نشست مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر و با حضور آیت الله کاظم صدیقی، حجت الاسلام جلیل محبی، سرلشکر مصطفی ایزدی و جمعی از معاونان ومدیران ستاد امر به معروف و مجمع رهروان در محل این ستاد برگزار شد.

نشست مشترک ستاد امر به معروف و مجمع رهروان امر به معروف برگزار شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، نشست مشترک ستاد با اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر و با حضور آیت الله کاظم صدیقی، حجت الاسلام جلیل محبی، سرلشکر مصطفی ایزدی و جمعی از معاونان ومدیران ستاد امر به معروف و مجمع رهروان در محل این ستاد برگزار شد.

حجت الاسلام جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر یکی از قوی ترین مجموعه هایی که در استان ها با ستاد امر به معروف و نهی از منکر همکاری دارد مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر است. مثلا مجمع رهروان استان اصفهان رابطه خوبی با ما دارند، اگر چه این روابط استان به استان متفاوت است. پیشنهاد من این است که شما از قوه قضاییه نیز کسی را در جمع مجمع رهروان داشته باشید به جهت اینکه می تواند در آن عزمی که برای مبارزه با فساد دارید راهگشا باشد.

وی افزود: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که در سال 94 تصویب شد ظرف دو هفته توسط ریاست وقت مجلس ابلاغ شد اما نکته اینجاست که سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه این ابلاغیه را به رسمیت نمی شناسند و ما امید نداریم که دولت فعلی این قانون را اجرا کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: کار اجتماعی امروز ستاد امر به معروف و نهی از منکر حمایت از گروه های جهادی است. نزدیک به 1100 گروه جهادی در یک سال و یک ماه گذشته در کشور شکل گرفته است. این ستاد هیچ گونه امر به معروف و نهی از منکری انجام نخواهد داد، بلکه وظیفه ما توسعه امر به معروف و نهی از منکر و توانمند کردن گروه های مردم نهاد مثل همین گروه های جهادی است.

سرلشکر ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف ستادکل نیروهای مسلح و رییس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر نیز در این نشست اظهار داشت: مجمع رهروان در سراسر کشور فعال است و بنا براین گذاشته شده که هر شش ماه یک گزارش منتشر کند. این مجموعه با نهادهای مختلف در استانها در راتباط است و با سپاه و نیروی انتظامی روابط نزدیکی دارد.

وی افزود: ما با قوه قضاییه وهمین ستاد امر به معروف و نهی از منکر تفاهم نامه امضا کرده ایم و در 27 استان کشور هم فعال هستیم و در 4 استان هم هنور نتوانسته ایم اقدام کنیم. امیدوار هستیم که بتوانیم امور محوله را در سراسر کشور به خوبی پیگیری کنیم.

رییس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر گفت: ما احساس نمی کنیم که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز ما مطرح است. صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این بحث هیچ مشارکتی ندارد و حداقل ما اینطور احساس نمی کنیم. در فضای مجازی در این باره هیچ بحثی مطرح نمی شود و وظیفه ستاد امر به معروف این است که یک روحی در این کالبد بدمد تا این مجموعه ها درگیر کار شوند.

معاون امور راهبردی ستاد کل نیروهای مصلح ادامه داد: برای قانون امر به معروف و نهی از منکر زحمات بسیاری کشیده شده و باید ابلاغ و پیگیری شود. نهادهایی که مسئول مبارزه با فساد هستند باید به این امر اهتمام کنند و باید پیگیری شود که چرا برخی از این دستگاه ها کار را زمین گذاشته اند. فضای مجازی یک فضای گسترده ای است که ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به آن ورد کند و ناهنجاری ها را اصلاح کند.

وی همچنین گفت: بحث آموزش در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در جاهایی که استعدادهایی در این باره هست پیگیری شود. ما باید با کمک ستاد امر به معروف برای این گفتمان در کشور بسترسازی کنیم و به کارهای آموزشی و پژوهشی اهتمام داشته باشیم.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.