فرماندار تربت‌حیدریه گفت: در دهه فجر امسال ۱۱۷ پروژه با اعتبار هزار و ۹۰ میلیارد ریال ، افتتاح یا عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.

۱۱۷ پروژه همزمان با دهه‌فجر در تربت‌حیدریه افتتاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی رستمی ظهرامروز در نشست خبری که درمحل فرمانداری این شهرستان  برگزارشد در تشریح برنامه‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، اظهارکرد: از این تعداد ۱۰۳ پروژه افتتاحی و بقیه کلنگ‌زنی است که به ترتیب میزان اعتبارات آن ها ۶۵۰ میلیارد ریال و ۴۴۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: بیشترین تعداد پروژه‌ها مربوط به دهیاری‌ها با ۱۸ پروژه و از حیث اعتبارات صرف شده مربوط به اداره صنعت، معدن و تجارت به تعداد پنج و با حجم سرمایه‌گذاری ۱۷۵ میلیارد ریال است.

فرماندار تربت‌حیدریه با بیان اینکه کلیه مراسم افتتاحی و جشن‌های انقلاب به دلیل فضای کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد، بیان کرد: البته شاید برخی مراسم با حضور مسوولان خاصی انجام شود که در زمان خودش اعلام خواهد شد.

رستمی با بیان اینکه از پارسال تربت‌حیدریه همچون دیگر نقاط کشور تحت تاثیر شرایط کرونا قرار گرفته‌است، عنوان کرد: به عنوان مثال، میزان تخت‌های بیمارستانی ما از ۴۸ تخت برای بیماران کرونایی به ۲۲۵ تخت افزایش یافت.

وی ابراز کرد: خوشبختانه در اوج پیک تعداد بیماران بستری به ۲۴ نفر تقلیل یافته‌اند، اینکه همه ساله باید برای استقبال از مسافران نوروزی برنامه‌ریزی می‌کردیم، اما اینکه باید برای ممانعت از ورود مسافران به این خطه برنامه‌ریزی کنیم.

فرماندار تربت‌حیدریه افزود: با این حال پیشرفت فیزیکی بیمارستان امام حسین(ع) را به بیش از ۹۶ درصد رساندیم و کارخانه‌های تولید مواد شوینده و ماسک را برای تامین نیاز مردم این شهرستان ایجاد یا تقویت کردیم.

رستمی گفت: در همین روزهای اخیر ۵۰ تن روغن سهمیه‌ای وارد بازار کردیم تا جلوی ازدحام مردم گرفته شود و امروز نیز ۲۰ هزار قطعه مرغ وارد بازار کردیم تا به تبعیت از افزایش قیمت مرغ در تهران، فضای ناامیدی و گرانی در اینجا شکل نگیرد.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه سعی کردیم پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری این خطه نظیر فولاد دچار معطلی یا تعطیل نشوند، گفت: تکلیف سه کارخانه فولاد را مشخص یا دارای شناسنامه کردیم زیرا به جز کارخانه فولاد رخ، وضعیت دو کارخانه دیگر مشخص نبود.

 راه اندازی کمپ نگهداری معتادان متجاهردر تربت حیدریه

فرماندار تربت‌حیدریه گفت: با کمک بخش خصوصی کمپ ماده ۱۶ ویژه نگهداری معتادان متجاهر در این شهرستان راه‌اندازی شد.

رستمی اضافه کرد: کمپ اجباری با هدف اصلاح و درمان معتادان بی‌خانمان و کارتن خواب و در قالب تفاهم‌نامه چهارجانبه با فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی ایجاد شده‌است.

وی با بیان این‌که استارت کار بعد انتخابات پارسال زده شد، گفت: برای جانمایی ۲۰ مکان بازدید و در نهایت سه ماه قبل مکانی را با ظرفیت ۱۴۰ نفر ویژه آقایان در جاده بایگ روبروی باغ تالار نسترن انتخاب کردیم که البته توسط بخش خصوصی اجاره شده‌است.

فرماندار تربت‌حیدریه عنوان کرد: چون شروع کار پیمانکار است، برای حمایت از وی و البته با کمک افراد خیر وسایل و تجهیزات سیستم گرمایشی و سرمایشی را به صورت رایگان در اختیارش گذاشتیم و درمانگاه، پزشک مستقر و تامین داروی مورد نیاز معتادان را نیز دانشگاه علوم پزشکی تامین می‌کند.

رستمی با بیان این‌که طبق برآورد ما بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر معتاد متجاهر در این شهرستان وجود دارد، گفت: در مرحله نخست ۹۷ نفر را از سطح شهر جمع‌آوری کردیم و فعلا برای بانوان معتاد سهمیه‌ای از مشهد به تعداد ۳۵ نفر گرفته‌ایم.

فرماندار تربت‌حیدریه با بیان اینکه معتادن ساکن در کمپ تا بهبود کامل و تایید پزشک، اجازه خروج ندارند و هزینه سرانه هر نفر را ۵۴۰ هزار ریال در روز است، گفت: نیمی از این مبلغ را تربت حیدریه و بقیه را شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی تامین می‌کند.

رستمی ضمن قدردانی از کسانی که ظرف سال‌های اخیر در قالب گروه مردم نهاد و از سر دلسوزی اقدام به ایجاد گرم‌خانه کرده‌بودند، گفت: طبق اظهارات دادستان تربت حیدریه، گرم‌خانه این شهرستان به محلی برای شیوع فساد تبدیل شده و وی اعلام کردند اگر جمع نشود، ما خودمان جلویش را می‌گیرم و بنابراین گرم‌خانه تعطیل کردیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.