رئیس انجمن صنایع تبدیلی کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: کمبود ارز و عدم اختصاص کافی ارز برای واردات بعضی از کالاها به کشور باعث شده تا حدی با کسری ورق غذایی مواجه باشیم.

واردات ورق‌های حلبی در چند ماه اخیر با مشکلاتی مواجه شده است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا بوستانی در خصوص کمبود ورق‌های حلبی برای تولید قوطی فلزی اظهار کرد: به دلیل اینکه کارخانه فولاد مبارکه نمی‌تواند ورق قلع‌اندود را به اندازه کافی تولید کند، باید ورق را از خارج به کشور وارد کنیم. این واردات نیز از سایر کشورها در چند ماه اخیر با مشکلات مختلفی مواجه شده است.

وی افزود: کمبود ارز و عدم اختصاص کافی ارز برای واردات بعضی از کالاها به کشور باعث شده تا حدی با کسری ورق غذایی مواجه باشیم. اما به نظر بنده این کمبود آنقدر زیاد نیست تا با کمبود برای تولید قوطی فلزی کنسرو تن ماهی مواجه باشیم و مشکلی برای بازار نیست. شاید این محصول گران باشد اما کمبودی در حال حاضر وجود ندارد.

رئیس انجمن صنایع تبدیلی کشاورزی خراسان‌رضوی با اشاره به ورق‌های مورد استفاده برای تولید روغن جامد و نیمه‌جامد خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت فولاد و ورق‌های غذایی استفاده از بسته‌بندی‌های پلاستیکی توجیه اقتصادی دارد. بنابراین در بسته‌بندی بعضی کالاها این تغییرات ایجاد شده است که البته اقدام غیرقابل توجیهی هم نیست چرا که باعث می‌شود ارز از کشور خارج نشود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.