سرپرست انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: هرسال تامین خون در زمستان یکی از دغدغه‌های این سازمان بوده است که امسال، شیوع کرونا بر این چالش افزوده است به طوری که امسال با کاهش ۱۱ درصدی اهداکنندگان خون در استان مواجهه بودیم .

کاهش ۱۱ درصدی اهداکنندگان خون در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، عبدالله سبحانی با اشاره به کاهش ذخایر خونی به دلیل برودت هوا و شیوع کرونا اظهار کرد:در حال حاضر ذخایر خونی موجود، سیر نزولی یافته است که با ادامه این روند در روزهای آتی پاسخگویی به بیماران نیازمند خون و مراکز درمانی با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به فراگیری بیماری کووید ۱۹،  بیان کرد: در حال حاضر کاهش ۱۲ درصدی تعداد مراجعه کنندگان و همچنین کاهش ۱۱ درصدی اهداکنندگان خون را نسبت به مدت مشابه سال گذشته در خراسان رضوی شاهد هستیم.

سرپرست انتقال خون استان خراسان رضوی بیان کرد: این نهاد تامین خون ۶۱ بیمارستان و درمانگاه را بر عهده دارد و از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) درخواست می‌شود با حضور در پایگاه‌های اهدای خون به یاری بیماران نیازمند به خون بشتابند.

سبحانی با اشاره به ضرورت اهدای خون در شرایط کرونایی و کاهش مراجعه مردم به پایگاه‌ها به دلیل سرما  عنوان کرد: دستورالعمل‌های پیشگیری از ویروس کرونا در پایگاه‌های انتقال خون رعایت می‌شود و هیچ‌گونه نگرانی بابت سرایت ویروس کرونا برای اهداکنندگان وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.