نخستین دوسالانه ملی نقاشی با موضوع شاهنامه در مشهد کلید خورد.

 نخستین دوسالانه ملی نقاشی با موضوع شاهنامه در مشهد کلید خورد

به گزارش قدس آنلاین، محمدمحسن مصحفی ظهر امروز در افتتاحیه نمایشگاه آثار برگزیده دو سالانه ملی نقاشی شاهنامه در موزه بزرگ خراسان، ضمن تبریک ایام یوم الله دهه فجر، اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه، در آگاهی بخشی از هویت ملی و دینی نقش مهمی را ایفا کرده است.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: ادبیات از بخش‌های مهمی است که نباید از آن غافل شویم.

مصحفی تاکید کرد: ادبیات ایران حرف‌های زیادی در دنیا برای گفتن دارد. قله ادبیات ایران همه ستارگان درخشان را در خود جای داده است و آموخته با فضایل اخلاقی و دینی است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در این نمایشگاه از همه شهرهای کشور، نقاشان برجسته‌ای شرکت کردند و این نمایشگاه در سال‌های گذشته سابقه نداشته است.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه زمینه شناخت اسطوره‌های ادبیات برای مردم را فراهم می‌کند.

مصحفی خاطرنشان کرد: همه هنرمندان با شوق و علاقه زیادی در این نمایشگاه شرکت کردند و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه اولین دوسالانه بوده است. امید داریم  این نمایشگاه‌های مرتب با فردوسی هر ساله تکرار شود.

همچنین در این مراسم جشنواره ملی پوستر حضرت محمد (ص) چهار اثر برتر و برگزیده خود را شناخت.

از میان ۱۹۲ اثر رسیده به دبیرخانه؛ تعداد ۴ اثر توسط هیات داوران به عنوان آثار برتر و برگزیده انتخاب شدند که اثر داود دادور به عنوان اثر برتر و آثار مصطفی برجی، محمود بازدار و اسماعیل خدابنده به عنوان آثار برگزیده شناخته شدند.

از آثار برتر جشنواره ملی پوستر حضرت محمد (ص)؛ پیام آور صلح و دوستی صبح امروز به صورت رسمی رونمایی شد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.