برای رانندگان و مسافران ایجاد کرده و همه ساله حوادث ترافیکی در این مسیر رخ می‌دهد که منجر به جان باختن و جراحت هموطنان شده است.

احداث کمربندی، شاخص‌ترین طرح عمران شهری سلطان آباد

شهردار سلطان آباد گفت: احداث کمربندی به طول چهار و نیم کیلومتر شاخص‌ترین طرح عمران شهری سلطان آباد طی سالیان گذشته است که با هدف کاهش بار ترافیکی محموله‌های سنگین و ترانزیتی و کاهش عبور و مرور غیر ضرروی در دست اجرا است.

مرتضی رهنمافر افزود: هم اینک فاز اول طرح احداث کمربندی اجرا شده است که با انجام این پروژه علاوه بر کاهش مخاطرات ترافیکی بلوار امام رضا(ع) و میدان مرکزی، حفظ آرامش بافت مرکزی شهر و جلوگیری از تخریب ابنیه و ترسیم بهتر مبلمان شهری سلطان آباد را شاهد خواهیم بود.

سلطان آباد شاهراهی ارتباطی است که نیاز به ارتقا خدمات شهری دارد

شهردار گفت: شهر سلطان آباد به دلیل موقعیت استراتژیک و قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت آسیای میانه و عبور بیش از ۴۰۰ کامیون ترانزیت از بافت شهری و همچنین ایستگاه راه آهن سراسری و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی شهرستان‌های فیروزه، نیشابور، قوچان و سبزوار و همچنین جاده در دست احداث رحمت آباد و شفیع آباد و رفت و آمد روزانه مسافران به مرکز شهرستان از ظرفیت خوبی در زمبنه جذب گردشگران برخوردار است.

رهنمافر افزود: توجه به راه‌های مواصلاتی شهرستان به وسیله اعضای شورای اسلامی شهر در دستور کار قرار گرفته و پیگیری‌های خوبی در این باره انجام شده که امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های تاریخی شهر شامل یخدان‌ها، قلعه زیر زمینی و دیگر آثار تاریخی گام‌های موثری در زمینه جذب گردشگران برداشته شود.

عملیات اجرایی باند دوم جاده سبزوار – خوشاب آغاز شده است

مسیر سبزوار- خوشاب و قوچان که قرار است به عنوان یک بزرگراه سراسری به محور دوغارون - درگز متصل شود یکی از مسیرهای تردد تریلی‌های ترانزیتی وارداتی از کشورهای آسیای میانه است که تا کنون احداث این بزرگراه معطل مانده است.

سرپرست فرمانداری سبزوار نیز درباره دو بانده کردن جاده سبزوار- خوشاب به ایسنا گفت: دوباند کردن جاده سبزوار- خوشاب طی سال‌های گذشته مطرح و در ردیف اعتبار ملی قرار گرفته است.

حسین شاد افزود: احداث باند دوم جاده سبزوار - خوشاب اوایل اردیبهشت سال گذشته با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

وی تصریح کرد: این مسیر ۴۰ کیلومتر طول دارد که در مرحله نخست عملیات زیرساختی و روسازی ۱۸ کیلومتر آن انجام می‌شود و این مسیر در سال‌های آتی تا سه راهی دوغایی ادامه می‌یابد.

راه‌های روستایی خوشاب خراسان رضوی بهسازی شد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوشاب نیز گفت: راه‌های روستایی این شهرستان که بر اثر بارندگی‌ها و سیلاب فصل بهار دچار خسارت شده بود به طور کامل بهسازی شدند.

عباس رباط جزی افزود: مسیرهای جاده‌ای آسیب دیده از سیل بهار سال جاری در سطح شهرستان خوشاب با هزینه افزون بر ۱۵ میلیارد ریال بازسازی و بهسازی شدند.

وی تصریح کرد: بر اثر سیلاب‌های ابتدای سال جاری برخی از جاده‌ها، پل‌ها، آبنماها و بدنه راه‌های روستایی خوشاب دچار خسارت شده بود که با تلاش عوامل راهداری عملیات بهساری و بازسازی این راه‌ها انجام شده است.

نگهداری، نظارت فنی، حفاظت و مرمت ۳۸۶ کیلومتر راه شهری و روستایی در خوشاب بر عهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.