تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم هماهنگی، همکاری و بسیج تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های کشور برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن تأکید و نقش مجلس شورای اسلامی را در خنثی سازی تحریم‌ها سرنوشت ساز دانست.

لزوم هماهنگی و بسیج تمام دستگاه‌های کشور برای مقابله با جنگ اقتصادی/ نقش مجلس در خنثی‌سازی تحریم‌ها سرنوشت‌ساز است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والسلمین احمد مروی در دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، جایگاه این کمیسیون را برای کشور بسیار مهم، تأثیرگذار و سرنوشت‌ساز خواند و عملکرد کمیسیون اقتصادی را بر فرهنگ جامعه مؤثر دانست و توضیح داد: فعالیت‌ها و اقدامات کمیسیون اقتصادی علاوه بر جنبه‌های اقتصادی از آثار فرهنگی نیز برخوردار است، زیرا اقتصاد و معیشت بر فرهنگ، دین، اخلاق و رفتار جامعه تأثیرگذار است.
وی افزود: اقتصاد را نمی‌توان مستقل از فرهنگ دید، شرایط اقتصادی به‌طور مستقیم بر فرهنگ و رفتارهای انسانی در جامعه مؤثر است، لذا عملکرد کمیسیون اقتصادی آثار فراوان فرهنگی در رفتار و تربیت جامعه دارد؛ اگرچه نام و ظاهر این کمیسیون اقتصادی بوده اما بطن، عمق، محصول و نتیجه آن فرهنگی است.

 نقش مهم مجلس در اجرای قانون اساسی
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به مضامینی همچون تأمین اجتماعی، حق مسکن، حق اشتغال، آموزش و غیره در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: کلیات این مضامین بلند در قانون اساسی آمده است، اما تبدیل این مضامین به قوانین اجرایی بر عهده مجلس است، مجلس با قانون‌گذاری، نظارت بر اجرای صحیح قوانین، ارائه طرح‌های پیشنهادی و غیره، می‌تواند نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای در اجرای کامل قانون اساسی، رفع چالش‌های اقتصادی و مشکلات مردم ایفا کند.
وی در ادامه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران اشاره و ابراز کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز استکبار همواره درصدد ضربه زدن به‌نظام و ملت ایران بوده است، تحریم‌های ظالمانه‌ای که از همان ابتدای انقلاب آغازشده‌اند طی سال‌های اخیر گسترش بسیاری یافته‌اند، به‌طوری که دیگر نام تحریم را نمی‌توان بر آن‌ها گذاشت، بلکه جنگ اقتصادی تمام‌عیاری است که دشمن برای آن ستاد تشکیل داده و تمام دستگاه‌ها و بخش‌های آمریکا برای اعمال شدیدترین فشارهای اقتصادی به ایران بسیج شده‌اند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی اظهار کرد: کنگره آمریکا از جمله بخش‌هایی است که بسیار در حوزه تحریم‌ها فعال عمل کرده و با وضع قوانین مختلف برای اعمال فشار اقتصادی مضاعف علیه ایران و گسترش تحریم‌ها کوشیده است، اگرچه نتیجه‌ای نیز نگرفته‌اند آن‌ها تصور می‌کردند با این جنگ اقتصادی نظام اسلامی را زمین‌گیر و تسلیم خواهند کرد، اما هیچ‌چیز عایدشان نشد و به اهداف سوء خود نرسیدند؛ منتها بر مردم فشار اقتصادی آوردند.

 لزوم ورود مجلس به مقوله خنثی‌سازی تحریم‌ها
تولیت آستان قدس رضوی نقش مجلس شورای اسلامی در خنثی‌سازی تحریم‌ها را سرنوشت‌ساز دانست و گفت: همان‌گونه که آمریکا از تمام ظرفیت خود برای تحریم ایران استفاده می‌کند و کنگره این کشور در وضع تحریم‌ها و فشار اقتصادی علیه ملت ایران فعال است، مجلس شورای اسلامی نیز باید در عرصه خنثی‌سازی این تحریم‌های ضد بشری فعال باشد و با ارائه طرح‌ها و تصویب قوانینی که بتواند تحریم‌ها را خنثی و کم‌رنگ سازد، ایفای نقش کند.
وی بر ضرورت مغتنم شمردن فرصت کوتاه خدمت و لزوم همدلی، همکاری، هم‌افزایی و بسیج تمام ظرفیت‌های دستگاه‌ها و مسئولان کشور در رفع مشکلات مردم و خنثی‌سازی تحریم‌ها تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر برای انتخاب شعار سال مسئله اقتصاد را همواره مورد تأکید قرار داده‌اند، مجلس شورای اسلامی می‌تواند با قانون‌گذاری، اصلاح برخی قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین، گام‌های بسیار مؤثری در برداشتن موانع تولید، بهبود فضای کسب‌وکار، افزایش سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های مولد اقتصادی، مهیا کردن هرچه بیشتر بستر توسعه بخش خصوصی، اصلاح نظام مالیاتی و درنهایت تحقق شعار سال «جهش تولید» بردارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی تصریح کرد: وجود فقر در جامعه، زیبنده نظام مقدس اسلامی نبوده و قابل‌قبول نیست، تمام مسئولان باید با کار جهادی و روحیه انقلابی برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل موجود در کشور عنوان کرد: خداوند متعال نعمت را به حد اعلی به کشور ایران عنایت کرده است، چه به لحاظ ثروت‌های مادی و چه استعداد، نبوغ و هوشی که ایرانیان از آن برخوردار هستند، لذا پس از پیروزی انقلاب در هر عرصه‌ای که به دانشمندان، جوانان دانشگاهی متخصص، دلسوز و با ایمان اعتماد کردیم و میدان دادیم خوش درخشیدند.

 هماهنگی آستان قدس با دستگاه‌های مختلف
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان موضوعات مرتبط با آستان قدس رضوی پرداخت و با اشاره به اقدامات حمایتی این نهاد از محرومان و نیازمندان کشور در دوران شیوع کرونا، ابراز کرد: سیره حضرات معصومین(ع) به ما نشان می‌دهد که بخشی از زندگی این بزرگواران معطوف به رفع مشکلات نیازمندان و مستضعفان بوده است و ما هم وظیفه خود می‌دانیم به میزان توان و امکانات در این راستا حرکت کنیم، لذا آستان قدس در ایام شیوع کرونا حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای کمک به آسیب دیدگان از این ویروس در کشور هزینه کرده است.
وی با بیان اینکه سوداگری و کسب درآمد به هر قیمتی را در شأن و منزلت آستان قدس رضوی نمی‌دانیم؛ تصریح کرد: هرکجا بین کسب درآمد و حفظ ارزش‌ها تضادی مشاهده کنیم، حفظ ارزش‌های به‌مراتب برای ما اهمیت بیشتری دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با تأکید بر اینکه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبری معظم باید در آستان قدس به‌طور کامل اجرایی شود، گفت: حمایت و تبعیت از منویات رهبری به شعار نیست، باید در عمل این رهنمودها را عملیاتی کرد و عینیت بخشید.
تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: از سال گذشته آستان قدس رضوی هماهنگی با دستگاه‌های مختلف به‌ویژه دستگاه‌های مرتبط با رهبری معظم انقلاب را آغاز کرده است.                

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.